کد مطلب: ۴۷۲۷۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چالش امنیت در تاکسی‌های اینترنتی / چرا رانندگان احساس امنیت ندارند؟

چالش امنیت در تاکسی‌های اینترنتی / چرا رانندگان احساس امنیت ندارند؟

رانندگان اسنپ و تپسی گلایه دارند که جامعه تنها نگران امنیت مسافران تاکسی‌های اینترنتی است، در حالی که امنیت آنها بیشتر از مسافران در خطر است و کسی به فکر حفظ جان و مال‌شان در برابر برخی افراد نیست؛ اما شرکت اسنپ در پاسخ تاکید می‌کند که پشتیبانی کاملی از رانندگان خود به عمل می‌‌آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حساسیت‌ها نسبت به امنیت مسافران پس از انتشار ویدئویی از دختر جوان که ادعا می‌کرد از سوی راننده تپسی ربوده شده است، باز هم افزایش یافت. تجارت‌نیوز در مدت اخیر چندین گزارش در این مورد منتشر کرده که در برخی از آنها نظرهای خوانندگان خود را منعکس کرده است.

تعدادی از مسافران یا ماموران ثبت‌نام رانندگان در خیابان‌ها، بر لزوم افزایش تمهیدات امنیتی از سوی تاکسی‌های اینترنتی تاکید دارند و معقتدند ارزیابی اسنپ و تپسی برای جذب راننده باید دقیق‌‌تر باشد. برخی از این موضوع انتقاد کرده‌اند که افراد پس از ثبت‌نام به راحتی می‌توانند مسافر بگیرند و فرایند بررسی هویت و سابقه آنها چند ماه طول می‌کشد.

در مقابل اما، رانندگان در نظرهای خود از تجربه‌های بدی که در برخورد با برخی مسافران داشته‌اند حکایت کرده‌اند؛ مواردی که افراد به خودروی آنها آسیب رسانده‌اند یا مورد اخاذی قرار گرفته و یا کرایه خود را پرداخت نکرده‌اند. آنها مدعی هستند که شرکت‌های تاکسی اینترنتی هیچ فکری به حال امنیت آنها در برابر مسافران نکرده‌اند و پاسخگوی رخدادهای پیش‌آمده نیستند.

نظرات برخی مخاطبان تجارت‌نیوز را در مورد گزارش امنیت در تاکسی ‌های اینترنتی ، در ادامه می‌خوانید. همچنین پاسخ شرکت اسنپ به پیگیری‌های خبرنگار تجارت‌نیوز در مورد تمهیدات این شرکت برای حفط امنیت رانندگان، در پایان گزارش آمده است.

از تشکر تا انتقاد

در این میان برخی خوانندگان از تجربه‌ بد خود در زمان استفاده از اسنپ و تپسی نوشته‌اند و برخی دیگر از رانندگان تشکر کرده‌اند.

- «بارها با راننده‌هایی روبرو شدم که رفتار بدی داشتند و بد صحبت کردند بطور مثال گفتم لطفا کولر روشن کنید که جواب دادند روشن نمی‌کنیم، می تونید لغو کنید یا اینکه مدام تلفنی صحبت می‌کردند.»

- «اسنپ وتپسی، شتر گاو پلنگ هستن. ازطرفی داد می‌زنن ما اشتغال ایجاد کردیم و کارآفرین هستیم، از اون طرف پای بیمه رانندگان می‌یاد می‌گن ما فقط اپلیکیشن هستیم و راننده و مسافر کاربر هستن. ازطرفی فریاد می‌زنن ما بیشترین امنیت رو در حمل و نقل داریم، از اون طرف هر میدانی شهر که بری یکی نشسته می‌گه بیا اسنپ وتپسی ثبت‌نامت کنم، همین الان جلوی چشم خودت اولین سرویس را برات بگیرم. از طرفی می‌گن ما در چهارچوب قانون فعالیت داریم و تمام مجوزها را دریافت کردیم، از اون طرف می‌گن زیر نظر تاکسیرانی نمی‌ریم به شهرداری و تاکسیرانی باج نمی‌دیم، حالا از جایی که مجوز اصلی رو باید بگیرن می‌شه باج دادن. خلاصه این دو شرکت رفتار پیچیده‌ای دارن و یه پدیده عجیب و قریب هستن. از جابه جایی مسافر و سوپرمارکت آنلاین و هتل‌داری، الان رسیدن به دلالی مریض برای دکترها، بله دلالی مریض! وقتی برای دکترها مریض پیدا می‌کنن و پورسانت می‌گیرن، می‌شه دلالی. شایدم درآینده سرویس قبریاب و مرده‌شور یاب هم بزارن، خدا می‌دونه. فقط موندم آیا در این مملکت قانونی هست که اعلام کنه یک شرکت باید در یک حوزه که تخصص داره فعالیت کنه، نه اینکه نخود هر آش بشه، این همه دخالت در هر کسب وکاری جز این می‌شه که باعث ناامنی و نابسامانی در اون اصناف می‌شه کاری که اسنپ انجام می‌ده.»

