کد مطلب: ۶۵۸۳۵

مهلت ۲ ماهه وزارت ارتباطات برای رجیستر کردن تلفن های همراه

مهلت ۲ ماهه وزارت ارتباطات برای رجیستر کردن تلفن های همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به ما تکلیف شد که ظرف دو ماه طرح ثبت نام گوشی های تلفن همراه را عملیاتی کنیم.محمود واعظی در نشست خبری خود با خبرنگاران، افزود: طرح ثبت نام (رجیستر کردن) گوشی های تلفن همراه به صورت آزمایشی با کمک اپراتورهای تلفن همراه آغاز شده است اما برای اجرای

2846d584b03e8bcfc15d20e67f429bf2_XL.jpg وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به ما تکلیف شد که ظرف دو ماه طرح ثبت نام گوشی های تلفن همراه را عملیاتی کنیم.
محمود واعظی در نشست خبری خود با خبرنگاران، افزود: طرح ثبت نام (رجیستر کردن) گوشی های تلفن همراه به صورت آزمایشی با کمک اپراتورهای تلفن همراه آغاز شده است اما برای اجرای کامل آن نمی توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون 4 سازمان و نهاد درگیر این طرح هستند و تلاش داریم اجرای آن را در آینده نزدیک عملیاتی کنیم.
وی با اشاره به شکست طرح ثبت نام گوشی تلفن همراه در دوره های گذشته گفت: ما تمایلی به مسئولیت پذیری در این حوزه نداشتیم اما به دلیل نوع ارتباطمان با اپراتورهای تلفن همراه تکلیف شد این مسئولیت را بپذیریم اما شرطمان برای پذیرش این مسئولیت به روز نکردن هر نوع مشکلی برای گوشی های فعال و غیر فعال داخل کشور بود که تا کنون مشکلی نیز برای این نوع گوشی ها بوجود نیامده است .
واعظی با اشاره به اعلام نظر یکی از دستگاههای اجرایی درباره جمع آوری بخشی از گوشی های تلفن همراه موجود در کشور گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این اقدام در بیانیه ای مخالفت خود را با این اقدام اعلام کردیم و مانع آن شدیم .
وزیر ارتباطات درباره طرح ترابرد پذیری (جابجایی) شماره های تلفن همراه و سرنوشت آن گفت : این طرح ، طرح بسیار خوبی است که علاوه بر کیفیت ، زمینه رقابت و مشتری مداری را در میان اپراتورهای تلفن همراه افزایش می دهد .
به گزارش شبکه خبر، واعظی گفت : بیش از یکسال است که در حال فعالیت بر روی این طرح هستیم و قرار بود 27 اردیبهشت ماه نیز آن را اجرایی کنیم اما برخی اپراتورها که نگران مهاجرت مشترکان خود هستند همکاری لازم را صورت ندادند با این حال از سه هفته پیش این طرح به صورت آزمایشی در حال اجراست و تلاش داریم تا زمان عملیاتی شدن که احتمالا هفته دولت است مشکلات آن را برطرف کنیم .
وزیر ارتباطات در مورد پیوست فرهنگی فعالیت های ارتباطی گفت : برای تنظیم و ارائه پیوست های فرهنگی مشاور استخدام شد و از طریق این مشاوره پیشنهادهایی نیز به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد و از این مرکز نیز پیشنهادهایی به شورای عالی فضای مجازی ارسال شد اما این پیشنهادها در این شورا مورد پسند قرار نگرفت و به وزارت ارتباطات بازگشته است و ما کمیته ای را تشکیل دادیم که با همکاری دانشگاهها پس از رفع مشکلات این پیشنهادها بار دیگر به شورای عالی فضای مجازی ارائه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.