خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۶۰۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

غیرقانونی شدن ۴ خدمت اسنپ/ اسنپ در حال کوچک شدن است؟

غیرقانونی شدن ۴ خدمت اسنپ/ اسنپ در حال کوچک شدن است؟

به تازگی با محدودیت‌های به وجود آمده برای اپلیکیشن اسنپ، از جمله غیرقانونی بودن خدمات روانشناسی، این امکان وجود دارد که اسنپ کوچک شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اپلیکیشن اسنپ برای خدمات‌دهی در حوزه تاکسی‌های اینترنتی شروع به فعالیت کرد و در چند سال اخیر این اپلیکیشن فعالیت‌ خود را در حوزه‌های مختلف گسترش داد. اما در یک سال گذشته برخی از بخش‌های اسنپ با محدودیت روبه رو شده است.

اسنپ اکنون خدمات متنوعی از جمله سفارش آنلاین غذا، سوپر مارکت آنلاین، بلیط پرواز خارجی و اتوبوس، خدمات مشاوره، پزشک آنلاین و … ارائه می‌دهد. آیا خدماتی متفاوتی که اسنپ ارائه می‌دهد، قانونی است؟

خدمات روانشناسی اسنپ: غیرقانونی

به تازگی رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور، خدمات‌دهی مشاوره و روانشناسی توسط اپلیکیشن اسنپ را غیرقانونی دانست.

این مسئول اعلام کرده افرادی در این پلتفرم‌ خدمات مشاوره و روانشناسی ارائه می‌دهند که حتی روانشناس نیستند و این موضوع تخلف است.

اما اسنپ در جوابیه‌ای اعلام کرده است که تمام روانشناسان و مشاوران اسنپ دکتر دارای مجوز لازم برای اراده خدمات هستند و صحت مدارک آن‌ها پیش از شروع فعالیت بررشسی شده است.

فروش بلیط هواپیما در اسنپ: غیرقانونی

چندی پیش نیز روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛ فعالیت فروش بلیت هواپیما توسط چند نرم‌افزار غیرقانونی است که یکی از آنها اسنپ بود.

طبق قانون تمامی‌ آژانس‌ها قبل از هرگونه اقدامی‌ باید از سازمان هواپیمایی کشور و مراکز متعدد دیگری مدرک معتبر دریافت کنند که طبق ادعای سازمان هواپیمایی این اپلیکیشن‌‌ها مجوز لازمه را ندارد.

روابط عمومی اسنپ این موضوع را رد و اعلام کرد درخواست دریافت مجوز مستقل شرکت «آرا جهان نوین گستر» در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کرده و روند قانونی آن در جریان است،

توزیع دارو در اسنپ: غیرقانونی

در پانزدهم بهمن ۱۳۹۹،یکی از مدیران سازمان غذا و دارو اعلام کرد که توزیع دارو به وسیله اسنپ اقدامی غیرمجاز است چرا که موجب می‌شود داروی اشتباه یا غیرمجاز یا دارویی بدون نظارت مسئول فنی به دست مردم برسد.

البته ظاهرا به هیچ داروخانه‌ و اپلیکیشنی برای توزیع و فروش دارو به روش اینترنتی مجوز توزیع دارو داده نشده، چرا که ممکن است مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کند، زیرا نظارتی صحیحی بر کیفیت و داروی توزیع شده نیست.

رئیس هیات مدیره اسنپ در این باره اعلام کرد که فروشنده‌های دارو آنلاین در اسنپ در شرایط فروش فیزیکی مجوزهای لازم را دارد و حتما روی کارش نظارت می‌شود.

خدمات پزشکی غیرمجاز: غیرقانونی

همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از خدمات آنلاین شدند که یکی از آنها خدمات پزشکی است. اپلیکیشن اسنپ نیز « اسنپ دکتر» را به لیست سرویس خود اضافه کرد.

با اینکه اسنپ دکتر اعلام کرده که با ارسال نامه‌ای به مسئولان ذی‌ربط درحال پیگیری موضوع از طریق وزارت بهداشت است، اما این خدمات پزشکی نیز به علت‌های گوناگون از جمله نبود نظارت مناسب بر روی فعالیت‌های پزشکان و بیماران، غیرقانونی به حساب ‌می‌آید.

با اینکه اسنپ به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل شده است اما به نظر می‌رسد سرویس‌دهی و خدمات متنوع آن با مشکلات و موانعی رو به رو شده است. شاید در صورت ادامه‌دار شدن این قبیل مشکلات اپلیکیشن اسنپ فقط به خدمات دهی در زمینه اصلی خود یعنی تاکسی‌های آنلاین بپردازد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی برام جالبه نظرات اما اسنپ واسه شغل درست نشده اسنپ برا شخصی درست شده که داره از سر کارش برمیگرده و سر راه دو سه نفر هم مسیر خودش رو میبره سر کار.
    چرا کمسیون ۲۰ درصد زیاده؟?
    مگه قبلا همین مقدار رو به مرکز اژانس ها نمی دادن؟
    از طرف ما هم نگاه کنید اگه اسنپ نبود الان تاکسی ها چنده برابر زیاد کرده بودن و بشخصه با تاکسی سوار ها مشکل دارم. نمی دونم برا شما اتفاق افتاده یا نه تاکسی ها قدیم اصلا بنده رو سوار نمی کردن و فقط موارد خاص خودشون رو سوار می کردن اما الان چون رقابتی شده تاکسی ها هم راحت تر سوار می کنن

