کد مطلب: ۶۳۸۱۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کرایه اسنپ ۶ رقمی شد! / کاهش سهمیه سوخت کرایه‌ها را افزایش داد؟

کرایه اسنپ ۶ رقمی شد! / کاهش سهمیه سوخت کرایه‌ها را افزایش داد؟

نرخ کرایه‌ تاکسی اینترنتی‌های یعنی اسنپ و تپسی در روزهای پایانی سال در پایتخت به نسبت ترافیک به شش رقم رسیده است. حالا این کرایه‌های بالای ۱۰۰ یا حتی ۲۰۰ هزار تومان، موجب نارضایتی شهروندان شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسدنرخ استفاده از تاکسی‌های اینترنتی برای تهرانی‌ها در روزهای آخر سال با افزایش باور نکردنی مواجه شده است. به طوری که برخی مسیرها کرایه اسنپ و تپسی ۳۰۰ هزار تومانی دارند!

همزمان با اینکه شهر تهران در هفته آخر اسفند سنگین‌ترین ترافیک‌ها را در این روزها به خود می‌بیند، افزایش قیمت کرایه‌های اسنپ و تپسی و کمبود رانندگان نیز باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

کرایه‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان در تهران!

حالا شهروندان در این باره اعتقاد دارند که دیگر استفاده از تاکسی های اینترنتی برایشان مقرون به صرفه نیست: «۹۹ تومن اسنپ؟۱۰ تومن میذارم روش میرم شمال خب.»

«در اینکه شب ⁧‫عید‬⁩ امسال ⁧‫اسنپ‬⁩ گوش مردم رو برید! شکی نیست!!! در اینکه مسئولین شرکت اسنپ از نبود قانون نظارتی درست کمال استفاده رو برای کرایه‌های عجیب گرفتن از مردم کردن تردیدی نیست! ‏اما ای کاش یکی پیدا می‌شد میگفت چه خبرتونه؟! ‏پارک‌وی تا شهدا در خلوتی ۹۰ هزار تومن!»

«‏الان ⁧‫پارک‌وی‬⁩ ایستاده‌ام. هیچ امیدی به ⁧‫تاکسی‬⁩ و ⁧‫اتوبوس‬⁩ برای ⁧‫هفت‌ تیر‬⁩ نیست! زدم ⁧‫اسنپ‬⁩ قیمت داده از پارک‌وی تا هفت‌تیر ١٧٨ هزار تومن! آخه من الان باید به کی چی بگم!»

«کاش یکی از همت می کرد می‌دید چه خبره که قیمت ⁧‫اسنپ‬⁩ شده چند برابری. با این اوضاع یه ماشین از دم قسط بخریم به صرفه‌تره.»

F0C9C10C F40C 4CFE AB15 5BD77954C397 1

«تا سه چهار سال پیش این مبلغ‌ها رو توی بلیط پروازهامون می‌دیدیم و انتخاب می‌کردیم الان باید توی شرایط خاص ⁧‫چهارشنبه سوری‬⁩ ۲۰۰ هزار تومن بدی بری از این سر شهر به اون سر شهر.
‏سو استفاده از شرایط یعنی چی؟»

نرخ کرایه بر اساس شلوغی مسیرها و سوخت مصرفی، اعمال می‌شود و در زمانی که ترافیک در مسیرها سبک است، نرخ کرایه‌ها معمولا افزایش چندانی ندارد. اما در این روزها نرخ کرایه‌ها چه در زمان ترافیک، چه در زمانی که خیابان‌ها خلوت است، افزایش داشته است.

کاهش سهمیه سوخت کرایه اسنپ بالا برد؟

یکی از مهمترین گلایه‌هایی که رانندگان به شرکت‌های تاکسی اینترنتی دارند، کم بودن نرخ کرایه‌ها علی‌رغم افزایش هزینه‌ها و استهلاک خودرو است. به همین دلیل این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که به علت کاهش سهمیه بنزین، قیمت کرایه‌‌های اسنپ و تپسی افزایش می‌یابد.

در ابتدای این هفته، اسنپ در پیامی به رانندگان خود اعلام کرد که سهمیه سوخت از ۳۰۰ لیتر به ۱۸۰ لیتر کاهش یافت. همچنین، قرار است این کاهش سوخت از طریق افزایش کرایه‌ها و تخفیف در دو گانه سوز کردن جبران شود.

تعدادی از رانندگان می‌گویند اگر اسنپ و تپسی این افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی را اعمال نمی‌کردند، دیگر کار کردن با این همه مخارج سنگین خودرو به صرفه نبود. چرا که چندی پیش بود که برخی از رانندگان اعلام کردند به علت کم بودن کرایه دیگر در اسنپ و تپسی فعالیت نمی‌کنند.

حالا اما با وجود افزایش نجومی قیمت‌ کراه‌های تاکسی اینترنتی، مسافران همچنان با مشکل کمبود راننده و اتلاف وقتشان مواجه هستند. چرا که همچنان رانندگان کمتری درخواست سفری را می‌پذیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کرایه باید بیشتربه.

