خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۸۸۵۳

تجارت‌نیوز از نظرات مخاطبان درباره استخراج رمزارزها در ایران گزارش می‌دهد:

مزارع بیت‌کوین چین در ایران خوب یا بد؟

مزارع بیت‌کوین چین در ایران خوب یا بد؟

این روزها اخبار مربوط به فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در مزرعه استخراج رمرارز رفسنجان، حساسیت‌هایی را ایجاد کرده است؛ بعضی معتقدند چرا به ایرانی‌ها به راحتی مجوز نمی‌دهند اما گروهی دیگر حضور سرمایه‌گذاری را بدون اشکال می‌دانند.

تجارت‌نیوز در روزهای گذشته، گزارش‌هایی را با موضوع‌های مزرعه بیت کوین ، مزرعه رفسنجان و بیت کوین رفسنجان منتشر کرد. در این گزارش‌ها به جزئیات به استخراج رمزارز از سوی چینی‌ها در استان کرمان و واکنش مردم به این موضوع پرداخته شده بود.

این مزرعه بیت‌کوین به گروه توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین تعلق دارد و در منطقه آزاد رفسنجان واقع شده است.

در ادامه نظر برخی مخاطبان تجارت‌نیوز را در این مورد می‌خوانید.

به ما هم مجوز بدهید

گروهی از مخاطبان معتقدند که اگر سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در کشور فعالیت کنند، راه باید برای بخش خصوصی داخلی هم هموار باشد؛ در حالی که اکنون موانع زیادی برای ایجاد یک مزرعه استخراج بیت‌کوین وجود دارد.

- «اگه مسئله مفید بودن برای کشور و مردم هست، پس چرا به مردم عادی راحت مجوز نمی دن که رمزارز استخراج کنن واسه خودشون؟ این واسه کشور سوددهی نداره آیا؟»

- «توان ایجاد شغل برای جوانان که ندارید، تولید هم که وضعیتش معلومه، واردات و صادرات و ارایه تسهیلات هم باید از هفت خان رستم بگذری تا مجوز بگیری که داد تجار و بازرگانان قدیمی رو درآوردین، بازار خودرو و مخابرات هم که دیگه نگو، یه دونه کار استخراج بیت کوین که افراد می تونن با هزینه شخصی یه آب باریکه ماهیانه داشته باشن و توی این ایام تحریم و کرونا،حداقل زندگی آبرومندانه ای داشته باشن، با وجود منابع سرشار انرژی تو کشور نتونستین مدیریت کنین. آخه آدم حق نداره نیازهای اولیه زندگی شو تو مملکت خودش داشته باشه، توقع زیادیه؟»

- «سرمایه گذاری خارجی ها که نه اشتغال زایی داره نه انتقال تکنولوژی، تنها مزیتی که داری فروش برق هست اون هم تو شرایطی که خودمون مشکل برق داریم به نظرتون عاقلانه هست؟»

- «واقعا هرجا دست بذاری می بینی چینی ها دستشون تو کاره. کاش با غول های سرمایه داری غرب همکاری داشتیم لااقل از تکنولوژی ایشون استفاده می‌کردیم برای مثال خودروهای کیفیت بالا تولید می کردیم بجای اینکه بعد ۳۰ سال پراید و تیبا و سمند تولید کنیم.»

- «کجا مجوز بیت کوین می دن؟ خوب اگه چینی می تونه ایرانی هم باید بتونه استخراج کنه.»

- «من بسیار در این زمینه تلاش کردم که مجوز استخراج بگیرم. اصلا هیچ اجازه ای نمی دن. کلی هم براش بهونه دارن که قانونی جلوش رو بگیرن و نتونی اصلا کار کنی!»

سرمایه‌گذاری خارجی چه اشکالی دارد؟

بعضی از خوانندگان اما معتقدند سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در صنعت استخراج رمزارز اشکالی ندارد و هر کس مجوز گرفت باید بتواند فعالیت کند.

- «بیت کوین اگر مجوز بگیرین می تونین داشته باشید در ضمن چین چون خودش تولید کننده دستگاه هست بازده بیشتری دارد ضمن اینکه برای کشور ما هم مفید هست. به هر چیزی ندانسته ایراد نگیریم.»

- «آلودگی هوا یا قطعی برق ربطی به مزرعه رفسنجان نداره. اینا دو ساله که کار می کنن.»

- «ما خودمون نفت و طلا و گاز استخراج می کنیم چه سودی برای ملت داشته که انتقاد شده چرا این رو خودمون استخراج نکنیم.؟»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رهگذر

    معلومه بده ؟ مگر استخراج بین کوئین تکنولوژی خاصی میخواهد که خودمان نداریم و نیاز به سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم . بجای چینی ها ک فراخوان میدادید یک شرکت ایرانی از جوانان ایرانی دعوت میکرد هر کدام یک ماینر به مزرعه بدهند یک مزرعه کاملا ایرانی ایجاد و سود ان به صاحبان سهام ان عرضه شود طرحی کم من ده سال قبل دادم . حتی دنبال مجوزش هم رفتم چون رشته ام بود و برنامه نویس بلاک چاین هستم. ولی به پیشنهادم فقط خندیدند .الان چینی ها اینکار را کردند. چرا؟ ایا تکنولوژی دارد که ما ایرانی ها نداریم ؟ دستگاه ماینر که خریداری میشود نحوه استخراج را هم که خودمان بلدیم پس چرا چینی جماعت؟ این نوعی باج دادن نیست؟ میدانید میتوانستیم با فقط یک مزرعه برای 1000 خانواده درامد ماهیانه فراهم کنیم ؟ حالا فکر کنید چند مزرعه ایجاد و برق ان هم از انرژی پاک تامین شود چند هزار خانواده دارای درامد میشوند؟ این طرح کاملا حساب شده است و برای اجرای ان به هر مکانی که بگویید سر زدم