    • حامی زندگی آسان

      کاملا موافقم کسانیکه موافق اسنپ نیستن خود تاکسی ها هستن

  • hadi

    با اومدن اسنپ انجام خیلی از کارها لااقل برای من یکی که اسون شد و ایده این برنامه واقعا قابل ستایشه

  • ناشناس

    این هم یک غولی شده که داره تمام شغل های خدماتی از جمله پزشکی را می‌بلعد و اگر بدانید سودی عاید درخواست کننده و نیروی کار اسنپ نمی‌شود اصل سود آن کم هم نیست به جیب روسا میره، سهام داران بزرگ اسنپ ایرانی نیستند،

  • ناشناس

    سلام بنده یک بلیط اتوبوس گرفته بودم ۲۱مهر کنسل کردم هنوز وجه عودت داده نشده و کسی هم جوابگو نیست

    • ناشناس

      کامل درسته اسنپ فقط به فکر سود خودشه انصافا قضاوت کنید یک ماشین با کرایه پنج هزار تومان بایستی هزار تومان کمیسیون به اسنپ میپردازد اگه اسنپ به فکر اشتغاله از راننده در کرایه پایین کمیسیون نگیرد خدایی کرایه اسنپ برای رانندگان بعضا خیلی گمه وبه اندازه کرایه یک نفره که یه مسیر ۵۰ متری تاکسی سوار شه نیست اظهاراتشان

  • ناشناس

    کجاش نامتعارف هست
    بجز اینکه انتقاد کردم

  • شایان کریمی

    خدا کنه فعالیت پیک موتوری اسنپ هم تعطیل کنند تا مثل دو سه سال قبل مناطق مسکونی رنگ آسایش رو ببینند مدیر نالایقش مجبور شود این وضعیت اسفناک که به بار آورده را اصلاح کند.
    اسنپ تا توانسته موتورسیکلت های معیوب و فرسوده که آلودگی صوتی شدیدی دارند به کار گرفته و متاسفانه هیچ آموزش و فیلتری برای جذب راننده موتور ندارد. بلا استثنا تمام پیک هایش پلاک هایشان را مخدوش کرده اند هیچ نظارتی هم در کار نیست. در عوض تا دلتان بخواهد روی جذب منشی های خوش صدا برای پشتیبانی مشتریان کار کرده اند.
    بارها و بارها این پیک های اسنپ با صدای سر سام آور اگزوزهای دستکاری شده یا معیوبشان خواب من را مختل کرده اند

  • ناشناس

    نهایتش باید در حوزه حمل ونقل فعال باشه پزشکی و غذایی و ….واقعا چه ربطی بهشون داشته ؟؟؟
    چطور به خودشون چنین اجازه ای دادند در این زمینه ها وارد بشوند ؟؟؟

  • ناشناس

    علیرضا جعفری شهباز اینجانب با خودرو پژو ۴۰۵ دراسنپ مشغول به فعالیت نسبی وبه ناچار هستم من از مسئول محترم سوآل میکنم آیا اگر به جنابعالی بگویند از مقصد شهرری تا آبیک قزوین مبلغ ۹۰۰۰۰ تومن پای درختی افتاده آیا برای برداشتنش بدون حمل مسافرومشکلات غیره اقدام به بنزین زدن مراجعه به آن مکان می نمودید حالا لله هن از یک راننده که ضمن رفتن تا مسیر مبدا وپرداخت کمیسیون وبنزین مصرفی گذشته از استهلاک خودرو چه مقدار برایش سود دهی دارد که تن به این سرویس دهد که غیراز راه انداختن کار مسافر و سودی به جیب اسنپ برای خودش هیچ استفاده دربرداشته جز حمالی مفت وبی چون چرا در راه خلق خدا

  • ناشناس

    اسنپ دکتر سازمانی است که در هیچ موردی مسئولیت نمی پدیزد. شما تنها با افرادی سر و کار دارید که پاسخگوی تلفن هستند و تمام تلاششان توجیح مشکلات است. شما دسترسی به مسئولین این سازمان ندارید. اطلاعات زیادی از شما دریافت می شود، از حمله شماره حساب و غیره، اطلاعاتی که می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. تظمینی برای اینکه آنچه شما می گویید محرمانه خواهد بود وجود ندارد.

  • محمد

    سلام علیک خواهشا یه کاری هم برای راننده های اسنپ بکنید که شرکت های تاکسی اینترنتی دارن برده داری میکنن و از بیکاری جوانها سوء استفاده میکنن. چرا قیمت کرایه ها بدون منطق و فرمول هست ؟ چرا مثل اتحادیه تاکسیرانی قیمت مشخص به ازای مسافت طی شده نداره؟ و درصد کمیسیون از ۱۳ رسیده به ۲۰ درصد