- «بزرگ‌ترین اشتباه این شرکت‌ها اینه که مدارک می‌گیرن و بعد از ثبت نام می‌تونن کار کنن، در صورتی‌که باید اول احراز هویت و استعلام از آگاهی دادگستری انجام بشه، بعد طی تماس شرکت بتونن کارکنن.»

- «من حدود ۷ سال بطور مداوم از اسنپ، برای سفرهای داخل و برون شهری استفاده می‌کنم. تقریبا اکثر افراد خانواده‌ام از اسنپ استفاده می کنند. به نوبه ی خودم، باید از زحمات این مجموعه تاکسی آنلاین، تقدیر و سپاسگزاری کنم. از کادر زحمتکش اداری و پشتیبانی تا یکایک رانندگان محترم آن. که اکثرا افرادی تحصیل کرده، مودب، دلسوز و خدوم هستند. تا به حال در ساعات مختلف شبانه‌روز، چه خودم و یا بستگانم، از اسنپ درخواست ارسال کرده‌ام. حتی یک مورد تخطی یا رفتار دور از شان ندیده ام. انصاف نیست مجموعه ای که تماما با دلسوزی.خدمات.ارایه می دهند را زیر سوال ببریم. چه خوب است .خدمات خالصانه ی یک مجموعه دا با بوجود آمدن یک اتفاق خیلی نادر. زیر سوال ببریم.برخود واجب می دانم. از خدمات رسانی مجموعه ی تاکسی آنلاین اسنپ قدردانی و تشکر نمایم

- من تشکر میکنم از قشر زحمت کش و پر تلاش رانندگان اسنپ واقعا دمشون گرمه با این گرونی ها خیلی هم به صرفه و امن هستن من که راضی ام مردم قدر نمیدونن حد اقل تشکر خالیم نمیکنن !

به فکر امنیت ما باشید

گروهی از رانندگان اسنپ و تپسی اما سخت معتقدند امنیت آنها بیشتر از مسافران در خطر است و تاکسی‌های اینترنتی فقط به فکر مسافران هستند.

- «من یه راننده اسنپم، یه شب ساعت یک و نیم بود، یه مسافر واسم اومد رفتم دیدم نشسته پیش یه پیتزافروشی، بعد دیدم اون مغازه پیتزایی واسش اسنپ گرفته، منم به خاطر اون مغازه سوارش کردم، یهو وقتی رسوندمش، پیاده نمی‌شد، بعد می‌خواست گوشیمو ازم بگیره، منم چرا دروغ؟ چون شبا میرم یه چوب کنار دستم بود با هر زوری که شده اون رو پرت کردم بیرون، ولی کرایه ای بهم نداد. … حالا از اینا بگذریم می‌خوام این رو بگم باید به فکره امنیت راننده باشید نه مسافر. ما که همه چیزمون رو دارید، پس مشکلتون چیه؟ اون مسافره که هیچی جز یه شماره ازش نداریم که اونم ممکنه مثله قضیه من بره از یکی درخواست کنه واسش اسنپ بگیره، از شرکت می‌خوام فقط به فکر جیب خودش نباشه، ما هم آدمیم، ما هم چشم به راه داریم تو خونه، منتظرمونن. اگر بلایی سرمون بیارن کی پاسخگوئه؟»

- «به عنوان یک راننده برای هر دو شرکت پیشنهاد می‌دم که برای تمام تاکسی‌های اینترنتی، باید دوربین مدار بسته وصل بشود تا مشخص شود راننده امنیت نداره یا مسافر.»

