کد مطلب: ۵۱۰۰۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اینستاگرام فیلتر می‌شود؟

اینستاگرام فیلتر می‌شود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هفته گذشته به دادگاه احضار و بازجویی و یکی از دلایل اصلی این موضوع فیلتر نکردن اینستاگرام اعلام شد. دادستان کل کشور نیز این در ادامه همین موضوع را یکی از دلایل احضار محمدجواد آذری‌جهرمی دانست اما امروز سخنگوی‌ قوه قضائیه اعلام کرد که این قوه به‌دنبال مسدودسازی فضای مجازی و پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اینستاگرام این روزها علاوه بر فضایی برای سرگرمی و تعامل کاربران، به پلتفرمی برای شکل‌گیری کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است.

روز گذشته، علی ربیعی، سخنگوی دولت در یادداشتی که در روزنامه ایران منتشر شد، به همین موضوع اشاره کرد. وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فیلترینگ احتمالی اینستاگرام را معادل بیکاری و فقر یک میلیون نفر دانسته بود.

او همچنین با اشاره به برخی تجربه‌های پیشین، تاکید کرده بود که در مورد امکان‌پذیری محدود کردن فضای مجازی از طریق استفاده از روش‌هایی همچون فیلترینگ، جای بحث وجود دارد.

ربیعی این یادداشت را در انتقاد به احضار و بازجویی آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات نوشته بود. چرا که از همان ابتدا یکی از دلایل احضار او، عدم فیلترینگ اینستاگرام اعلام شد.

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز بعد از حواشی‌ای که در این مورد در فضای مجازی ایجاد شد، در گفتگویی تایید کرد که احضار آذری‌جهرمی فقط به‌خاطر نبستن اینستاگرام نبوده و او باید محدودیت‌های دیگری را ایجاد می‌کرده که نکرده است.

با وجود این، امروز غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی‌ قوه قضائیه گفت که این قوه به‌دنبال مسدودسازی فضای مجازی و پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.

به گفته او، آنچه دادستانی در این پرونده تعقیب می‌کند در راستای حقوق مردم برای استفاده سالم از فضای مجازی و رسیدگی به شکایت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد مبتنی بر نگرانی شدید از وضعیت شیوع اعمال مجرمانه است.

اسماعیلی وظیفه دادستانی را رسیدگی به ترک فعل‌ها برابر ضوابط دانست و گفت: البته درباره شخص مورد نظر موارد دیگری مطرح است که در آینده رسیدگی می‌شود تا متوجه شویم فرد مقصر است یا خیر.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودشونم میدونن هه فیلترشکن میزنن نمی‌دونم دیگه فازشون چیه واسه این کارا. هنوزم وقتی خود اذرجهرمی رو با تیک ابی توی توییتر که فیلتر کردن میبینم،، خندم میگیره )):

    • وحید

      شما با فیلترشکن وارد بشی پیجت نابود میشه دائما در بلاک به سر میبری

  • علیرضا زاهدی

    بابا اینا نمیدونن اگه فیلتر شه مردم با فیلتر شکن میره توش بابا اونا جهرمی رو با تیک آبی تویتر فیلتر کردن????????

    • مرتضی مناف زاده

      اگه از طرف ispببندند فیلترشکن سهله با هیچی نمیتونی بازش کنی. دقیقا همون بلایی که سر چت روما میارن

  • بهنام بهبودیان

    کاش واقعا فیلتر بشه ، کم کم داریم از خانواده هامون دور میشیم ، خسته کننده شده دیگه … من ۲ هفته شده که همه چی رو از گوشی پاک کردم به خدا سبک شدم . اینستاگرام رو باز میکردم واسم عادت یا تکلیف زور شده بود باید تند تند لایک میکردم بعد یه نفس راحت میکشیدم میگفتم این کار رو هم انجام دادم ، فلانی پیج رو باز میکرد میدید لایک نکردم ناراحت میشد… آدم احساس راحتی میکنی . به خودمون بیایم ، حال خوب آرزومونه

    • ناشناس

      واقعا اینجوریه حرفت خیلی درسته

    • ناشناس

      دوست نداری پاک کن

  • سارا

    فیلترش کنید این منبع فساد و فتنه

    • ناشناس

      دوست نداری پاک کن ما دوست داریم

  • ناشناس

    ?یه‌اینستافیلترنشده‌بود‌اونم‌فیلترکنین‌???

  • ناشناس

    والا ما همین الانم با فیلترشکن میریم توش?

  • ناشناس

    واقعا برای این دسته از مردم که میگن بهتر فیلتر کنین آرزوی بد ترین چیز هارو میکنم چون با این کار ها از جهان سوم میرسیم دهم شما اینستا نمی‌خواست پاک کنین به بقیه چیکار دارین
    بی فرهنگی موج میزنه

  • ابوالفضل

    ای بابا هر روز یه چیز فیلتر میشه همین طور پیش بره خودمون هم فیلتر می شیم من اینیستاگرام رو دوست دارم اما از کار آدم می‌زاره ولی به نظر من تلگرام بهتر بود کاش فیلتر نمی شد به درد بخور بود

  • ابوالفضل

    اینستاگرام صابیده شد به الک

  • محمود

    اگه همون اول که اینستا اومده بود فیلتر میکردین خوب بود ولی الان بیشتر کسب و کارها تو اینستاگرام هست.اگه فیلتر شه معلوم نیست چه بلایی سر کسب و کارها بیاد و چند میلیون بیکارشن.وزیر ارتباطات باید زودتر عمل میکرد که نکرد