کد مطلب: ۴۷۹۶۳۴

نظر مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد اپ‌های مسیریاب

ویز بهتر است یا نشان و بلد؟

ویز بهتر است یا نشان و بلد؟

مخاطبان تجارت‌نیوز نظرات مختلفی در مورد مسیریاب‌های ایرانی دارند؛ برخی با وجود فیلترینگ ویز، استفاده از آن را ترجیح می‌دهند و گروهی معتقدند که با وجود انتقاداتی که شاید به اپ‌های داخلی وارد باشد، بهتر است از آنها حمایت شود.

تجارت‌نیوز چندی پیش گزارشی را در مورد مسیریاب ایرانی منتشر کرد و به بررسی نظرات کاربران در مورد دو اپلیکیشن بلد و نشان پرداخت. در ادامه نظرهای مخاطبان این رسانه را در مورد آن گزارش می‌خوانید.

چرا فیلترینگ؟!

گروهی از خوانندگان از فیلتر شدن اپلیکیشن ویز گلایه دارند و همچنان در مقایسه با مسیریاب‌های ایرانی، تمایل بیشتری برای استفاده از آن دارند.

- «در مورد مسیر یاب ها بین ویز، نشان و بلد باید رقابت ایجاد کرد، باید همدیگر را به چالش بکشند نه اینکه یک اپ را بایکوت کرد و به دیگری بها داد. این کار مسله را حل نمی کند، صورت مسله را پاک می کند. چیزی در مورد سایر اپ ها هم اعمال می شود و ناهنجاری ایجاد می کند نه رفاه.»

- «من راننده اسنپم. ویز با فیلترشکن، مصرف نت و باتری را زیاد می‌کنه ولی کاملا مطمئنه اما برای من راننده اسنپ آزاردهنده هست چون اسنپ با فیلتر شکن خوب کار نمی‌کنه. اما درباره نشان و بلد. کسی که با ویز کار کرده هیچ وقت نشان و بلد کار نمیکنه چون ویز سطح توقعات را بالا برده. تجربه شخصی من تو اصفهان اینه که نشان فقط به درد نقشه خوانی می‌خوره، بلد هم اصلا به درد نمی‌خوره. کلا تصمیم گرفتم از ذهن و تجربه برای مسیریابی و تخمین ترافیک استفاده کنم. کلا تو ایران کنونی، باید تصمیم بگیری تو غار زندگی کنی، با الاغ حمل و نقل کنی و عین لک لک مسیر یابی کنی، عین صفحه افتابی از نور خورشید تغذیه کنی و انرژی بگیری و…»

- «اول نشان داشتم، دیدم داره منو به کشتن می‌ده و از روی پل‌هایی که طاقت رفت و آمد خودرو نداره داره منو می‌بره و حتی کوچه ای برد که آینه هام شکست، به بلد پناه آوردم و بلد بسی بهتر است. ولی بالکل این مسریاب‌ها، راه را دور می‌کنند و از مسیر ترافیک ما را می‌برند، بهترین روش پناه بردن به ذهن مسیریابی خودمانه.»

- «امتیازهای ویز نشان دادن پلیس و دوربین ها ی سرعت و خطر و تصادف و عملیات عمرانی و… به صورت کامل و کاملا دقیق و صحیح و نشان دادن سرعت مجاز در هر خیابان، حتی در فرعی هایی که شهرداری تابلوش رو نزده است، ویز سرعت مجاز را نشان می‌ده اما نرم افزار نشان، نه سرعت مجاز را نشان می‌ده و نه دوربین هاش دقیق هست.

دوربین سرعت را رد می‌کنیم تازه میگه دوربین نزدیک می‌شوید یک کیلومتر مونده به دوربین برسیم، می‌گه به دوربین نزدیک می‌شوید. هیچ متر وکیلومتری برای رسیدن به دوربین نمایش داده نمی‌شه.

نشان به جای اینکه بیاد نکات مورد نیاز نقشه را درست کنه، اومده کروز رو نقشه گذاشته، که صداش تو مخه یا دست انداز را نشون میده، اونم نه دقیق و کامل. با این چیزها اومده نقشه را سنگین و شلوغ کرده، ولی اون چیزی که جز اولین در خواست های کاربر هست را ناقص داره.