- «خیلی توی اسنپ و تپسی، حق من رو خوردن، من رانندم، خیلی شده مسافر پول نداده و پیچونده، حتی پول هم داده زنگ زده پشتیبانی که پول زیاد گرفته از من، پولی که داده هم پس گرفته، راه اخاذی مسافر از راننده زیاده، ولی با کوچکترین حرکت حساب راننده رو می‌بندن بدون هیچ هماهنگی، این کوچک‌ترین مشکله برای راننده، از امنیت گرفته تا حق و حقوق، برای راننده ارزشی قائل نیستند اصلا، ولی خوب از مجبوریه، از نداریه، الان هم که کروناست، با جونمون بازی می‌کنیم.»

- «همین دیشب ساعت ۳شب مسافر اوکی کردم از تپسی، وسط اتوبان شهید همدانی مسافر ایستاده، 2 نفر بودن، تا رسیدم مشخص بود چه اوضاع احوالی دارند، لغو سفر کردم، بعد هر چی زنگ زدم به تپسی که امنیت سفر بدن … کسی اصلا پاسخگو نیست و کلی دنگ و فنگ. مسافر هم زنگ زده هر چی که شایسته خودش و خانوادش بوده نثار بنده کرده، منم قطع کردم، کدوم امنیت، کدوم کشک، فقط پول در بیارن و الکی شعار بدن.»

- «من ازسال نود و شش در اسنپ مشغول هستم، اواخر سال نود و هفت یه درخواست گرفتم از حشمتیه به پاسداران، بعد از کلی انتظار آقا زنگ زده میگه بیا به این مبدا جدید. همه دوستان راننده می‌دونن تغییر میدا رو باید لغو کنند چون اگر اتفاقی بیفته مثل همه موارد شرکت‌ها پاسخگو نیستند. خلاصه قبول نکردم و لغو سفرزدم. فوری مسافر پیامک داد، فحاشی کرد و نوشته بود اسم و فامیل و پلاک ماشین رو دارم کاری می‌کنم تا حالت جا بیاد.م نم تماس گرفتم با پشتیبانی اونا گفتن ما پیگیری می‌کنیم و به شما خبر می‌دیم حالا که سال نود و نه هستیم، خبری نشده و نخواهد شد. ما راننده‌ها خیلی امنیت داریم.»

- «اسنپ و تپسی فقط به فکر جذب مسافر بس به راننده می‌گن، باید ماسک بزنی ولی مسافران اشکالی نداره چه بزنند و چه نزنند، راننده باید سرویس بده. این چه وضعیه؟ اونم از نرخ کرایه. به خدا قسم، بعضی از مسافرها که واقعا خدا ترسن، از نرخ کرایه اسنپ و تپسی خنده‌شون می گیره و حتی شده کرایه بیشتر به من راننده دادن، با تشکر از چنین مسافرهای عزیزی که انصاف رو می ببنن نه جیب مبارکشون رو.»

- «بیشتر جون راننده در خطره هر کسی با یه شماره تلفن دزدی می‌یاد اسنپ مسافر باز میکنه، می‌یاد راننده رو که همه دار و ندارش همون ماشینه، خفت می‌کنه؛ یا گوشیش رو می‌بره یا ماشینش رو. کسی هم جوابگو نیست. بعد از راننده موقع ثبت‌نام از شناسنامه پدر بزرگ بگیری تا کارت ملی نوه و نتیجت رو باید ببری براشون تا ثبت‌نامت رو انجام بدن.»

- «من راننده تپسی هستم. چند وقت پیش، مسافر سوار کردم از بیهقی برای هشتگرد که کرایه زده بود ۱۱۴۰۰۰ تومن .بعد از اینکه به مقصد رسیدیم گوشی من خاموش شد و مسافر گفت آنلاین پرداخت کردم.۱ ساعت بعد گوشی را شارژ کردم دیدم زده کرایه نقدی .به پشتیبانی قضیه را گفتم و بعد از پیگیری گفتن که مسافر می‌گه کارت به کارت کردم و هر چی گفتم دروغ می‌گه من شماره کارت ندادم که می‌گه کارت به کارت کردم، قبول نکردن و به همین راحتی کرایه من را ندادن.»

