کد مطلب: ۲۱۶۴۲۲

وزیر ارتباطات:

۲ میلیون ایرانی اینترنت ۲۰ مگابیتی می‌گیرند

۲ میلیون ایرانی اینترنت ۲۰ مگابیتی می‌گیرند

وزیر ارتباطات گفت: تا پایان سال ۹۷، ۲ میلیون ایرانی اینترنت ۲۰ مگابیتی می‌گیرند.

محمدجواد آذری جهرمی در نخستین نشست خبری آنلاین خود گفت: نخستین پارک نواورانه تجاری حوزه فناوری اطلاعات اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهار داشت: در راستای توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا، در اردیبهشت در مشهد یک شعبه از پارک سجاد که پارک نوآورانه تجاری است را رونمایی می کنیم که شرکت‌های فناوری اطلاعات با مبلغ سرمایه ۵۰۰ میلیون تومانی وارد شوند و با سرمایه ۵ میلیارد تومانی خارج شوند.

وی افزود: ما تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها می‌گذاریم.

وزیر ارتباطات گفت: تا پایان سال ۹۷ ، ۲ میلیون ایرانی اینترنت ۲۰ مگابیتی می‌گیرند.

وی افزود: مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی باید سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد که پیش‌بینی برنامه‌ریزی صورت گرفته این است که تا پایان سال ۹۷ حدود ۲ میلیون مشترک این سرعت را دریافت کنند.

وی در مورد حضورش در ورزشگاه آزادی در دربی گذشته، گفت: در دربی قبلی نیز حضور داشتم و به دلیل علاقه فرزندانم به استادیوم می‌روم. حضور من همزمان شده بود با حضور رئیس فیفا و حاشیه‌هایی درست شد و این را برخی حاشیه‌سازان به موضوع دیده شدن ما ربط دادند. اما باید بگویم ظهور و بروز ما بیشتر است و من برنامه‌ای برای کاندید شدن در ریاست‌جمهوری ندارم.

محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به سوالی درخصوص تاخیر در راه‌اندازی شبکه علمی کشور گفت: دلیل این تاخیر مدل فعالیت اپراتوری است که قرار بوده این شبکه را راه‌اندازی کند.

وی گفت: ما به دلیل این تاخیر به اپراتور مدنظر، اخطار دادیم و اعلام کردیم که اگر نتواند تعهدات خود را محقق کند، ما در مورد این پروژه مجددا تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: منتظر هستیم که این اپراتور پاسخ به اخطار ما را بدهد و گزارشی نیز از عملکرد این پروژه دریافت کرده‌ایم. در نهایت اینکه تا خردادماه سال 97 پس از ارزیابی فعالیت این اپراتور، تصمیم‌گیری نهایی را در این‌باره خواهیم داشت.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.