با نشان، داریم مسیری را میریم بعد چند کیلومتر میبینی یک دفعه ریست شد و یه مسیر دیگه را نشان میده و اونی که تا حالا می‌رفتی غلط بود. تنها چیز خوب در نشان، رنگ های مختلف نشون دادن نقشه است که نشانه طرح بودن خیابون هست؛ این اولین و آخرین چیز مثبت در نشان هست. بلد هم مدام هنگ می کنه، مسیریابی می‌کنه، اون خط مسیر را نمی‌یاره یا ماشین را در زاویه برعکس می‌یاره در مسیر، یا جلو افتاده و یا عقب. دوربین هاش نسبت به نشان دقیق تر هست و برتری بلد هم اینه که مسیریابی هارا با سرعت انجام می‌ده اما اگه بی نقض بیاره این هم اولین وآخرین امتیاز بلد هست.»

- «نقشه های ویز توسط کاربرای ویز رسم و مدیریت می‌شه، برای همین از نقشه به روزی برخورداره. بلد از نقشه ها و دیتای ویز استفاده می‌کنه که اگر روزی ویز نباشه، بلد زمین می‌خوره. نشان از نقشه OSM استفاده می‌کنه که اون هم توسط افراد داوطلب رسم می‌شه اما تفاوتش اینه OSM تمام جزییات رو داره اما ویز فقط برای مسیریابی، طراحی نقشه انجام می‌ده. راستی طرح ترافیک و طرح کاهش هم تهران هم شهرهای دیگه رو ویز می‌دونه.»

- «من هر سه تا اپ رو دارم، بلد که … آدم رو دیوونه می‌کنه، نشان مسیریابیش بد نیست ولی مدل راهنمایی کردنش خیلی افتضاحه، مثلا بیشتر می‌گه به مسیر خود ادامه دهید، این رو می‌خام چیکار من؟ باید جاهایی که باید بپیچیمو بیشتر راهنمایی کنه یا مثلا دوتا پیچ پشت سرهم، اولیو می‌گه، دومی رو می‌مونه، آدم کم می‌مونه بره تو جدول، خلاصه ویز هیچکدوم از این ایرادات رو نداره. از اونایی که این اپ‌ها رو می‌سازن، خواهش می‌کنم یکی دو ماه با ویز کار کنن، بعد بیان مثلش رو بسازن. چون بهتر از این نمی‌شه.»

- «من هم بلد و هم نشان نصب کردم… ولی هر دو، مسیر دور تر میبرتت، از مسیر نزدیک هدایتت نمی‌کنه… ویز خیلی بهتره…حداقل کیفیت برنامه ایرانی رو بالا ببرید.»

- «والا من راننده اسنپ بودم، اول ویز داشتم واقعا عالی بود بعد که فیلتر شد، بلد رونصب کردم، وسط راه کلا قطع می‌شد، یه یه دفعه کلا می‌رفت یه جای دیگه، بدون مسیریابی که نمی شه اسنپ کار کرد، کلا بی خیال اسنپ شدم، اومدم بیرون. نشان هم که دقیقا عین بلده، اگه از این دوتا مسیریاب استفاده کردید حواستون باشه خودتون رو به کشتن فقط ندید، چون بعضی وقتا اشتباهی تو مسیر اشتباه خلاف جهت جاده می‌ده.»

- «منم تاکسی اینترنتی هستم و کاربر مسیریاب‌های ایرانی، باورکنید اول که نشان داشتم، من رو از روی پل‌هایی که اصلا دوچرخه هم بره روش می‌شکنه، داشت عبور می‌داد که خدا دلش به حال بچه هام سوخت و فهمیدم، اونم توسط مسافر، در کوچه ای هم من را برد که نه توانستم بیرون بیایم و نه عقب جلو بروم و آینه هایم شکست، اکنون به بلد پناه آورده ام و بلد کمی بهتر است، هرچند که ما بیشتر راه‌هایی را که بلدیم، از مسیریاب استفاده نمی‌کنیم. چون متاسفانه هم مسیر را دور می‌کند و هم طولانی.»

- «من نشان استفاده می‌کنم، یه جوری لقمه رو دور سرم می‌چرخونه که زمین و زمان رو با بد دهنی مواجه می‌کنم. البته به خاطر فیلتر ویز مجبورم با نشان همچنان بانشاط باشم.»

- «مملکتی که کارت ملی نداره بده دست مردمش، اپ کجا بود، خدا برکت بده به وی پی ان های رایگان، بمیرم هم این دوتا اپ رو نصب نمی‌کنم وای به حال استفاده، حداقل حسن ویز اینه که پلیس ها رو نشون می ده، که هیچکدوم از این دو اپ اشغال اعلام نمی‌کنن.»