- «یکی نیست بگه آیا رانندگان اسنپ و تپسی امنیت دارن یا نه؟ فقط و فقط یا می‌گن کرایه زیاد شده یا اینکه نگران امنیت مسافر هستن، هیچ راننده تاکسی اینترنتی ای به راحتی نمی‌تونه عضو بشه و شروع به کار بکنه چون موقع ثبت‌نام همه مدارک راننده و خوردو گرفته می‌شه. خودم به شخصه با اسم‌هایی از سمت مسافرا روبرو شدم که واقعا می‌ترسم برم مبداء، چه برسه بخوام مشکلی برای مسافر ایجاد کنم.»

- «بنده هر دو تا برنامه تپسی و اسنپ رو به عنوان راننده دارم، متاسفانه توهین‌هایی که از طرف بعضی از مسافرها به راننده می‌شه رو هیچ کسی نمی‌بینه، راننده هیچ امنیتی نداره واقعا، مسافرها معمولا همیشه طلبکارانه باراننده برخورد می‌کنند. بابا یکی به مسافرا باید بگه پولی که به عنوان کرایه می‌دین به عنوان قیمت خرید خودرو و سند زدن به اسمتون نیست، راننده همیشه ضرر می‌کنه به خاطر اینکه شرکت به فکرمنفعت خودشه.»

- «همانطور که تمام مشخصات و عکس راننده برای مسافر نمایان است، باید تمام مشخصات و عکس مسافر هم برای راننده نمایان باشد، بعد امنیت برای دو طرف خاطرجمع می‌شود. راننده که همه جوره آمارش هست، ماشین به نامش هست، گواهینامه و بیمه نامه و تصویرش و چند مورد دیگه اگه راننده ای مشکل داشته باشه که در جامعه احتمال هست، اگه راننده خلاف کنه صد در صد دیونه است. همون طور که گفتم همه جوره آمارش هست، ولی مسافر با یه خط که می‌تونه دزدی باشه، یه اپ رو نصب می‌کنه و درخواست ماشین می‌ده من مسیرهای پرت رو نمی‌رم، مسافر بوده که شماره‌ای که به اپ داده اصلا خاموشه، اگه مسافری که خلاف کاره بخواد کاری کنه، نمی‌دونم بشه گیرش آورد.»

- «به نظرم موضوع تاکسی اینترنتی در ایران بیشتر جنبه درآمدزایی و سود کلان برای موسسان آنها را داره تا ارائه خدمات مناسب به مسافران و رانندگان. سخت ترین شغل در ایران رانندگی و مسافرکشی هست که علت اون نبود فرهنگ رانندگی است و خطرات و آسیب‌های مالی برای سفیران زیاد هست اما در این زمینه تاکسی‌های اینترنتی مسئولیتی قبول نمی‌کنن و فقط اکتفا کردن به امتیازدهی مسافران به رانندگان که معیارهای ارزیابی رانندگان کاملا غیر استاندار و من درآوردی است و این امکان را برای یک مسافر عصبی و یا نامتعادل باز می‌کنه تا به راحتی تمام مشکلاتش را روی راننده خالی کنه، اون هم با امتیاز غیر منصفانه…»

