خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۵۸۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیامک برای استخدام نیروی امنیتی!/ پیامک‌های استخدام قابل اعتماد هستند؟

پیامک برای استخدام نیروی امنیتی!/ پیامک‌های استخدام قابل اعتماد هستند؟

پلیس فتا به تازگی درباره پیامکی که با مضمون استخدام پرسنل امنیتی برای افراد زیادی ارسال شده است، هشدار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پلیس فتا به تازگی درباره پیامکی که با مضمون استخدام پرسنل امنیتی برای افراد زیادی ارسال شده است، هشدار داد.

یکی از مهم‌ترین ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران وزارت اطلاعات است که هر ساله برای تکمیل کادر اداری و عملیاتی خود از طریق برگزاری آزمون داخلی، سراسری و مصاحبه اقدام به پذیرش افراد علاقه‌مند می‌کند .

از آنجایی ‌که افراد زیادی در سطح جامعه جویای شغل هستند و شغل مناسب یکی از نیازهای اساسی افراد است ، استخدام در مراکز و سازمان‌های دولتی معتبر از عناوینی هستند که کلاهبرداران در آگهی‌های خود بسیار از آنها استفاده می‌کنند .

1C6990E7 7118 4C0F 80DF BA51373BBB83

افراد سود جو با ارسال لینک‌های ساختگی و استفاده از آدرس‌ها و مشخصات ساختگی در آگهی‌های استخدام، از افراد جویای کار می‌خواهند که تصاویر مدارک هویتی خود را ارسال کنند.

در گام بعدی با ارائه شماره کارت یا هدایت آن‌ها از طریق لینک‌ به سایت‌های جعلی و درگاه‌های بانکی فیشینگ برای واریز وجه ثبت نام، از آن‌ها کلاهبرداری مالی می‌کنند .

این در حالی است که گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی دارای شرایط و ضوابط خاص بوده و از طریق فراخوان‌های عمومی و یا آگهی در سایت‌های خبری معتبر، نشریات رسمی و آگهی جذب نیرو منتشر می‌شود .

همچنین افراد باید این را در نظر بگیرند که اطلاعیه استخدام نیروی پرسنل امنیتی از طریق منابع رسمی اعلام می‌شود نه پیامک !

بهتر است افراد قبل از واریز هر گونه وجهی به حساب‌های اعلامی از سوی این افراد یا واریز از طریق درگاه‌های جعلی بانکی در خصوص شرکت یا نهادی که آن‌ها آگهی استخدام داده‌اند تحقیق کرده تا از واقعی بودن این شرکت‌ها و ارگان‌ها اطمینان حاصل کنند .

مهم‌ترین اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این پیام برای منم اومد بعدش یه پیام اومد با همون شماره گفت مراقب باشید هک نشوید موندیم این چیه

  • ناشناس

    سلام و خسته نباشید
    برای من هم خیلی پیام آمد که پاسخ ندادم