- «من راننده اسنپم. ویز عالیه، چرا؟ گیر نمی‌کنه، چپ و راست رو درست می‌گه، مسیر رو زود پیدا می‌کنه به کوچه بن بست نمی خوری، لال نمی‌شه، وسط راه گیر نمی‌کنه. راننده اسنپ خوب می‌دونه وسط راه که مسافر تغییر مسیر می‌ده با ویز می‌تونی تو چند ثانیه مسیر جدید رو انتخاب بکنی. ولی برنامه های ایرانی اصلا این امکانات رو نداره که هیچ، کلا مسیر جدید رو بزنی نمیفهمی چی می‌شه. نت قطع بشه، ویز کار می‌کنه با جی پی اس، ولی ایرانی ها کار نمیکنه. حتی آفلاین هم زدم باز ایرانی به درد نمی‌خوره اون کسی که فیلتر می‌کنه بفهمه اول باید برنامه مورد تایید کاربر باشه، با فیلتر کاری درست نمی‌شه جیب اپراتورها پر میشه یا علی.»

- «شما ویز رو با بلد و نشان مقایسه می‌کنید؟؟؟؟؟؟؟ انگار طلا رو با حلب کهنه مقایسه کنی.. ویز، انگار یکی کنارت نشسته، نقشه دستشه با راهنمایی کامل، دوستانه داره برات توضیح می‌ده ولی مسیریاب داخلی کاری باهات می‌کنه خستگی کار صد برابر بشه.»

- «به هیچ عنوان این دو اپ با ویز قابل قیاس نیستن، من تو هر مسافرتی که رفتم با خیال راحت مسیر رو به ویز دادم و بدون کوچکترین اشتباه به مقصد رسیدم، بابت شارژ باتری هم اگه گزینه صرفه جویی رو فعال کنید خیلی تاثیر داره، ودر آخر اینکه فقط ویز ، فیلتر هم باشه ، بازم ویز.»

- «نشان و بلد هیچ کدوم ارزش ندارن چون من چند مدت ویز رو داشتم و واقعا مقایسه ویز با نشان و بلد اصلا بی معنی هست. مگر واسه کسانی که ویز رو نداشتن و اطلاع کاملی از ویز ندارن.»

- «من راننده اسنپ هستم چاره ای ندارم و فقط از مسیریاب نشان استفاده می‌کنم، مسیری که می‌دونم میشه مدت 10 دقیقه رفت میزنه 16 دقیقه و یا کوچه هایی که بن بست هستند درست و دقیق نشون نمیده، به هر حال اون موقع که ویز بود عالی بود امیدوارم کسانی پیدا بشن که بتونن حتی دقیق تر از ویز با امکانات بهتری برنامه ای بسازن و تکلیف ما راننده ها هم مشخص بشه با این گرونی و بنزین 3000 تومانی.»

- «من کلا به ویز اعتماد دارم، هم سریعه هم دقیق هستش و به موقع مسیرها رو مشخص می‌کنه ، فیلتر شکن رو روشن کردی مسیر رو پیدا کردی می‌شه هم فیلتر شکن و هم اینترنت رو قطع کرد تا باطری مصرف نکنه و فقط جی پی اس فعال باشه. تو ایرانی ها نشان از همه بهتره ولی گاها دیر مسیر رو می‌گه و منحرف می‌شی.»

- «بلد و نشان برای اینکه بتونن با ویز وارد رقابت بشن راه سختی پیش رو دارن و لازمه اون، ایجاد فضای رقابتی با سایر اپلیکشن ها است.»

- «مسیر یاب های داخلی خیلی ضعیف هستن، چنان مسیر هایی رو انتخاب می‌کنن که اعصاب خورد میشه و بعضی وقتها مایه نشاط.»

- «من از بلد استفاده میکنم بخاطر اینکه ویز فیلتره. ویز مسیریابی خوبی داره و اشتباه نداره ولی بلد هر از گاهی خطا داره، بعضی جاها قطع می‌شه بعضی مواقع گویندش لال می‌شه و در برخی خروجی های نزدیک به هم، خروجی اصلی رو می‌گه نه اونیکه باید بپیچی و اشتباه میری. ویز حتی تصادفات رو می‌گه. به هر حال به نظرم بلد به عنوان یه برنامه ایرانی خوب کار میکنه و در همین حد هم خوبه و اگر نقایص رفع شه عالیه.»