- «مردم هنوز خفاش شب رو فراموش نکردند، خفاش شب و خفاشان شب روزگاری در کمین همین زنان و دخترانی بودند که امروز با خیال راحت با نصب اپلیکیشن اسنپ روی گوشی همراه خود در هر کجای شهر و در هر ساعت از شبانه روز که تصمیم به سفر بگیرند با آسودگی خاطر و امنیت کامل در خدمت آنها هستند. رانندگان تاکسی های اینترنتی اکثریت قریب به اتفاقشان افرادی هستند که از سر ناچاری و اینکه به ته خط بیکاری رسیدند، تنها سرمایه زندگیشان را که می‌توانستند خیلی راحت مثل بقیه افراد جامعه در خدمت خود و رفاه خانواده شون قرار بدند، با کمترین درآمد و بیشترین خرج و استهلاک در اختیار مسافران اسنپ و تپسی قرار دادند. تمام مشخصات فردی، حقوقی و خودرو در اختیار شرکت هست و مسافر می‌تونه با آسودگی خاطر سوار بشه و به مقصد برسه. اما اون روی سکه چیز دیگه هست و اون مسافر هست که با هر شماره تلفنی می‌تونه مسافر اسنپ بشه و حتی اسم مسافر اکثرا با چند عدد و حروف بی سر و ته برای راننده ظاهر می‌شه که تا قبل از اینکه مسافر سوار بشه نمی‌دونی با یه خانم یا آقا یا هر چیز دیگه مواجه هستی. تقریبا به جرأت می‌شه گفت که بیشتر از پنجاه درصد همیشه راننده هست که در معرض خطر هست و اگر تاکنون اتفاقی برای مسافری از اسنپ افتاده خیلی استثنا بوده. سفیران زحمت کش تاکسی های اینترنتی را دریابید و با آنها مهربان تر باشید. همه آنها هموطنان شما و دارای خانواده و شخصیت اجتماعی هستند و تنها جبر و اجبار آنها را گرفتار این کار نه چندان پردرآمد کرده است.»

- «من یک راننده تپسی هستم و عمده مشکلم در این کار گرانی بنزین و لغو سفر مسافرین بعد از رسیدن به آنها بوده، من از تپسی و امنیتش راضی ام. در هر کاری اگر جذب کردن نیرو را سخت بگیریم هم مردم و هم راننده ضرر می‌کند، همه خدایی دارند و باید نان در بیاورند، چشم‌ها را باید شست و جور بهتر باید نگریست.»

- «از نظر قیمت برای مردم عادی خیلی خوب است، از نظر امنیت نیز خوب است. کسی نمی تواند از دست مسئولان امنیتی اسنپ فرار کنه، من یک افسر ناجایی هستم و سی سال خدمت کرده ام و تائید می کنم که اسنپ امن است. نگران نباشید و راننده اسنپی که می گوید راننده امنیت ندارد، راست می گوید. کلا باید اسنپ مسافر را از منزل یا اداره یا محل کار سوار کند، خدای نکرده اگر مشکلی پیش آمد مامورین امنیت اسنپ سریعا طرف را شناسایی کند، در کل هیچ مشکلی اسنپ ندارد. مردم با خیال راحت از اسنپ استفاده کنند.»

اسنپ: امنیت رانندگان تحت کنترل است

روابط عمومی اسنپ در پاسخ به پیگیری‌های تجارت‌نیوز در مورد تمهیدات این شرکت درباره حفظ امنیت رانندگان به ماهیت تاکسی‌های اینترنتی اشاره و تاکید کرد: آنها دلیل ساختاری که دارند نسبت به سیستم‌های حمل‌ونقل سنتی، احتمال وقوع جرم را بسیار کاهش می‌دهند.

در ادامه این پاسخ آمده است: این نوع کسب‌وکار یک تفاوت بسیار مهم نیز نسبت به سیستم‌های حمل‌ونقل سنتی دارد که بزرگ‌ترین نقطه عطف تمام آنهاست و آن، اضافه شدن فناوری به این نوع سیستم حمل‌ونقل است. در اسنپ به صورت لحظه‌ای موقعیت مکانی سفر و همینطور مسیر سفر رصد می‌شود.

روابط عمومی اسنپ تاکید کرده است: همچنین این شرکت پشتیبانی ۲۴ساعته و لاین اختصاصی را برای کاربران راننده، با هدف تسریع ایجاد ارتباط با پشتیبانی، در نظر گرفته شده است. همینطور تیم SOS در تمامی ساعات شبانه‌روز پیگیری‌های اختصاصی گزارش‌های حاد کاربران مسافر و کاربران راننده را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند.

این شرکت در پایان پاسخ خود آورده است: در موارد حاد نیز پلیس به سرعت در جریان موضوع قرار می‌گیرد و همینطور تمام همکاری‌های لازم با پلیس انجام می‌شود.

