کد مطلب: ۳۱۹۵۸۰

ارزش سهام اپل سقوط کرد

ارزش سهام اپل سقوط کرد

پس از انتشار خبر عدم اعلام تعداد آیفون‌های فروخته‌شده در گزارش مالی، سهام اپل بیش از 6.6 درصد 67 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد و بدین ترتیب ارزش کل سهام این کمپانی زیر 1 تریلیون دلار شد.

به دنبال فروش‌های نه‌چندان هیجانی اپل و همچنین اعلام سیاست رسمی مبنی بر عدم انتشار تعداد آیفون‌های فروخته‌شده در گزارش‌های مالی، سهام این کمپانی با بیش از 6.6 درصد کاهش به رقم 207 دلار در هر سهم رسید و ارزش کمپانی نیز به زیر 1 تریلیون دلار (67 میلیارد دلار کاهش ارزش) بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته کارشناسان اپل برای جبران کاهش فروش، قیمت‌های خود را بالابرده است تا همچنان خود را در اوج نگه دارد اما این عامل باعث نشده است تا سرمایه‌گذاران به آن امید ببندند.

پیش‌بینی می‌شد اپل بتواند در فصل مالی خود 47.5 میلیون آیفون بفروشد اما این رقم به 46.8 میلیون آیفون رسید. اپل مطمئن است که فروش آیفون رو به کاهش گذاشته است و به همین دلیل تصمیم گرفته است تا تعداد فروش را اعلام نکند تا سهامش بیش از این دچار کاهش نشود.

گفتنی است در فصل مالی چهارم خود 9.98 میلیارد دلار از بابت خدمات پس از فروش و 4.23 میلیارد دلار نیز از بابت فروش هوم پادز، ایرپادز و اپل واچ به دست آورد.

کمپانی معروف موتورولا که روزگاری شماره یک موبایل دنیا بود، به دنبال کاهش فروش، از اعلام تعداد موبایل‌های فروخته‌شده در گزارش مالی خود سر باز زد و چند سال بعد با بحران روبرو شده و حالا لنووی چین آن را خریده است.

منبع: ایتنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.