خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۶۷۵۲

صحبت‌های رئیس کل توسعه سیستم‌های بانک ملی در کلاب‌هاوس:

ماجرای ارسال پیامک‌های تراکنشی به اپلیکیشن «بله» چیست؟

ماجرای ارسال پیامک‌های تراکنشی به اپلیکیشن «بله» چیست؟

بانک ملی اعلام کرده است که مشتریان برای دریافت پیامک‌های تراکنشی کمتر از ۳۰ هزار تومان، باید پیام‌رسان داخلی بله و نشان‌بانک را نصب کنند. این اقدام بانک ملی با واکنش‌های منفی از سوی کاربران مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به تازگی بانک ملی اعلام کرده است که برای کاهش هزینه‌‌‌های ارسال پیامک، دریافت پیامک‌های تراکنشی کمتر از ۳۰ هزار تومان فقط از طریق اپلیکیشن‌های بله و نشان‌بانک امکان‌پذیر است.

با توجه به اینکه اجرای طرح صیانت و محدودیت‌های شبکه اجتماعی این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران تبدیل شده است. این اقدام بانک ملی با واکنش‌های منفی بسیاری از سوی مشتریان این بانک مواجه شد.

چرا بانک ملی برای پیامک‌های تراکنشی این راهکار را انتخاب کرد؟

رئیس کل اداره توسعه سیستم‌های بانک ملی در این باره توضیح داد: هیچ اجباری برای استفاده مشتریان از اپلیکیشن‌های بله و نشان‌بانک وجود ندارد. اما امکان اینکه مشتریان از طریق دیگری بتوانند از تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان مطلع شوند، فعلا وجود ندارد.

علی‌آقایی می‌گوید: در بخشنامه بانک مرکزی، دو راه برای دریافت پیامک‌‌های تراکنشی پیش روی بانک‌ها قرار داده شده است. یکی دریافت هزینه‌ یکسان از کسانی که پیامک‌های زیادی دریافت می‌کنند و کسانی که تعداد پیامک‌هایشان کمتر است.

او ادامه می‌دهد: روش دوم این است که به تناسب میزان تراکنش، هزینه دریافت تراکنش‌ها معین شود. بانک مرکزی تصمیم گرفت به جای افزایش هزینه‌‌ها، پیامک‌های تراکنشی کمتر از ۳۰ هزار تومان را دیگر ارسال نکند. در نتیجه این پیام‌ها فقط از طریق اپلیکیشن‌های بانک ملی قابل مشاهده است.

در آستانه افزایش هزینه ارسال پیامک‌ها به صورت سالانه، بانک‌ها ناچار به افزایش هزینه آبونمان پیامک‌های تراکنشی خواهند بود. براساس بخشنامه بانک مرکزی این مبلغ به ۲۴ هزار تومان افزایش می‌یابد.

هزینه ارسال پیامک‌های تراکنشی، هزینه‌ای متداول در سیستم بانکی کشور است که هرساله از سوی مشتریان به بانک‌ها و از سوی بانک‌ها به اپراتورهای تلفن همراه پرداخت می‌شود. به این معنی که اپراتورها برای ارسال این نوع پیامک‌ها درخواست مبلغ مشخصی از بانک‌ها دارند.

در این میان هر یک از بانک‌ها سیاست‌های خاص خود را در پرداخت بخشی از این هزینه‌ها از سوی خود دارند، به همین علت هزینه دریافتی آبونمان از سوی بانک‌ها متفاوت است.

با وجود اینکه راهکار برخی بانک‌ها برای مدیریت این هزینه‌ها عدم ارسال بخشی از پیام‌های تراکنشی به مشتریان بوده است. در این میان، بانک ملی ایران در صدد ارائه راهکاری متفاوتی برای مشتریان این بانک است که طبق آن، بار این افزایش قیمت به مشتریان بانک تحمیل نشود و در عین حال، همه پیام‌های تراکنشی نیز به دست مشتریان برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    اگر تا این به این لحظه قصد به دانلود و نصب برنامه بله رو داشتم مطمئنا” دیگر برنامه بله رو نصب نخواهم کرد

  • سروش

    گداهای خسیس

  • ناشناس

    سپه بابت گرفتن صورتحساب مبلغ 300ریال کم میکنه

  • معلم

    بعد از ۲۴ سال ، به خاطر این سودطلبی و اجحاف همراه تحقیر مشتریان بانک ملی، من حساب خود را در بانک ملی خالی می‌کنم. برای یک تراکنش ۴۰۰ هزارتومانی، از مشتری ۶۰۰ تومان کارمزد می‌گیرند. همه کارشان شده خالی کردن جیب مردم

  • ناشناس

    شرم آوره