کد مطلب: ۷۲۷۹۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گوشی‌های گوگل در رقابت با سامسونگ و اپل/ پیکسل ۷a گوگل برنده ۲۰۲۳ می‌شود؟

گوشی‌های گوگل در رقابت با سامسونگ و اپل/ پیکسل 7a گوگل برنده 2023 می‌شود؟

پیکسل 7a گوگل ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله قیمت مقرون‌ به‌صرفه دارد که احتمالا بتواند در سال جدید به رقیبی جدی برای غول‌های فناوری یعنی سامسونگ و اپل در بازار موبایل تبدیل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گوگل قرار است که پیکسل 7A را به‌زودی عرضه کند و آنطور که گزارش‌ها حکایت دارند این گوشی به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود ممکن است به رقیبی جدی برای گوگل و سامسونگ تبدیل شود.

سری گلکسی A سامسونگ و آیفون SE اپل ممکن است از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده در جهان باشند، اما این بدان معنا نیست که آنها ارزشمندترین گوشی‌های هوشمند هستند.

چیزی که گوشی میان‌رده 2023 گوگل را برای طرفداران جذاب می‌کند این است که طبق اطلاعات فاش شده و شایعات، انتظار می‌رود که این گوشی در مقایسه با مدل‌های قبلی خود بسیار زودتر از سال جدید عرضه شود که در حال حاضر یک برد بزرگ در میان رقبای تلفن‌های هوشمند است.

طبق آخرین شایعات، پیکسل 7a میان‌رده گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی را معرفی می‌کند که قبلاً بخشی از پیکسل‌های سری a نبوده‌اند. این گوشی به صفحه نمایش بهتر، سنسور دوربین کاملاً جدید، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و مودم جدید مجهز خواهد شد.

انتظار نمی‌رود این گوشی تا بهار آینده رونمایی شود، اما پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که می‌تواند دستگاهی بسیار پریمیوم‌تر از قبل باشد.

ویژگی‌های شایعه‌شده درباره پیکسل 7a

به گزارش phonearena ، با وجود اینکه پیکسل 7 ممکن است هنوز جدید باشد، اما این موضوع مانع از افشای اطلاعات و شایعات برای پیگیری میان‌رده آن نشده است. آخرین کلمه در مورد مشخصات و ویژگی‌های 7a از افشاکننده مشهور توییتر Kuba Wojciechowski می‌آید.

صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 90 هرتز که یکی از بزرگترین شکایات مربوط به Pixel 6a را برطرف می‌کند. همچنین، این دستگاه از شارژ بی‌سیم 5 واتی استفاده می‌کند که باعث خوشحالی طرفداران پیکسل گوگل می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های بارز این دستگاه، راه‌اندازی دوربین جدید با لنز زاویه باز سونی IMX787 و لنز فوق عریض IMX712 است. البته بعید است که این سنسورها در سطح پیکسل 7 باشند، اما سنسورها بزرگتر از سنسورهای 6a هستند، بنابراین باید نشان‌دهنده ارتقاء بزرگی باشد.

توجه به این نکته مهم است که پیکسل 7a باید صفحه نمایش 6 اینچی کوچکتری داشته باشد که برای بسیاری از افراد نسبت به پیکسل 7 یا پیکسل 7 پرو گزینه مناسبی خواهد بود.

همچنین، این موضوع که برای گوشی‌های پیکسلی از تراشه Tensor Google استفاده می‌کنند نیز جدید است و می‌تواند مشکلات سیگنال و اتصال را که برخی از کاربران را آزار می‌دهد، به‌ویژه در سری Pixel 6 برطرف کند.

شروع رقابت با پیکسل 7a

رقابت با اپل و سامسونگ برای فروش و سهم بازار سخت است. تنها چند شرکت سازنده گوشی (هواوی، شیائومی) در 10 سال گذشته توانسته‌اند به درستی با غول‌های آمریکایی و کره جنوبی رقابت کنند.

با این حال، یک راه برای تأثیرگذاری، جلب علاقه و فروش تلفن وجود دارد که گوگل آن را پیش گرفته است. این راهکار یعنی ساخت و ارائه دستگاه‌های مقرون به‌صرفه که ارزش باورنکردنی به ارمغان می‌آورند.

هوآوی و شیائومی چند سال پیش با نفوذ به بازار جهانی با گوشی‌های میان‌رده، مسیر مشابهی را برای رسیدن به اوج طی کردند، و گوگل هم‌اکنون در تلاش برای رسیدن به همان موفقیت است.

البته لازم به یادآوری است که Pixel 7a در بسیاری از کشورها به اندازه Galaxy A54 و iPhone SE عرضه نخواهد شد. با این حال، بازارهای بزرگی مانند ایالات متحده، اروپا، بریتانیا و هند باید برای ورود پیکسل 7a گوگل جشن بگیرند.

آمازون نیز اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا برای «اعلان راه‌اندازی خانواده Google Pixel 7a» اشتراک تهیه کنند، که نشان می‌دهد راه‌اندازی Pixel 7a می‌تواند دور نباشد.

همچنین، راه‌اندازی اشتراک «خانواده Pixel 7a» آمازون حتی ممکن است به این معنی باشد که بیش از یک مدل Pixel 7a وجود دارد که احتمالا می‌تواند یک Pixel 7a XL بزرگتر باشد.

سوال اصلی این است که آیا پیکسل 7a با توجه به همه ارتقاهای بزرگ در افق، می‌تواند همان قیمت 449 دلاری پیکسل 6a را حفظ کند؟ اگر اینطور باشد، ممکن است 7a نه تنها بهترین گوشی میان‌رده در بازار باشد، بلکه به یکی از بهترین معاملات اندرویدی که تا به حال وجود داشته نیز تبدیل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.