  • ناشناس

    اسنپ با توجه به پیک ترافیک تغییر انچنانی در کرایه ها نداشته است خود من به عنوان راننده به علت پایین بودن کرایه ها از دهم اسفند فعالییت نکردم کار نکردن راننده فقط به خاطر روش غلطی است که اسنپ برای پایین نگه داشتن کرایه ها در پیش گرفته

  • ناشناس

    سلام من هم مشهد راننده اسنپم مشهد از این خبرها نیست با وجود این همه زوار وترافیک سنگین کرایه خیلی پایین هستش تهرانیها شانس دارن

  • بهزاد جابری

    این همه ساله کرایه های اسنپ کابوس بوده برای رانندگان.دوروز کلا کرایه های اسنپ افزایش داشت و معقول شد،توجه کنید،معقول شد همه صداشون درومد چرا ؟چون خبرنگارا در نقش مسافر هستن نه راننده و هوای خودشونو دارن
    حالا چرا گفتم معقول
    توی همون دو روز،با شانزده ساعت کار،۸۸۰ هزار تومان کرایه گرفتم،۱۵۰ تومن حدودا کمیسیون شد،۳۸۰ هزار تومن بنزین و اصطحلاک ماشینم شد،(کیلومتری هزار تومن اصطحلاک پراید هست)و درآمد خالص من شد ۳۳۰ تومن ،جدا از جریمه،تصادف،مسافر های اذیت کن و بی فرهنگ،خسارت وارد کردن به ماشین و….
    بله اون روزی که شما میگید کرایه ها خیلی شده ،ما راننده هم خودمون کار میکنیم هم سرمایمون که ماشینمون هست دارع کار میکنه برای روزی ۱۶۵ تومن،مسلما قرار نیست هم قیمت آژانس باشه ولی نباید اندازه تاکسی خطی هم باشه،امروز نهم فروردین ۱۴۰۱ از تهرانپارس تا شهرک غرب ۲۸ هزار تومن،این سفر برای راننده فقط دو هزار تومن سود داره ،ینی نصف یه بطری آب معدنی

  • حسن

    با این وضعیت گرونی مسافروسوار میکنی درومحکم میبنده کلاسم میزاره برات بعد میگه آقا کرایه هاتون چرارفته بالا بعدشم میبینی یه مسافر سواری میکنی میبریش مقصدکارد میزاره بیخ گلوت گوشی وماشینوهمچیتو مصادره میکنه برای چندرقاز که روزی زن وبچتو بدی اسنپ که جوابگونیس بدترین کار مسافر کشیه آدم بره سر گذرواسته بهتره تا بره مسافرکشی

  • وحید

    سلام
    من راننده اسنپ هستم
    برام توی خیابان شریعتی مسافر خورد خیابان حسابی شلوغ بود
    چند دقیقه مجبور شدم منتظر مسافر بایستم
    مبلغ ناقابل ۴۲ تومنی جریمه شدم
    مسافر هم نیامد
    سفر رو لغو کردم
    کی میخواد جریمه منو بده ؟؟؟
    اینهارو هم لطفا درج کنید
    ممنونم …

  • ناشناس

    اسنپ پادشاهی گداهست ببخشید که اینجوری میگم طرف شپش توجیبش سه قاب میندازه البته تقصیری هم نداره ولی اسنپ میگیره نمیدونم چرا احساس لاکچری بودن ارباب بودن میکنه انتظار دارن تو کوچه پس کوچه اوشگول تپه بری سوارش کنی تا کمرم براش تاذشی بعد تو ترافیک ببریش تو کوچه پس کوچه یه اوشگول تپه دیگه پیادش کنی بعد پولم نگیری اگر هم کرایتو بخای بگیری پیاده شه امتیاز پایینم بهت بده خیلی جالبه میدونید چند بار کرایمم ندادن رفتن. چند بار خفت شدم چند بار مسائل مختلف برام اتفاق افتاده جمع کنید بابا منکه بعد از عید که اسنپ برای خوش خدمتی کرایه ها رو آورد پایین کار نکردم با اینکه خیلی هم نیاز دارم چیکار کنم خدا بگم چیکار کنه اصلا فکر هیچیرو‌نمیکنن

  • ناشناس

    اسنپ شده پادشاهی گدایان مغرور

  • ناشناس

    خداییش خیلی بی انصافید که راجع به رانندها اینجور میگید یک ذره خودتون رو بزارید جای یه راننده اسنپی که خودش و ماشینش رو‌در بست گذاشته در اختیارتون با این ترافیک با این هزینهای بالا با این پول بنزین خرج در رفتش چقدر میخاد بشه آخه ببره برای زن و بچش. انصاف خوب چیزیه

  • ناشناس

    کرایه واقعا به صرفه نیست و راننده ها حق دارن که درخواست قبول نکنند،از استحلاک ماشین باخبرن ولی باز خودشونو میزنم به اون راه
    من دیگه اسنپ کار نمیکنم ،تو خط پیاده سوار بصرفه تره
    مدیریت ضعیفه همه ساکنین حتی بعضی مسافرا هم میگن بیشتر میدیم به شرط این که راننده قبول سفر کنه