کد مطلب: ۳۲۰۷۵۸

سعید زنگنه، کارشناس حوزه استارتاپ پاسخ داد:

چگونه می‌توان از مشاغل سنتی، کسب‌و‌کار آنلاین به وجود آورد؟

چگونه می‌توان از مشاغل سنتی، کسب‌و‌کار آنلاین به وجود آورد؟

بنیان‌گذار استارتاپ «پرتال‌آسمونی» در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از مشاغل سنتی، کسب‌و‌کار آنلاین به وجود آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سعید زنگنه جدای از اینکه بنیان‌گذار «پرتال‌آسمونی» است و به عنوان بنیانگدار حوزه استارتاپ‌ ها شناخته می‌شود؛ در حوزه تولید محتوا نیز مشفول فعالیت است. با زنگنه گفتگویی در رابطه با مشاغل سنتی و تغییر‌رویکردی که به آن احتیاج دارند، تا در بازار رقابت با کسب و کارهای اینترنتی درجا نزنند به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

پرتال آسمونی

زنگنه صحبت‌هایش را با معرفی استارتاپش شروع می‌کند: 17 سال است در زمینه اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف رسانه‌ای مثل اجتماعی، گردشگری، و… مشغول فعالیتیم. سعی ما این است هرگونه اطلاعات در زمینه‌های مختلف را به صورت رایگان در اختیار بقیه قرار دهیم و تلاش می‌کنیم مخاطبان با پرتال آسمونی، همیشه با اطلاعات روز همراه باشند.

وی ادامه می‌‌دهد: این روزها اطلاعات مشاغل سنتی ما از نوع بیزینس آنلاین به شدت پایین است وهمگی نیازمند آپدیت شدن هستند. اغلب این مشاغل در میدان رقابت با استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای اینترنتی کم می‌آورند. بنابراین باید به نوعی با ویژگی‌های مشاغل اینترنتی آشنا شوند.

همراهی با موج آنلاین

زنگنه در جواب سوال تجارت‌نیوز مبنی بر اینکه چه توصیه‌ای به این مشاغل دارد، می‌گوید: قبل از هر چه باید به تمام جوانب شغلشان واقف باشند و با شناسایی نیازهای مشتری و ارائه درست خدمات به نیاز جامعه پاسخ دهند.

وی ادامه می‌دهد: مشاغل سنتی باید با اینترنت آشتی کنند و با تغییر در رویکرد عملشان، استفاده از نگاه و رویکرد جوانان و تغییر مدیرانی که نگاه سنتی دارند وارد بخش آنلاین جامعه شوند. با این تغییرات کم‌کم صاحبان کسب‌و‌کارها با موج آنلاین روز همراه می‌شوند.

منتورهای درست انتخاب کنید

وی تصریح می‌کند: توصیه می‌کنم در همراهی با موج آنلاین کسب‌و‌کار، شرکت در همایش‌های متفاوت را فراموش نکرده و با تورهای روز همراه باشند. مطمئنا این رویکرد جنس نگاه صاحبان مشاغل سنتی را کاملا تغییر خواهد داد و توانایی رقابت با کسب‌‌کارهای آنلاین را به آنها هدیه می‌دهد.

زنگنه در ادامه گریزی کوتاه به ماجرای ادامه‌دار منتورهای بحث برانگیز حوزه استارتاپ‌ها می‌زند و می‌گوید: البته باید توجه داشته باشید در مسیر به روز‌شدن از منتورهای درست و کاربلد کمک بگیرید و همایش‌هایی که واقعا ارزش شرکت را دارند را انتخاب کنید. این روزها افراد بسیاری با عنوان منتور وارد دنیای استارتاپ‌ها می‌شوند که در اصل طبل توخالی‌ای بیش نیستند و هدفی جز پر‌کردن جیب خود ندارند.

وی تصریح می‌کند: افرادی که منتور واقعی هستند، هدفشان تربیت افراد درست و پر‌دانش در حوزه استارتاپ‌هاست. نه هزینه‌ای بابت انتقال دانش خود دریافت می‌کنند و نه هزینه‌های آنچنانی می‌گیرند. پس در این مورد حتما با نگاهی درست اقدام کنید و ذره‌بین به دست دنبال منتورهای واقعی باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.