تجارت‌نیوز موضوع امنیت رانندگان را از روابط عمومی تپسی نیز پیگیری کرده و منتظر پاسخ آنهاست.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من راننده هستم . چند تا از مشکلات کار : در هنگام مسیریابی سعی میکنم حتی الامکان از مسیر مورد نظر مسافر برم ولی با این وجود برخی مسافرین باز هم ایجاد تنش میکنند که با توجه به ترافیک و خطرات رانندگی سختی کار را دو چندان میکنند.
    لغو سفر در زمان حضور در مبدا ، ندادن کرایه توسط تعدادی از مسافرین که معمولا شرکت هم حمایت نمیکند ، انتظار از راننده برای سرعت غیر مجاز و پارک در محل ممنوع و تغییر مسیر ناگهانی و سوارشدن تعداد بیش از حد مجاز و بار حجیم و صنعتی که باید با وانت جابجا شوند و … ، پایین بودن کرایه ها که کفاف هزینه های تعمیر و نگهداری و سوخت و روغن و لاستیک و استهلاک و اینترنت و تلفن و بیمه ثالث و بدنه و افت ارزش خودرو و تصادفات احتمالی و هزینه های کمرشکن زندگی را نمیدهد ، عدم نیاز به ثبت اطلاعات هویتی مسافر در اپلیکیشن ، اشتباه در تعیین مبدا و مقصد و درخواست از راننده برای پیدا کردن مکان مورد نظرمسافر که در صورت پیدا نکردن آدرس آماج انواع توهین ها قرار میگیریم انگار که راننده باید وجب به وجب کوچه پس کوچه های شهر رو بلد باشه با اسم تمام مجتمع ها و مغازه ها و مطب پزشکان و … . عدم ثبت توقف در مسیر که فقط در اختیار مسافر میباشد . درخواست شماره کارت از راننده برای واریز کرایه در زمان آینده . استعمال دخانیات و بعضی مواقع مواد مخدر در داخل خودرو ، محکم بستن شدید درب خودرو در زمان سوار و پیاده شدن ، درخواست تخفیف در کرایه !!! گذاشتن دیگ داغ غذا روی صندلی چرم خودرو ، انتخاب مقصد دوم بدون هماهنگی با راننده ، وارد شدن به مسیر سنگلاخی و دارای دست انداز شدید برای رسیدن به مقصد بدون در جریان گذاشتن راننده در زمان درخواست خودرو و در عین حال درخواست سریع رسیدن به مقصد که پدر زیر وبند ماشین به لقاءالله میپیوندد برای یک کرایه ناچیز ، و…. البته خیلی از مسافران هم بسیار با شخصیت و باکلاس و جنتلمن و با اخلاق بوده که خوبیهای آنها باعث فراموشی مشکلات یاد شده میشود . اگه هم میگید با وجود این مشکلات چرا به این شغل ادامه میدهی کاملا حق با شماست و در زمان مناسب شغل بهتری برای خودم پیدا میکنم .

  • ناشناس

    اتفاق که زیاد افتاده اما یکی شون رو میگم اینجا
    من یک روز بارانی مسافر داشتم یک آقا بودن سوار ماشین شدن بعد از چند دقیقه متوجه شدم معتاد هستن
    خب معتاد به نوبه خودش خطرناک نیست شاید در روز چندبار مسافر متعاد داشته باشم
    بعد از چند دقیقه متوجه شدم خماره و داره میره مواد تهیه کنه متاسفانه سیستم اسنپ جوریه که وقتی برای من راننده درخواست میاد امکانش نیست محل دقیق مقصد رو ببینم و فقط کلی نشون میده تا تائید نکنم و مسافر سوار نشه من حتی نمیتونم جزئیات کامل مقصد رو ببینم
    ( اینقدر اسنپ برای راننده اهمیت قائله که نمیزاره بفهمیم مسیر پرته و ما نادانسته تائید سفر کنیم )بگذریم جلوتر رفتم دیدم مسیر پرت و پرت تر میشه پایین شهر خونه ها داغون مسافر هم داشت رفتار مشکوکی انجام میداد
    دیگه کار به جاهای باریک کشید
    منم دستم هیچ جا بند نبود خدا واسه هیچکس پیش نیاره
    دیگه کل موجودی جیبم و …..فقط داشتم خدا رو شکر میکردم که اتفاقی برای من و ماشین نیفتادهزنگ زدم اسنپ نمیدونید چطور بگم با من با لهن تند دعوا گرفتن !!!!!!میگن مقصر تویی باید پیادش میکردی میگم طرف حالت عالی نداشت منو تهدید میکرد امکان داشت هر اتفاق جانی بیفته تحت هیچ شرایطی قبول نمیکرد و میگفت مقصر تویی
    دوستان اسنپ مثل اینکه حس کردن ما شال خونی یا کمربند مشکی داریم که بیایم با مسافری که اونا برامون میفرستن کتک کاری راه بندازیم چاقو بخوریم
    اینا بشینن کمیسیون این سفر رو بگیرننکته دوم وقتی اینقدر بی انصاف هست اسنپ که با ندادن اطلاعات کامل سفر ( آدرس مقصد دقیق در لحظه درخواست نه بعد از قبول و سوار شدن مسافر ) به راننده بده و راننده رو مجبور میکنه که مسیرهای پرت رو به سفر و در نتیجه کمیسیون برای خودش کنه
    کمی بفکر امنیت جانی مالی راننده باشه
    ( دقت بفرمائید خانوم ها هم در اسنپ فعالیت دارند جای نکرده اگر اتفاق بدی بیفته اون وقت دیگه چطور میخوان پاسخگو باشن)متعجبم چرا سیستم قضایی و انتظامی وارد نمیشن

