کد مطلب: ۶۵۸۵۶۳

ثبت سفارش جدید آیفون از فردا آزاد می‌شود

ثبت سفارش جدید آیفون از فردا آزاد می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت گفت: ثبت سفارش موبایل برای کلیه نشان‌های تجاری هیچ محدودیتی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در واکنش به اخبار روزهای اخیر مبنی بر ممنوعیت واردات موبایل‌های برند آیفون، گفت: ثبت سفارش موبایل برای کلیه نشان‌های تجاری (برندها) هیچ محدودیتی ندارد.

براساس گزارش ایسنا ، طبق اطلاعیه وزارت صمت سعید عباسپور گفته که پیرو به‌روزرسانی برخی گروه‌های کالایی و برخی الویت‌بندی‌ها برای تامین کالاهای اساسی، برخی الویت‌بندی‌های کالایی مقطعی یا برخی اختلالات پیش می‌آید که امری طبیعی است. بنابراین با رفع این اختلالات و تعیین الویت‌بندی‌های جدید، از روز آینده ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود.

وی همچنین تاکید کرده که سازمان توسعه تجارت هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نکرده است.

به گفته این مقام مسئول تنها در دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۶ میلیارد دلار ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته که از نظر ارزش دلاری، سهم بالایی در ثبت سفارش‌های سال جاری دارد.

امسال هم با توجه به افزایش میزان ثبت سفارش گوشی تلفن همراه، کماکان اولویت‌بندی گروه‌های کالایی برای واردات کالا برقرار بوده و رویه‌های تخصیص و تامین ارز بر اساس مقررات و الویت‌بندی‌های کالایی صورت می‌پذیرد.

این اظهارات در حالی است که روزهای گذشته در سامانه جامع تجارت عنوان شده بود موبایل با برند اپل به گروه ٢٧ منتقل شده و امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. همچنین ساعتی پیش اعلام شد ممنوعیت واردات موبایل‌های آیفون بازار این تلفن همراه را ملتهب کرده و منجر به افزایش چند میلیونی قیمت موبایل با برند اپل شده است.

هفته گذشته واردکنندگان در سامانه جامع تجارت با این پیام مواجه می‌شدند که ثبت سفارش برند اپل تا روز شنبه ۳۱ اردیبهشت محدود شده است. اما امروز این پیام تغییر کرده و در سامانه اعلام شده که با توجه به قرارگیری تلفن همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷ امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد.

گروه ۲۷، گروه کالاهای لوکس و غیرضروری است که امکان تأمین ارز برای آنها وجود ندارد. البته هنوز ابلاغیه رسمی از سوی سازمان‌های متولی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در این رابطه منتشر نشده و این وزارتخانه در هفته گذشته هم پاسخ روشنی به پیگیری ایسنا درباره ممنوعیت ورود موبایل‌های لوکس نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مسخره کردید مردم رو ؟؟؟
    فقط میخواستید گوشیهای تو انبار مونده رو با کلی افزایش قیمت آب کنید ؟؟؟

  • بهروز حقیقت نیا

    ۶ میلیارد دلار مگه چه خبره؟
    برای دو ماه زیاد نیست؟
    شایدم ۶میلیون دلار بود اشتباه لفظی بوده