کد مطلب: ۵۱۱۲۵۶

گزارش تجارت‌نیوز از قطع ناگهانی اینترنت در نیمه‌شب

آیا اپراتورها مشغول راه‌اندازی اینترانت هستند؟

آیا اپراتورها مشغول راه‌اندازی اینترانت هستند؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی صبح امروز، یکشنبه، از بروز اختلال در اینترنت خبر دادند و نوشتند که برای دقایقی با اینترنت شرکت‌هایی چون ایرانسل، شاتل، پارس‌آنلاین و های‌وب فقط امکان باز کردن سایت‌های داخلی را داشته‌اند؛ آنها این گمانه را مطرح کردند که این شرکت‌ها خدمات را به بستر اینترانت سوئیچ کرده‌اند اما خود شرکت‌ها موضوع را تکذیب می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس پیام‌های بعضی کاربران توئیتر، حدود ساعث ۳ بامداد امروز، برای ۵ تا ۱۰ دقیقه، کاربران شرکت‌هایی چون ایرانسل، شاتل، پارس‌آنلاین و های‌وب نمی‌توانستند وارد سایت‌های خارجی شوند اما سایت‌های داخلی برای آنها باز می‌شده است.

به همین دلیل این گمانه مطرح شد که شرکت‌های مورد اشاره برای دقایقی اینترنت را قطع و خدمات خود را بر بستر اینترانت (شبکه داخلی) و شبکه ملی اطلاعات ارائه کردند.

تکذیب شرکت‌ها و بی‌اعتمادی کاربران

اما احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل در گفتگو با تجارت‌نیوز این موضوع را تکذیب کرد و گفت که در ساعات اولیه صبح امروز هیچ آزمایشی در حوزه اینترانت انجام نشده است.

با وجودی که برخی کاربران در توئیت‌های خود به طور مشخص از شاتل نام برده‌اند اما نخجوانی مدعی شد که در دقایق مورد اشاره، به هیچ عنوان اختلال یا تغییری در ارائه خدمات این شرکت رخ نداده و اینترنت قطع نشده است.

در پیگیری‌های تجارت‌نیوز از پارس‌آنلاین و های‌وب که اسم آنها نیز در توئیت‌ها آمده است، اپراتورهای این دو شرکت، موضوع را تکذیب کردند و مدعی شدند که بامداد امروز چنین اتفاقی رخ نداده بود.

ایرانسل اما با وجود قول پیگیری موضوع، در نهایت پاسخگو نبود.

آیا پای لینک ارتباطی در میان بود؟

در این میان، برخی منابع عامل قطع چند دقیقه‌ای ترافیک خارجی را قطع یکی از لینک‌های ارتباطی کشور در ساعت ۳ بامداد دانستند.

حسنعلی عیسی‌زاده، مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، پاسخ شفافی به این موضوع نداد و خواهان ارسال درخواست کتبی برای بررسی و پاسخگویی شد.

به گفته او، اگر مشکلی باشد از طریق سایت شرکت اطلاع‌رسانی می‌شود.

به هر روی، تجربه قطع طولانی اینترنت باعث شده است برخی افراد از احتمال تکرار این موضوع نگران باشند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقا بذارید اینترنت داخلی برای بانکهامون و شرکتهای داخلی باشه که از لحاظ امنیت و سکیوریتی خیالشون راحت باشه .
    البته با اینترنت داخلی اونموقع نمیتونن ماین کنند . مگر در استخر داخلی .
    و برای عموم مردم میکس دو اینترنت باشه . البته به شرطی که پهنای باند رو ببرند بالا و قیمت رو بیارند پایین .

  • ناشناس

    ایرانسل که هرشب 12 شب ضعیف میشه

  • ناشناس

    همین کارو دارند میکنند اینترنت مخابراتم یکی دو ماه پیش همینجوری بود که با تغییر… توانستم سایت های خارجی رو باز کنم

  • ناشناس

    سلام خبرقطتع اینترنت کاملا درست هست برای ماهم نیم ساعت قطع بوداول فکردم دستگاه میوب تمام تنظیمات گوشیم. دستکاری کردم چندین بارروشن خاموش کردم ولی بی فائیدبود بعد فهمیدم که مشکل ازاینترنت هست آصلا انترانت باگوشی قابل استفادنیست چون موتورجستوگربااینترنت کارمیکندنه اینترن الان خودم سه گیگ انترانت داخلی دارم یک ذره قابل استفاده نیست به معض اینکه اینترنت روشن میکنم ازحساب پولی کسرمیشود