- «ویز بهترین بود، هیچوقت اشتباه نمی رفت، قطع نمی شد، تو کوچه بن بست نمی رفت، قبل از رسیدن به خروجی ها چندین بار تکرار می کرد، خیلی سرتر و بهتر از نشان و بقیه بود. چندین ماهه که درآمد تاکسی های اینترنتی پایین آمده، نشان و بلد خیلی دیر باز می‌شه و برگشت به صفحه خیلی طول می کشه. باید آنها را تقویت کنند تا بتوانند با ویز رقابت کنند. اگر ویز فیلتر نمی شد کسی سمت بلد و نشان نمی رفت. اگر ارتقاء پیدا کنند خیلی خوب خواهد بود.»

- «من از ویز استفاده می‌کنم و خیلی هم راضی هستم. هیچ اشتباهی نداره ولی اپلیکیشن های ایرانی دارند و یا می‌بینی بعضی از خیابان‌ها را ننوشته اند. ویز بهتره.»

- «ویز با بلد یا نشان اصلا قابل مقایسه نیست، ویز خیلی بهتره. این بلد که به درد هیچی نمی‌خوره. باید اسمش رو میزاشتن نابلد، آدم رو گمراه می‌کنه.»

- «به نظر من گذاشتن حق انتخاب به کاربران مهمتر از اینه که شما اول فیلتر کنید، بعد کاربر مجبور باشه از اپلکشن تحمیلی استفاده کنه. کاربر خودش عقل و شعور کافی برای انتخاب داره. من خودم ویز استفاده می‌کردم. ولی حالا از سر اجبار، به خاطر فیلترینگ از نشان استفاده می‌کنم. ولی این استفاده من، همیشه با نارضایتی و از سر اجباره. یه خورده منطقی در مورد حق انتخاب کاربر فکر بکنید.»

- «اگر کاربران بخصوص رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مجبور به استفاده از مسیریاب‌های ایرانی نباشند، مطمئن باشید که اعتماد بیشتری به انواع ایرانی آن خواهند کرد. در ضمن بستر رقابت منصفانه بین ویز و مسیریاب‌های ایرانی، باعث پیشرفت و رفع اشکالات و بهبودی هرچه بیشتر آنان خواهد شد.»

- «مسیریاب‌های ایرانی کلا سم هستن برای گوشی، مسیریابی غلط یا گاها طولانی تر کردن مسیر و مهم تر از همه مصرف بیش از حد باتری. بنده همچنان از ویز استفاده می‌کنم و ازش راضی هستم»

- «تنها دلیل استفاده ام از نشان، نشون دادن سرعت گیرها است. اما وقتی حس و حال فیلترشکن رو داشته باشم حاضرم با ویز کار کنم. نشان اپ خوبی هست و میشه بهش نمره 20 داد. اما در مقابل به ویز باید 100 داد.»

اپ‌های ایرانی خوبند ولی …

برخی از کاربران مسیریاب‌های ایرانی، انتقاداتی به این اپلیکیشن‌ها دارند، اما استفاده از آنها را به «ویز» ترجیح می‌دهند.

- «من از نشان استفاده می‌کنم خیلی بهتراز بلده، چون رد بشی سریع مسیر مجدد می‌ده، ولی خب ایرادهایی هم داره، مثلا راه طولانی تر یا تو ترافیک های سنگین مسیر می‌ده یا از جایی که بن بسته و کوچه ماشین رو نیس، آدرس می‌ده ولی خب باید استفاده کنیم تا راه بیفته، روز به روز داره بهتر می‌شه. باید با استفاده از برنامه های ایرانی حمایتشون کنیم تا تشویق بشن به بهتر شدن. ویز هم یه روزی همین مشکلات رو داشته، رفته رفته اصلاح شده تا به این مرحله رسیده.»

- «مشکل بزرگ برنامه نشان، عدم نشان دادن دو راهی یا چند راهی است که این مشکل دربلد نیست. چندین بار برنامه نشان من رو دور خودم چرخونده و به سرجای اول و یا یک محل پرت برده. برای همین از بلد استفاده می‌کنم. البته اشکالات قطع صدارو داره ولی در مجموع بهتر ازنشان عمل کرده. به هر حال برای جوان های هر دو گروه آرزوی موفقیت می‌کنم.»

- «من از نشان استفاده می‌کنم، سرعت بالا در تغییر مسیر و نمایش سرعتگیر خیلی خوبه.. گاها مسیر طولانی ارائه می‌ده.. در کل خیلی بهتر از بقیه است.»

