کد مطلب: ۵۱۶۵۷۱

اخبار فناوری روز

اختلاف ادامه‌دار وزیر ارتباطات و مخابرات

اختلاف ادامه‌دار وزیر ارتباطات و مخابرات

احتمال افزایش قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۰ با مصوبه مجلس، اختلاف ادامه‌دار وزیر ارتباطات و مخابرات، هشدار به مالکان خودروها در مورد پیام‌های جعلی و وعده ماسک برای افزایش ۲ برابری سرعت اینترنت، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ادامه انتقادات آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات از شرکت مخابرات که به صدور بیانیه‌ای اعتراضی از سوی این شرکت نیز منجر شد، امروز افتتاحیه تلکام نیز با حواشی از همین دست مواجه شد.

به گزارش دیجیاتو، مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام امروز برگزار شد اما عدم حضور کلیدی‌ترین شرکت مخابراتی ایران در این نمایشگاه تخصصی باعث شد، وزیر ارتباطات به این موضوع اعتراض کنند.

او با انتقاد از عملکرد مخابرات تاکید کرد که از طریق مراجع قانونی جلوی اقدامات این شرکت خواهد ایستاد.

آذری‌جهرمی، گفت: «مخابرات برای این نیامده که درخواست افزایش تعرفه‌اش را رد کرده‌ایم. نمی‌توانیم برای اینکه مخابرات بدهی پرسنلش را بدهد تعرفه را زیاد کنیم.»

او که پیش‌تر با انتقاد به عملکرد مخابرات تاکید کرده بود نباید جبران هزینه‌ها را از جیب مردم برداشت کرد در سخنرانی خود در تلکام تاکید کرد که به‌زودی با مردم بیشتر درباره مخابرات صحبت می‌کند: «چطور شرکتی با ۲۸۰ میلیارد سود به ضرر ۹۰۰ میلیارد تومانی می‌رسد.»

جهرمی خطاب به مدیران مخابرات گفت: بدهی که باید به پرسنل پرداخت کنید و از سال ۸۸ بعد از خصوصی‌سازی پرداخت نشده را ما پرداخت نمی‌کنیم. املاک‌تان را بفروشید و بدهی‌تان را بدهید.

مالکان خودروها مراقب پیام‌های جعلی باشند

به گزارش ایرنا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: با توجه به ارسال پیام‌های نامعتبر به مالکان خودروهای شخصی، لازم است مالکان مراقب پیام‌های جعلی درباره کارت هوشمند سوخت و مقدار سهمیه باشند.

راه‌های ارتباطی این شرکت برای اطلاع‌رسانی از سهمیه سوخت، پورتال اطلاع‌رسانی به آدرس www.niopdc.ir یا تماس با مرکز پاسخ‌گویی این شرکت به شماره ۰۹۶۲۷ است و هرگونه پیام و یا ایجاد ارتباط خارج از راه‌های ارتباطی مورد نظر، تایید نمی‌شود.

وعده ماسک برای افزایش ۲ برابری سرعت اینترنت

به گزارش دیجیاتو از دنیای فناوری، ایلان ماسک اخیرا در پاسخ به یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که سرعت اینترنت پروژه استارلینک در ادامه سال ۲۰۲۱ دو برابر می‌شود.

این شرکت در حال حاضر قول سرعتی بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را می‌دهد و ماسک مدعی شده که این سرعت به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.