کد مطلب: ۳۶۶۲۰۱

اعطای وام ۱۵ میلیاردی به شتاب‌دهنده‌های بومی

اعطای وام 15 میلیاردی به شتاب‌دهنده‌های بومی

وزارت ارتباطات و اطلاعات فناوری به شتاب‌دهنده‌های استارتاپی که بیش از یک سال سابقه کار داشته باشند حتی بدون اظهارنامه مالیاتی و بیمه تا سقف 15 میلیارد ریال وام می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این دستورالعمل که با عنوان «دستورالعمل حمایت از شتابدهنده‌های استانی فاوا»تهیه و تصویب شده با هدف رونق بخشی به کسب‌وکار فعالان حوزه ICT کشور و تثبیت اشتغال، حمایت و تقویت شرکت‌های نوپا در استان‌ها، به اجرا گذاشته شده است.

بر اساس این مصوبه سقف تسهيلات قابل ارائه به شتابدهندهاي استاني از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات 15 میلیارد ريال است. ميزان تسهيلات دريافتي بر اساس حاصل‌ضرب درصد امتياز حاصله در سقف وام در نظر گرفته شده و با نظر كارگروه فنّي اجرائي تعيين می‌شود.

متقاضی مي‌تواند به دفعات تا سقف تسهيلات قابل ارائه از تسهيلات وجوه اداره شده وزارت بهره‌مند شود.

از جمله شرایط دریافت این وام داشتن ماهيت حقوقي و رسمي ثبت شده، حداقل يك سال عمر کاری از راه‌اندازی، بومی و استانی بودن، داشتن تعدادی پرسنل اجرائی، اداری و تمام وقت بومی و كسب حداقل 40 امتياز از كاربرگ امتيازدهی شتاب‌دهنده‌ها اعلام شده است.

همچنین شتاب‌دهنده‌هایي كه بيش از سه سال سابقه دارند، در صورت احراز توان مالي مطابق با دستورالعمل وام وجوه اداره شده وزارت تا سقف 15 میلیارد ریال می‌توانند از تسهيلات وجوه اداره شده بهرهمند شوند.

از نکات قابل توجه این دستورالعمل امکان استفاده شتاب‌دهنده‌هایی كه دارای اظهارنامه مالياتيی و ليست بيمه نيستند در صورت تائيد در كارگروه وام وجوه اداره شده از بودجه است که می‌توانند به ميزان یک میلیارد ريال و به ازای هر هسته كاری مستقر 250 میلیون ريال از تسهيلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وام دریافت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.