- «آپدیت های جدید، نشان رو بهتر کرده، ولی جای هوش مصنوعی خیلی خالیه. مثلا هنگام حرکت خودرو، بهتره هنگام باز شدن اپلیکیشن، مکانهایی مثل خونه پیشنهاد بشه و یا بر اساس تاریخچه استفاده، مقصدها رو پیشنهاد بده.»

- «به نظر من نشان خیلی خوبه به جز موارد کوچیک، مثلا سر سه راهی دقیق نمیگه، آدم قاطی می‌کنه ولی در مجموع رضایت بخش هست.»

- «مسیر یاب ایرانی بسیار خوب است، تنها مشکل اینه مسافت های طولانی رو انتخاب می‌کند و زمان رسیدن دقیق نیست.»

- «من از نشان استفاده می‌کنم.. واقعا عالیه.. سرعت در تغییر مسیر، امکان نمایش مکان ها، آپدیت کوچه و خیابان ها، نمایش سرعت گیر. امکان اضافه کردن در عین سادگی و راحتی.. تنها ایرادش شاید بشه گفت بعضی مواقع مسیر طولانی تر ارائه میده»

رضایت از مسیریاب‌های داخلی

گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز هم از کار با مسیریاب‌های ایرانی راضی هستند.

- من از بلد استفاده می کنم، ممکنه ایرادتی داشته باشه اما اگه حمایت بشه حتما خیلی بهتر هم می‌شه، حمایت منظورم حمایت خودمونه نه دولت که قطعا هیچ حمایتی نمی‌کنه. من ترجیح می‌دم از یه نرم افزار داخلی استفاده کنم تا نرم افزاری که نخست وزیر رژیم کودک کش، باافتخار گفت متعلق به اسرائیله.»

- «من از برنامه نشان استفاده می‌کنم، واقعا عالیه خیلی هم به روز. دقیق ما رو از مبدا و به مقصد میرسونه.»

- «تخصص بنده توسعه نرم افزار هست. نشان و بلد هر دو تیم فنی قدرتمند و آینده خیلی روشنی دارند.»

- «من نشان رو بیشتر قبول دارم چون طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا رو مشخص می‌کنه، سرعت گیرها رو هشدار می‌ده و مسیریابی از مسیر سر راست هم داره که اگه خواستی از کوچه پس کوچه نری.»

- «نشان رو استفاده کردم، هم اسم خیابان رو می‌گه و هم محدوده طرح رو مشخص می‌کنه و از اونجا اگه نخوایی ادرس نمی ده، ولی ویز و گوگل مپ ندارنش، ترافیک رو هم تا حدودی دور میزنه، سرعتش خوبه و کرش نمیکنه، جای کار داره و ضعف هایی داره اما راضی بودم دمشون گرم.»

- «من از ویز استفاده می کردم و گاها یهو وسط مسیریابی، برنامه خود به خود بسته می‌شد، برای همین نشان نصب کردم و از سبکی و سرعتش تعجب کردم که یک اپ داخلی با این کیفیت داریم. اگه نگاه سوگیرانه نداشته باشیم قضاوت بهتری خواهیم داشت.»

آخرین اخبار و گزارش‌‌های حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    چیزی که خوبه خوبه .هیچکس نمیگه طلا بده. بعضی ها فقط تعصب دارن .اقا وقتی ویز خوبه خب خوبه . وقتی بلد چپ و راستا قاطی میکنه حالا من بیام روی تعصب بگم نه خیلی خوبه .ایا مشکل حل میشه .

    • عاطفه

      درود بر شما

  • ناشناس

    نشان آشغاله آشغال به تمام معنا??‍♂️
    من راننده اسنپم
    چند ماه پیش نشان منو اشتباه برد کلا یه جای پرت اول فکر کردم اشتباه از من بوده از مسافر کلی معذرت خواهی کردم دوباره آدرس دادم باز رفتم چند کیلومتر از مقصدم دورتر حالا مسافر هی غر میزنه و بد و بیراه میگه منم شرمنده سرمو انداختم پایین هیچی نمیگم
    هزار بار لعنت به اون کسی که ویزو فیلتر کرد

    • ناشناس

      من ابن نظر را تو یه سایت دیگه هم دیدم به خدا راست میگم من از بلد استفاده میکنم ولی این نظر ابروی نشان را بیخودی فکر میکنم میبره

