کد مطلب: ۳۷۸۵۸۹

رمضانعلی سبحانی‌فر، رئیس کمیته ارتباطات مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

موبایل‌های توقیفی همچنان در بند گمرک / خوش‌بینی به ارزانی موبایل در آینده

موبایل‌های توقیفی همچنان در بند گمرک / خوش‌بینی به ارزانی موبایل در آینده

عرضه و فروش گوشی‌هایی موسوم به قیمت مصوب از سایت دیجی‌کالا موجب شد تا برخی گمانه‌زنی‌هایی درباره آزادسازی گوشی‌های توقیفی در گمرک کشور را مطرح کنند اما رمضانعلی سبحانی‌فر می‌گوید این گوشی‌ها همچنان در توقیف نهادهای قضایی و در گمرک دپو شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از 600 هزار گوشی که گفته می‌شود با دلار 4200 تومانی وارد کشور شده‌اند، از سال گذشته تاکنون به دستور مقامات قضایی توقیف و بخشی از آنها در گمرک و بخشی دیگر در انبارهای پلمپ‌شده شرکت‌های واردکننده موبایل قرار دارند.

با وجود این هفته گذشته در سایت دیجی‌کالا طرحی با عنوان فروش گوشی با قیمت مصوب اجرا شد که تعدادی گوشی با قیمت کمتر از بازار‌ از برند شرکت‌های سامسونگ و هواوی در معرض فروش قرار گرفت. به گفته مسئولان این سایت، این گوشی‌ها از واردکنندگانی خریداری شده که کالاهایشان در انبارهای گمرک در انتظار ترخیص بود و این افراد با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز و تعرفه‌های واردات، این موبایل‌ها را از گمرک ترخیص و به دیجی‌کالا فروخته‌اند.

رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دراین‌باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: موبایل‌های توقیفی آزاد نشده‌اند و به نظر می‌رسد هرچه سریع‌تر باید نسبت به آزادسازی این گوشی‌ها اقدام کرد، چرا که ورود آنها به بازار بر قیمت این کالا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

او تاکید می‌کند: در این زمینه پیش از این جلسه‌ای با وزیر ارتباطات برای آزادسازی این گوشی‌ها برگزار کردیم و قرار بود پیگیری این موضوع در دستور کار مسئولان وزارت ارتباطات و اطلاعات قرار بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.