خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۲۳۶۷

روایت استارتاپ‌های به‌نام را از زبان بنیان‌گذارانش بخوانید:

راز و رمزهای موفقیت ۴ استارتاپ موفق ایرانی

راز و رمزهای موفقیت 4 استارتاپ موفق ایرانی

مامان‌پز، زرین‌پال، تخفیفان و ایسمینار چگونه متولد شدند؟ چه مسیری را طی کردند و با رعایت چه نکات ومشخصه‌هایی سرپا ماندند و به بهترین و موفق‌ترین استارتاپ‌های ایرانی بدل شدند؟

داستان موفقیت استارتاپ‌ های موفق ایرانی و رسیدن به بهترین و ایده‌ال‌ترین حالتی که هر استارتاپی به آن فکر می‌کند، جذابیت خاص خودش را دارد. به خصوص اگر این روایت در گفتگو با بنیان‌گذار این استارتاپ‌ ها باشد و داستان را از صفر تا 100 از زبان خود کسی که وسط اقیانوس مشکلات شنا کرده و موفق شده است، بخوانید.

مامان‌پز، تخفیفان، ایسمینار و زرین پال موفقیت امروزشان را وام‌دار تلاش ماه‌ها و سال‌ها تلاش بنیان‌گذارانشان هستند. در ادامه این گزارش با راز و رمز موفقیت، چگونی مدیریت بحران و رسیدن به جایگاه امروز این استارتاپ‌های به نام آشنا می‌شوید.

مامان‌پز ایده‌ای که نمونه خارجی ندارد

ماجرای استارتاپ مامان‌پز و موفقیش در عین سادگی جذاب است. مامان‌پز استارتاپی است که حتی نمونه خارجی ندارد و این یعنی تولد یک استارتاپ ایرانی‌الاصل.

تبسم لطیفی در توصیف شکل‌گیری ایده مامان‌پز در گفتتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: حس متفاوت کار ما در یک زمینه بود؛ عشق مادرانه! در کسب‌وکار ما مادری که برای خانواده خود غذا می‌پزد، میزان غذایش را کمی بیشتر از تعداد افراد خانواده غذا درست می‌کند. شفاف‌تر بگویم؛ عشقی که چاشنی کارش می‌کند تا خانواده‌اش را پای یک سفره بنشاند، درغذا جاریست و مشتری ما را در آن شریک می‌شوند. از طرفی از همان ابتدا نوع بسته‌بندی مادرها و برندینگ ما برای مشتری‌ها جذاب بود و علاوه بر تفاوت در نوع و طعم، مدل بسته‌بندی هم تجربه متفاوتی به مشتری‌ها هدیه می‌بخشید. همین دلایل دست به دست هم دادند تا از همان ابتدا مامان‌پز مطرح شود

14125125

تبسم لطیفی؛ بنیا‌گذار مامان‌پز

زرین‌پال، از دیروز تا فردا

زمانی نه‌چندان دور مردم نمی‌توانستند به خرید اینترنتی اعتماد کنند و خریدی مطمئن سنتی را به هر چیزی ترجیح می‌دادند. اما این روزها کمبود زمان و محدودیت نداشتن زمان خرید و پرداخت اینترنتی مشتریان را با نوع جدیدی از خرید و پرداخت آشنا کرده است و با استقبال خوبی هم از سمت مردم و صاحبان کسب‌وکارها مواجه شده است. زرین‌پال یکی از پلتفرم‌هایی است که نقش بازوی میانی مابین خریداران و پذیرنده‌ها را ایفا می‌کند و در این زمینه تجربه‌های قابل اتکایی دارد.

مصطفی امیری در این رابطه می‌گوید: در حال سرمایه‌گذاری بر بلاک‌چین و رمز ارز یا ارز رمزی (یکی از انواع ارز مجازی) هستیم و معتقدیم دو تا پنج سال آینده این دو مورد جزو ملزومات زندگی خواهند بود.

shakhes 2

مصطفی امیری؛ هم بنیان‌گذار زرین‌پال

ایسمینار استارتاپی خانوادگی با هدفی جهانی

ایسمینار یکی از استارت‌آپ‌هایی است که در زمینه برگزاری انواع سمینار و همایش به شکل آنلاین فعالیت می‌کند و تا به امروز که پنج سال از تولدش می‌گذرد؛ آرام‌آرام رشد کرده است. مانوئل اوهانجانیانس بنیان‌گذار ایسمینار در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: وقتی شما صحبت از یک ایونت آنلاین می‌کنید یعنی روی محدودیت‌های جغرافیایی خط بطلان می‌کشید. هدف ایسمینار هم همین است؛ ورود به بازار بین‌المللی و تسخیر کشورهای همسایه واروپایی و ارز آوری اقتصادی. تقریبا برنامه جامعی برای ورود به بازار بین‌المللی داریم و تصمیم داریم با حرکت‌های فکرشده و گام‌برداری حساب شده رشد بهتری برای ایسمینار به ارمغان بیاوریم.

65

مانوئل اوهانجانیانس؛ بنیان‌گذار ایسمینار به همراه خواهر و همسرش

تخفیفان، استارتاپی مطرح در سطح آسیا و اقیانوسیه

نازنین دانشور، بنیان‌گذار وب‌سایت خرید گروهی تخفیفان که در روزهای گذشته در مرحله فینال رقابت جایزه کارآفرین جوان کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه CACCI موفق به کسب رتبه نخست شد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اساسا به فکر سود کوتاه‌مدت یا رقم زدن اتفاقی کوتاه‌مدت نبودم و تمام بازخورد مردم و کسب‌و‌کارها مرحله بعدی بیزینس‌پلن ما را تشکیل می‌داد. هنوز هم بر این اصل تکیه دارم و مطمئنا از این به بعد برای بهترین «ماندن» تلاش خواهیم کرد.

252 1

نارنین دانشور؛ بنیان‌گذار تخفیفان

آیا در آینده دنیای استارتاپ‌های ایرانی می‌توان شاهد حضور چنین نمونه‌های بیشتری بود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.