  • ناشناس

    چی چرت و پرت میگه ما فقط مسیریاب بلد رو داریم هیچ وقت هیچ مشکلی باهاش نداشتیم تنها مشکلی که تا الان ازش دیدیم این بود که وقتی میخوای یک مکان رو اونجا ثبت کنی حداقل یک ماه طول میکشه زمانش.ما از بلد استفاده می‌کنیم یک بار رفته بودیم تهران قشنگ تو جاده همه ی دوربین ها رو از دو کیلومتر دورتر به ما هشدار میداد.یه جورایی میشه گفت اصلا نسخه ی ایرانیه ویزه.البته مسیریاب های دیگه اصلا مثل بلد نیستن و واقعا چرت هستم چون که واقعا نقشه هاشون مثل نقاشی ممد دو ساله از کرجه??

  • ناشناس

    راننده اسنپ هستم هرکدامش هم نشان هم بلد واقعا بی معنی وبی مفهوم هستند مثل اجناس ایرانی خارجی

    • احمد

      هر دو مسیر یاب بلد و نشان بیشتر وقتها فقط موجب سرگردانی بیهوده و مصرف بنزین لیتری سه هزار تومانی هستن و در مواقعی هم با مسیریابی اشتباه سر پیچها شما رو به خطر تصادف روبرو میکنه

  • ناشناس

    واقعا لعنت بر آن کسی که فیلتررا درست کرد مسولان بلدند فیلتر کنند

  • ناشناس

    نظرات خیلی جالب بود و تمام این مشکلات که همکاران بیان کردند من هم تایید می کنم ضمناً تمام وقت اعلام می کنه سیگنال ضعیف است خوب اگر من مسیررا بلد نباشم یا باید از مسافر سوال کنم یا بعلت قطع شدن اینترنت مسافرم رامیدان تجریش پیاده کنم این مورد پیش اومده که تجریش رامثال زدم .

  • ناشناس

    من پیک موترم درتهران.عقیدم اینه راه بهترین بودن اینه که ازهمان ابتداقبل ازارائه چنین خدماتی کاملا هرنوع ایرادی راحل کنیم.نه اینکه به مرور متاسفانه هرچندوقت لازمه اپهای ایرانی را بروز رسانی کنم.تایک باصطلاح خدمات جدیدتری بگیرم که اکثرا فقط هزینه رامشتری باید بده تازه امتیازیم به استفاده کننده نمیدن.من به هرشکل ایرانی را میپسندم.اما اگه خودم راه بلدنباشم به مشکل میخورم.درارائه خدمات تعجیل نکنیدویا بهمصرف کننده اجبارنکنید.این فیلترکردن بادلیل داهی فقط اجباره به مصرف کننده.همین حالا نشان منوازجایی در سرآسیاب راهنماییم کرد که کوچه به جوب آب ختم شد.اونم دوبار..تشکر

    • ناشناس

      سلام بنده هم راننده اسنپ و هم تپسی هستم مسیریاب بلد و نشان واقعا مزخرف و بیخود شده فقط آدم و تو کوچه پس کوچه میچرخونه و درآخرم یا قاطی میکنه یا هنگ الان دوروز بخاطر این دو مسیریاب مزخرف مسافرامو از دست میدم. خاک برسرتون با این برنامه درست کردناتون شماها آفتابه هم بلد نیستین درست کنید. خدا لعنتتون که بااین مسیر باب درست کردناتون و اینترنتای ضعیفتون

  • حیدری

    سلام چرا برنامه ویز را فیلتر کردن مارانندگان اسنپ وتپس ی چکار کنیم آخه مگه این نشان یابلدیا….‌‌شد مسیریاب لطفا پیگیری کنید

  • ناشناس

    نشان رو نمی‌دونم ولی بلد مسیری که من تو نیم ساعت میرفتم رو آورده از مسیری که دو ساعت طول کشیده. اولش هم زده بود تا ۱۷ دقیقه میرسم که شد دو ساعت. بی مصرف به تمام معنا

  • حسین احمدی

    متاسفانه این شعار بومی سازی و این که همه چیز را می خواهیم از اول بسازیم و چرخ را دوباره اختراع کنیم وضع مملکت را به این حال اسفناک کشونده. پدر من چند ماه پیش در حال رانندگی بعلت سیستم ناکارامد نشان و سردرگم کردن و به بیراهه کشوندن ایشون بشدت عصبی شد و دچار سکته مغزی شد و فوت کرد. فقط بخاطر اینکه نشان درست کار نمی کرد.