کد مطلب: ۳۸۸۰۷۰

مهمترین اخبار استارتاپی هفته اخیر / تسهیلات جدیدی که برای استارتاپ‌ها اعلام شد

مهمترین اخبار استارتاپی هفته اخیر / تسهیلات جدیدی که برای استارتاپ‌ها اعلام شد

هفته‌ای که گذشته برای بازار استارتاپ‌های ایرانی کم خبر نبود و از آن جمله می‌توان به اجرای طرح نوآفرین و راه‌اندازی یک سیستم عامل بومی اشاره کرد که برای مقابله با تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی در اپ استور و گوگل پلی طراحی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شروع اجرای طرح نوآفرین برای حمایت از استارتاپ‌های نوپا، آغاز به کار سیستم‌ عامل بومی اندرویدی در گوشی‌های ساخت داخل، بسته شدن صفحه اینستاگرامی دادسرای ارشاد از سوی مدیران اینستاگرام، اما و اگرهای استخراج قانونی یا غیرقانونی بودن ارز مجازی بیت کوین و جریمه سازمان زیرساخت وزارت ارتباطات به دلیل افت سرعت اینترنت مشترکان از جمله خبرهای داغ هفته اخیر در بازار استارتاپ بود.

معافیت مالیاتی و بیمه برای استارتاپ‌ها

استارتاپ‌های نوپا با درآمد ماهیانه کمتر از 500 میلیون تومان بر اساس طرحی که از هفته اخیر اجرایی شد مشمول معافیت از مالیات و بیمه می‌شوند.

اندروید ایرانی به زودی فعال می‌شود

یک سیستم عامل جدید به زودی در گوشی‌های ایرانی و ساخت داخل فعال می‌شود که بر اساس آن یک بازار ارائه و دانلود اپلیکیشن‌های داخلی تعبیه شده تا مشکلات تحریم گوگل و اپل را برای برنامه‌های ایرانی حل کند.

اینستاگرام صفحه «دادسرای ارشاد» را بست

اینستاگرام صفحه منتسب به دادسرای ارشاد را به دلیل نقض حریم کاربران مسدود کرد.

استخراج ارزهای رمزنگار قانونی است؟

در مورد مساله قانونی یا غیرقانونی دانستن فعالیت واحدهایی که با استفاده از برق یارانه‌ای در حال استخراج ارزهای رمزنگار نظیر بیت‌کوین هستند، برخی از دستگاه‌ها نظیر وزارت صمت و ارتباطات موافق توسعه فعالیت این واحدها بوده و برخی نظیر وزارت نیرو با توجه به مصرف مداوم برق از سوی آنها مخالف آن هستند.

بازگشت قیمت به «شیپور» منتظر مجوز وزارت صمت

مدیر اجرایی سایت «شیپور» می‌گوید در یک طرح جدید سازوکار احراز هویت کابر و کالای مورد آگهی را آماده کرده و منتظر مجوز وزارت صمت برای بازگشت قیمت‌ به سایت‌ها هستند.

قربانیان افت کیفیت اینترنت

محمدجواد جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرد به دلیل افت کیفیت اینترنت شرکت زیرساخت بابت دو قطعی 10 روز اخیر، باید به شرکت‌های اینترنتی جریمه بدهد، آنها هم به مردم.

دولت پشتیبان کسب‌وکارهای نوین است

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم «فناوری اطلاعات؛ فرصتی برای کارآفرینی، نوآوری و اشتغال» و رونمایی از «سامانه‌های ملی طرح نوآفرین و اشتغالزایی» عنوان کرد: کارآفرینی عامل تغییرات بنیادین در جامعه است. دولت همراه و پشتیبان کسب‌وکارهای نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان است و با جرات و جسارت جلو بروید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.