کد مطلب: ۷۲۹۱۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چیپست اسنپدراگون ۷۸۲G رونمایی شد/ گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌تر می‌شوند؟

چیپست اسنپدراگون 782G رونمایی شد/ گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌تر می‌شوند؟

امروز برند کوالکام از چیپست اسنپدراگون 782G جدید رونمایی کرد. با به‌کارگیری این چیپست در گوشی‌های هوشمند کاربران سرعت بالاتری را در گوشی‌های جدید تجربه می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کوالکام از چیپست اسنپدراگون 782G که برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده است، رونمایی کرد. این چیپست جانشین اسنپدراگون 778G+ سال گذشته است. با وجود اینکه چیپست جدید یک به‌روز‌رسانی تکراری است، بهبودهای جزئی را در عملکرد CPU و GPU به ارمغان می‌آورد.

ویژگی‌های چیپست اسنپدراگون 782G

به گزارش sammobile ، این چیپست دارای کد SM7325-AF است و همچنان از فرآیند 6 نانومتری TMSC استفاده می‌کند. این پردازنده همچنان دارای همان CPU و GPU چیپست اسنپدراگون 778G+ است.

کوالکام می گوید چیپست جدید 5 درصد عملکرد را نسبت به قبلی افزایش می‌دهد. یک هسته Cortex A78 Kryo 670 Prime با فرکانس 2.7 گیگاهرتز دارد.

همچنین دارای سه هسته Cortex A78 Kryo 670 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex A55 Kryo 670 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است.

از سوی دیگر، پردازنده گرافیکی Adreno 642L 10 درصد عملکرد بهتری نسبت به چیپست اسنپدراگون 778G+ ارائه می‌دهد.

در سمت مودم، مودم اسنپدراگون X53 را دریافت می‌کند که از شبکه‌های mmWave و زیر 6 گیگاهرتز 5G پشتیبانی می‌کند. حداکثر سرعت دانلود تا 3.7 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 1.6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

در بخش اپتیک، از ISP سه‌گانه 14 بیتی Spectra 570L بهره می‌برد. ISP از سنسورهای دوربین تا 200 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

ISP می‌تواند پردازش همزمان تصاویر را از سه سنسور دوربین (هر کدام تا 22 مگاپیکسل) انجام دهد. از عمق رنگ 10 بیتی و فیلمبرداری تا 4K HDR در فرمت‌های HDR10، HDR10+ و HLG پشتیبانی می‌کند.

همچنین از فیلمبرداری آهسته با رزولوشن 720p و 240 فریم بر ثانیه و ضبط تصاویر 12 مگاپیکسلی پشت سر هم با سرعت 90 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

چیپست اسنپدراگون 782G

چیپست اسنپدراگون 782G در نمایشگرهای هوشمند Full HD

چیپست اسنپدراگون 782G از نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند با رزولوشن Full HD و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز پشتیبانی می‌کند.

همچنین از صفحه نمایش 4K با نرخ تازه‌سازی (رفرش) 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. این چیپست همچنین از رم 16 گیگابایتی LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

این چیپست از حسگرهای خواندن اثر انگشت سه‌بعدی Sonic و فناوری‌هایی مانند Quick Charge 4+ و کدک صوتی aptX Adaptive هم پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از اتصال شامل سیستم موقعیت‌یابی دو فرکانس (GPS، GLONASS، NavIC، Beidou، GPS، QZSS، Galileo)، Wi-Fi 6/6E، بلوتوث 5.2 (با LE Audio)، NFC و USB 3.1 Type-C است. برندهایی مانند سامسونگ از چیپست با گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A، Moto با سری Edge و بقیه از این چیپست استفاده خواهند کرد.

کوالکام اعلام نکرده است که این چیپست را برای اولین بار در کدام گوشی هوشمند خواهیم دید. شایعات حاکی از آن است که این چیپست با Honor 80 آینده معرفی خواهد شد.

نقش چیپست در گوشی‌های هوشمند چیست؟

خرید گوشی هوشمند امروزه می‌تواند به علت وجود طیف گسترده از گوشی‌های هوشمند بسیار سخت باشد. مشکل اصلی در اینجا این است که درک کامل مشخصات یک گوشی هوشمند دشوار است و از این رو، انتخاب گوشی ایده‌آل را دشوارتر می‌‌شود.

کاربر ممکن است با شنیدن اصطلاحاتی مانند Snapdragon ،Exynos ،Kirin و MediaTek گیج شود. اینها چیپست هستند، قطعه‌ای که همه چیز را در گوشی هوشمند شما کنترل می‌کند و از عملکرد صحیح آن اطمینان می‌دهد.

چیپست روی گوشی هوشمند معمولاً به‌عنوان یک سیستم روی تراشه (SoC) نامیده می‌شود. شاید در مشخصات و بررسی‌های گوشی‌های هوشمند با این اصطلاح برخورد کرده باشید.

SoC یا چیپست یک مدار مجتمع است که اساساً تمام اجزای اساسی یک سیستم کامپیوتری را روی یک تراشه با هم ترکیب می‌کند. این بدان معناست که پردازنده شما (یا CPU)، واحد پردازش گرافیکی (GPU)، کنترلر حافظه، مودم و سایر کنترلرها در این تراشه واحد قرار دارند و آن چیپست است.

چیپست تلفن هوشمند مجموعه‌ای اصلی از عملکردها را ارائه می‌دهد که از ارتباطات سلولی گرفته تا ارتباطات وای فای و بلوتوث، محاسبات عمومی، مدیریت انرژی، رابط حافظه و ذخیره‌سازی و رابط‌های جانبی را شامل می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.