کد مطلب: ۳۱۷۱۴۴

چرا کاربران اسنپ‌فود از استارت‌آپ معروفشان شاکی‌اند؟

حواشی عجیب این روزهای اسنپ‌فود؛ تخفیف‌های نمایشی و داستان شیرآلات دردسرساز!

حواشی عجیب این روزهای اسنپ‌فود؛ تخفیف‌های نمایشی و داستان شیرآلات دردسرساز!

اسنپ فود یکی از اپلیکیشن‌های معروف سفارش آنلاین غذاست که طرفداران خاص خودش را دارد. این روزها این استارت‌آپ با حواشی خاصی در فضای مجازی روبه‌رو شده است. در توئیتر و اینستاگرام موجی علیه اسنپ‌فود شکل گرفته و هشتگ‌های زیادی در اعتراض به فعالیت‌های اخیرش توئیت و پست می‌شود.

اسنپ‌فود یکی از اپلیکیشن‌های معروف سفارش آنلاین غذاست که طرفداران خاص خودش را دارد. این روزها این استارت‌آپ با حواشی خاصی در فضای مجازی روبه‌رو شده است. در توئیتر و اینستاگرام موجی علیه اسنپ‌فود شکل گرفته و هشتگ‌های زیادی در اعتراض به فعالیت‌های اخیرش توئیت و پست می‌شود.

تخفیف‌هایی که اعمال نمی‌شوند

کاربران اسنپ‌فود در رابطه با چند موضوع متفاوت به نوع عملکرد این استارت‌آپ معترض هستند. از کاهش کیفیت غذاها گرفته تا کد تخفیف‌هایی که اعمال نمی‌شوند و قصه شیرآلات و رابطه‌اش با یک آپ مخصوص سفارش غذا.

موضوع کد تخفیف‌هایی که اغلب اعمال نمی‌شوند یکی از موضوعات قابل بحث اسنپ‌فود است.

«سعیده» یکی از کاربران توئیتر در توئیتش نوشت:«هیچ وقت نتوانستم از تخفیف‌های اسنپ‌قود استفاده کنم؛ یا وقت سفارش فعال نبوده یا فعال بوده و بعد از سفارش فهمیدم اعمال نشده یا بعد از سفارش لغو شده.»

داستان تخفیف اسنپ‌فود فقط به اینجا ختم نمی‌شود و مبلغ تخفیفاتی که به کاربرانش می‌دهد جای بحث دارد! یکی از کاربران توئیتر در این رابطه توئیتی را به اشتراک گذاشته که در ادامه مشاهده می‌کنید:«اسنپ فود بهم 3 تومن اعتبار داده! اولش گفتم ایول چه باحال؛ بعد دیدم 3 هزار تومن نیست تومنه، یعنی سی ریال! آقا خیلی زحمت افتادی ولخرجی کردی، ممنون!»

66513

حساب کتاب‌های مورددار

«فرزاد» در اینستاگرام با انتشار عکسی در رابطه با حساب کتاب‌های مورد‌دار اسنپ‌فود نوشت:« اسنپ فود بعد از اینکه پول خریدم رو حساب کرد مسیج داده بهم، به دلیل تفاوت منو در تاریخ انتخاب شده سوپ جو از سبد خرید شما حذف شد. جالب اینجاست بهم مسیج دادن پولی که دادی اعتبار شما نزد ماست برای سفارش‌های بعدی.»

سرویس‌دهی کند

سرویس‌دهی کند و دیر رساندن سفارشات مشتری‌ها یکی دیگر از موضوعات و نقدهایی است که به فعالیت این روزهای اسنپ‌فود وارد است. یکی از کاربران توئیتر با نام «محمد» در اعتراض به این مساله نوشت:« خیلی راحت 45 دقیقه بعد از ثبت سفارش و دریافت پول تماس گرفتن و اعلام کردن غذای این رستوران تموم شده و بقیه رستوران‌ها هم تعطیله! پولی هم که دادی اعتبار شما نزد ماست برای سفارش‌های بعدی.»

«پرنسس» در رابطه با تاخیر پیک‌ها در تحویل غذا نوشت:«برای خودم اینجوری توجیه کردم که احتمالا پیک غذامو وسط راه خورده و رفته دوباره بپزه! از دوتا خیابون بالاتر تا اینجا یک ساعت طول کشید!»

بحث دیگری که کاربران به آن معترض هستند، بالا بودن هزینه ارسال و قیمت سرویس پیک‌هاست. «محمد» در این رابطه توئیت جالبی پست کرد:«اسنپ‌فود جان چطور هزینه ارسال از آجودانیه تا اختیاریه رو حساب کردی که شده 50 هزار تومان؟»

حجم کم غذای رستوران‌های تخفیف‌دار

موضوع جالب و قابل بحث دیگر اسنپ‌فود رستوران‌های تخفیف‌دار طرف ‌قراردادش هستند.

رستوران‌هایی که به قول بسیاری از کاربران اسنپ‌فود در ازای تخفیف‌هایی که می‌دهند در بعضی، موارد از حجم غذایشان هم کم می‌کنند. «ایریکس» در این رابطه توئیتی به اشتراک گذاشت:«از کمپین اسنپ‌فود غذا گرفتم. غذایی که با چهل پنجاه درصد تخفیف می‌فروشند چهل پنجاه درصد هم از حجمش کم می‌کنند. ظرف تقریبا خالیه. چهارتا پنه پخش کردن کف ظرف!»

شیرآلات دردسرساز!

اما داستان شیرآلات دردسرسازی که موجی از انتقادات علیه اسنپ‌فود راه انداخته مسیجی است که تحت عنوان:« 20 درصد تخفیف شیرآلات! ویژه سوپرمارکت‌های اسنپ‌فود. شما می‌توانید شیر، ماست، پنیر و سایر فرآورده‌های لبنی را با 20 درصد تخفیف سفارش دهید.»به کاربرانش ارسال کرده است.

Untitled 1 3

بسیاری معتقدند این نوع از تبلیغ بیش‌تر از اینکه مثبت باشد،بیشتر شبیه شوخی است. تعدادی از کاربران حتی با نگاهی جدی‌تر به این موضوع این جنس از پیامک را نوعی بی‌احترامی به کاربران می‌دانند. ظاهرا اسنپ‌فودِ محبوب؛ باید به فکر تغییراتی در نوع تبلیغات و فعالیتش ایجاد کند و با نظارت بهتر روی کیفیت غذاها و دقت و وسواس در نوع انتخاب و قرارداد با رستوران‌های طرف قراردادش به فعالیتش با قدرت‌تر ادامه دهد. در غیر این‌صورت در فضای رقابتی تگاتنگ اپلیکیشن‌های غذایی به زودی زود به دره مرگ استارت‌آپ‌ها نقل مکان خواهد کرد.

تجارت‌نیوز به عنوان یک رسانه بی‌طرف آمادگی انتشار پاسخ مسوولان اسنپ‌فود را دارد. تا لحظه تنظیم این گزارش مسئولی از این استارت‌آپ پاسخی به تجارت‌نیوز نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهاب

    سلام
    متاسفانه من امروز تخفیف راهرچه اعمال کردم نشدودومرتبه باپشتیبانی تماس گرفتم وهردفعه20نفردرانتظارونهایت گفتن اگه تخفیف میزنیداعمال نمیشه کاری ازدست مابرنمیادواقعاا تمسخرامیز هستش