کد مطلب: ۵۹۳۳۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام استارتاپ‌ها در دوران کرونا از بین رفتند؟

کدام استارتاپ‌ها در دوران کرونا از بین رفتند؟

در دوران شیوع کرونا استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا با چالش‌های متفاوتی رو‌به رو شدند. مشکلات مختلف منجر به تعطیلی برخی از استاپ‌های کشور در این دوران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دو سال اخیر ویروس کرونا فعالیت کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌های کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. برخی از این استارتاپ‌ها رشد زیادی را تجربه کردند، اما برخی دیگر به مرز نابودی کشیده شدند.

شیوع ویروس کرونا باعث شد که بسیاری از کسب‌وکارها تغییرات اساسی را در رویه کار خود ایجاد کنند، برخی از کسب‌وکارها با شکست مواجه شدند چرا که توانایی تطبیق خود با شرایط موجود را نداشتند.

در این میان برخی از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نو پا توانستند در شرایط کرونایی پا به عرصه فعالیت بگذارند و برخی از استارتاپ‌ها نیز بخش‌های فعالیت خود را توسعه دادند.

استارتاپ‌های شکست خورده

برخی استارتاپ‌ها در حوزه‌های مانند سفارش آنلاین غذا یا گردشگری در دوران کرونا مخاطبان خود را تا حدود زیادی از دست دادند. به همین علت در این شرکت‌ها نیروهای زیادی تعدیل شده‌اند. در نهایت نیز منجر به ورشکستی آن‌ها شد.

به عنوان مثال اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین چیلیوری در این دوران برای همیشه از کار افتاد. چرا که این استارتاپ نتوانست خود را شرایط کرونایی هماهنگ دهد.

حمیده حبیبی، عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی به تجارت‌نیوز گفت: در دوران کرونا استارتاپ‌های کوچک بسیاری از بین رفتند و استارتاپ‌های بزرگی مانند ریحون هم در شرایط کرونایی اعلام تعطیلی کرد.

حبیبی ادامه می‌دهد: استارتاپ‌های سفارش آنلاین غذا و گردشگردی از جمله علی بابا در دوران کرونا مجبور به تعدیل عده زیادی از نیرو‌های خود شدند. استارتاپ‌هایی که در حوزه گردشگردی فعالیت داشتند در این دوران بیشترین ضرر را متحمل شدند.

او با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها اعلام کردند که تنها ویروس کرونا علت تعطیلی آن‌ها نیست، گفت: مشکلات بسیاری وجود دارد که باعث تعطیلی این استارتاپ‌ها شده است و آمدن کرونا بر این مشکلات دامن زد.

استارتاپ‌های موفق

اما با اینکه در چنین شرایطی فعالیت برای بسیاری از کسب‌وکارها نوپا سخت شد، برخی از استارتاپ‌های در حوزه خدماتی مانند پخش دارو، خرید آنلاین از سوپرمارکت‌ها و تاکسی‌های آنلاین با رشد و پیشرفت فراوانی روبه‌رو شدند.

به عنوان مثال «اسنپ» یکی از استارتاپ‌های موفق در دوران کرونا بوده است، چرا که این استارتاپ در دوران کرونا استارتاپ‌های اصلی خود (سوپرمارکت، تاکسی آنلاین و اسنپ فود) رشد داد و تعدادی استارتاپ کوچک (اسنپ دکتر) را به امکانات و خدمات خود اضافه کرده‌ است.

عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی در این باره گفت: بسیاری از استارتاپ‌های که در این دوران توانستند مقاومت کنند، در حوزه‌های پزشکی، آموزش و مشاوره هستند.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار حوزه استارتاپ و تکنولوژی را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.