کد مطلب: ۸۰۱۱۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جذب سرمایه ۲۰ میلیون دلاری استارتاپ «Enter» برای مدیریت انرژی در خانه!

جذب سرمایه 20 میلیون دلاری استارتاپ «Enter» برای مدیریت انرژی در خانه!

در آلمان، استارتاپ صرفه‌جویی در انرژی به نام «Enter» (با نام قبلی باوپال) در سری تامین مالی A بیش از 19 میلیون یورو (20 میلیون و 879 هزار دلار ) به رهبری Target Global جذب کرده است تا مصرف انرژی را در خانه‌‌های آلمانی بهینه‌تر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اینتر (Enter) استارتاپ ارزیابی انرژی خانه، 19.4 میلیون یورو در سری A جذب سرمایه کرده تا خدمات خود را در آلمان و دیگر کشورها توسعه دهد. این دور از سرمایه اینتر توسط شرکت‌های مختلفی از جمله فاندامنتال تامین شده است.

این جذب سرمایه تنها بخش کوچکی از اندازه بازار مدیریت انرژی است، چرا که اندازه بازار جهانی سیستم‌های مدیریت انرژی در سال 2020 به 36.2 میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 به 162.9 میلیارد دلار برسد.

به نقل از Techcrunch ، علاوه‌بر VCها، Enter همچنین دارای فرشتگان تجاری و مشاورانی از جمله الیور مرکل، بنیانگذاران McMakler، هانو هاینتزنبرگ و لوکاس پیکزونکا، مدیر اجرایی taxfix، دانیل کرتر، بنیانگذار Medwing، یوهانس روگندورف و بنیانگذار DST Global تام استافورد است.

Enter، استارتاپ فناوری آلمانی (که قبلاً باوپال نامیده می‌شد) مأموریت دارد تا به صاحبان خانه کمک کند تا خانه‌های خود را کربن‌زدایی کرده و خانه‌هایشان را در مصرف انرژ‌ی کارآمدتر کنند تا کشور بتواند به هدف انتقال انرژی خود دست یابد.

اینتر «Enter» طیف وسیعی از خدمات از جمله انر‌ژی خانه، تامین مالی، و نظارت بر انر‌ژ‌ی را از طریق برنامه تلفن همراه به صاحبان خانه‌ها ارائه می‌دهد. اینتر همچنین خدمات کارآمد دیگری در زمینه انرژ‌ی مانند گرمایش حرارتی خورشیدی، عایق نما، عایق سقف زیرزمین و گرمایش زیست توده را در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

اهمیت استارتاپ‌های مدیریت انرژی در جهان

براساس داده‌های وزارت انرژ‌ی ایالات متحده، مصرف انرژی خانگی حدود 21 درصد از کل مصرف انرژی ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. با این حال، اکثر خانه‌ها در ایالات متحده نسبت به دیگر کشورهای توسعه‌‌یافته انرژ‌ی بیشتری مصرف می‌کنند. به‌عنوان مثال، یک خانواده معمولی ایالات متحده هر سال حدود 11 هزار کیلووات ساعت، در فرانسه 6400 کیلووات ساعت، در انگلستان 4600 کیلووات ساعت و در چین حدود 1300 کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند.

با این حال، اما این بدان معنا نیست که اروپا به مراتب بهتر است. به عنوان مثال، در آلمان، 23 میلیون ملک در شرایط بد مصرف انرژی قرار دارند. در نتیجه سالانه 70 میلیون تن دی‌اکسید کربن منتشر می‌شود که منجر به گرم‌تر شدن زمین می‌شود.

Justus Menten، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Enter در این باره می‌گوید: «ارزیابی‌های سنتی انرژی بسیار کند است. در حال حاضر، هر سال حدود 200 هزار ملک در آلمان بازسازی می‌شود. اما برای دستیابی به اهداف اقلیمی، باید این عدد بیش از یک میلیون باشد. با این حال مشاوران بهره‌وری انرژی امروزی نمی‌توانند به این هدف به روش سنتی دست یابند. اگرچه آموزش مشاوران جدید با سرعت کامل در حال انجام است، چندین سال طول می‌کشد تا ظرفیت‌های کافی در آلمان موجود شود. این جایی است که Enter وارد عمل می‌شود.»

از سوی دیگر دکتر ریکاردو شفر، شریک Target Global توضیح می‌دهد: «تضمین اینکه استفاده ما از انرژی پایدار است، برای بسیاری از مردم در سرتاسر جهان به یک دغدغه تبدیل شده است، اما از طریق فناوری‌های منحصربه‌فردی مانند ENTER، صاحبان خانه‌ها می‌توانند پتانسیل انرژی کامل خانه‌های خود را شناسایی و به بهبود صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کنند.»

همچنین، Enter ادعا می‌کند که 75درصد از صاحبان خانه نگران هستند که نتوانند از عهده بازسازی‌های مقرون‌ به‌‌صرفه برآیند، به همین دلیل این امر به‌عنوان بخشی از این خدمات ارائه می‌شود.

سارا کانن، رئیس سرمایه‌گذاری خصوصی اروپا اینگونه درباره اهمیت توجه به استارتاپ‌های مدیریت انر‌ژی می‌گوید: «با سرعت گرفتن تغییر به سمت حاکمیت انرژ‌ی در اروپا، مصرف‌کنندگان به راه‌حل‌های ملموس برای عبور از این گذار نیاز دارند. Enter پلتفرم منحصربه‌فردی برای مدیریت انر‌ژی خانه است و به مصرف‌کنندگان امکان کنترل مستقیم انرژی و راه‌حل‌های موثر برای بهبود بهره‌وری انر‌ژی خانه ارائه می‌دهد.»

نمونه‌ای دیگر از این استارتاپ، Sealed است، یک شرکت فناوری آب‌و‌هوا که طراحی، مدیریت و تامین مالی پروژه‌های آب‌و‌هوای خانه و برق‌رسانی را انجام می‌دهد. همچنین اخیراً استارتاپ حسگر InfiSense را خریداری کرده است تا خدمات صرفه‌جویی در انر‌ژی خود را بیشتر تامین کند.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ‌های ایران و جهان رامی‌توانید در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.