خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۲۶۴۱

اخبار فناوری و استارتاپی روز

فعال بودن ۲۲٫۳ میلیون آدرس بیت‌‌کوین/ برخورد کافه بازار با دیجی‌کالا

فعال بودن ۲۲٫۳ میلیون آدرس بیت‌‌کوین/ برخورد کافه بازار با دیجی‌کالا

ایجاد بانک اطلاعاتی از داده‌های غیرمحرمانه در آینده نزدیک، برخورد کافه بازار با اپلیکیشن دیجی‌کالا، رسیدن تعداد کاربران اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ۱۰ هزار نفر و فعال بودن ۲۲٫۳ میلیون آدرس بیت‌‌کوین در ژانویه ۲۰۲۱ از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح «پایش آنلاین اطلاعات کشور» با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی از داده‌های غیرمحرمانه و قابل انتشار برای استفاده عمومی کسب و کارها و گروه‌های تحقیقاتی و دانشگاهی از این داده‌ها، اجرایی می‌شود.

آنگونه که خبرگزاری مهر گزارش داده سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف اجرای تکلیف پیاده‌سازی داشبورد آنلاین اطلاعات کشور، فراخوان مشارکت عمومی برای انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار خصوصی ساخت، بهره‌برداری و واگذاری این طرح را اعلام کرده است.

ایجاد مرکز واکنش سریع در بانک مرکزی؟

راه پرداخت از احتمال راه‌اندازی مرکز واکنش سریع به عملیات مشکوک توسط بانک مرکزی خبر داده است.

بر اساس این گزارش، شنیده‌ها حاکی از آن است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با محوریت معاونت‌های فناوری‌های نوین، ایجاد «مرکز واکنش سریع به عملیات مشکوک» را در دستور کار خود قرار داده.

گفته می‌شود هدف از راه‌اندازی این مرکز، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود درون‌بخشی، تسهیل‌گری فرایند تشخیص و به اشتراک گذاری اطلاعات عملیات مشکوک در نظام بانکی کشور است که با هماهنگی نهادهای برون‌بخشی، فرایند رسیدگی به‌هنگام و اثربخش به فعالیت‌های متقلبانه یا مجرمانه در نظام بانکی را ساده کند.

برخورد کافه بازار با اپلیکیشن دیجی‌کالا

بر اساس گزارش وبنا، کافه بازار برای ۲۴ ساعت اپلیکیشن دیجی‌کالا را حذف کرد.

براساس آنچه کافه بازار اعلام کرده این اپ‌استور به دلیل آنچه نقض قوانین کافه‌بازار در حوزه تبلیغات خوانده شده اپلیکیشن مارکت پلیس دیجی‌کالا را حذف کرده بود.

این موضوع ۲۴ ساعت به طول انجامید و این اپلیکیشن هم‌اکنون در این اپ‌استور در دسترس است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ۱۰ هزار کاربر دارد

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر یا دنیای فناوری، اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس، بیش از ۱۰ هزار کاربر در سراسر جهان دارد.

ا ین سرویس استارلینک، اینترنتی با سرعت دانلود و آپلود ۱۰۰ و۲۰ مگابیت‬ برثانیه فراهم می‌کند.

اسپیس ایکس طرح تست بتا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را اکتبر گذشته آغاز کرد و طبق اسناد موجود به نظر می‌رسد در آمریکا و سراسر جهان بیش از ۱۰ هزار کاربر دارد.

فعال بودن ۲۲٫۳ میلیون آدرس بیت‌‌کوین

زومیت در گزارشی نوشته است که معاملات روی بلاک‌چین بیت‌کوین در ژانویه ۲۰۲۱ با بیش از ۲۲٫۳ میلیون آدرس که در حال ارسال یا دریافت بیت‌کوین هستند، به اوج رسید.

ژانویه ۲۰۲۱، ماهی رکوردساز برای قیمت بیت‌کوین و فعالیت شبکه بود و بیش از ۲۲٫۳ میلیون آدرس یکتا در طول ۳۱ روز آن به‌طور فعال در حال ارسال و دریافت BTC بودند.

جهش ماه ژانویه، رکورد ۲۱ میلیونی آدرس‌های فعال در دسامبر ۲۰۱۷ را شکست. از سال ۲۰۱۷ تعداد آدرس‌های فعال یکتا از ۱۰ میلیون در ماه پایین‌تر نیامده است.

حجم معاملات بیت‌کوین در ماه گذشته زمانی‌که قیمت آن از ۳۰ هزار دلار عبور کرد و به نزدیکی ۴۲ هزار دلار رسید، جهش بزرگی زد. حجم معامله سه هفته قبل از این جهش، در محدوده‌ای ثابت پایدار مانده‌ بود.

آمریکا تحریم‌های هواوی را لغو نمی‌کند

دیجیاتو به نقل از وزیر بازرگانی احتمالی آمریکا گزارش داده است که این کشور دلیلی برای برداشتن تحریم‌های هواوی نمی‌بیند.

فرماندار ایالت رود آیلند و وزیر پیشنهادی بایدن برای وزارت بازرگانی در پاسخ به سؤالات کتبی سناتورهای حزب جمهوری‌خواه درباره هواوی، تراشه‌ساز چینی SMIC و دیگر کمپانی‌های چینی گفته است: من درک می‌کنم که شرکت‌ها به خاطر ریسکی که برای امنیت ملی یا منافع خارجی آمریکا دارند در لیست تحریم‌های اقتصادی یا نظامی گذاشته می‌شوند. من در حال حاضر دلیلی نمی‌بینم تا باور کنم این نهادهای تحریم شده نباید در لیست تحریم‌ها باشند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.