    • ناشناس

      داستان تلخی تعریف کردی همکار
      و تلخ تر برخورد اسنپ با شما بود
      خدا بهت رحم کرد

    • محمود

      مسافر ازتون دزدی کنه اسنپ هیچ مسئولیتی قبول نمیکنه . برای من پیش اومد و مسافر موبایلم رو دزدید، پشتیبانی زنگ زدم، گفتند ما حداکثر کاری که میتونیم بکنیم اینه که اسنپش رو مسدود کنیم همین. البته اون مسافر به راحتی با یه شماره موبایل دیگه میتونه ثبت نام کنه…

  • ناشناس

    من یک سال با اسنپ کار کردم مسافر ساعت دو نیم صبح بخواتر انکه گفتم اسنپ وتاکسی بخواتر کرونا سه نفر سوار میکنه شروع به توهین کرد گفت ما چهار نفریم گفتم با راننده میشیم پنج نفر گفت ما تورا ادم حساب نکردیم تو راننده ای اب دهانش از اول تا مقصد اول میپاشیدبه من بمقصد اول که رسیدیم زنگ زدم به پشتیبانی صدا روی بلنگو بود که هنوز مسافر داشتتوهین میکرد کارمند اسنپ از من معظرت خواست وسرویس را همانجا بست پنچ تومان هم کرایه داد. سه روز بعد اسنپ پنچ تومان از حساب من برداشت تلفن زدم گفتند شکایت داشتید گفتم من زنگ زدم شکایت کردم. هفته بعد دو پاداش ویک کرایه بحساب من نیام من این چهار مورد را که حدود هشتاد تومان بود را سبت کردم. حالا شما فکر میکنید اسننپ چه کرد. سرویس من را قعط کرد چون حقم را سبت کرده بودم . تماس گرفتم گفتندکه شکایت داشتید شما دنده عقب گرفتیدگفتم مگه نمگید صداومسیر سبت میشه من شکایت کردم ده تومان تلفن دادم وچرا در این ده روز که من زنگ میزدم مشکلی نبود حالا که این پولهارا سبت کردم و پیگیر پاداش شدم سرویس را بستید گفت از سرو شده

  • ناشناس

    رانندگان اسنپ و تپسی باید عدم سوء پشینه بگیرند و اگر نداشته باشند نمیتوانند فعالیت کنند. اما مسافر حتی اسم و آدرسش را هم میتواند به دروغ وارد کند…

  • محمود

    راننده اسنپ و تپسی اصلا امنیت نداره چون هویت مسافر مشخص نیست. اما چرا این دزدی هایی که از رانندگان اسنپ و تپسی میشه اصلا رسانه ای نمیشه!؟ چرا دزدها میتونن به شکل سریالی دزدی کنند و تازه وقتی دزدها رو دستگیر میکنند قضیه رسانه ای میشه. همه به فکر امنیت و اموال مسافرن اما کسی به فکر راننده نیست در حالی که راننده خیلی بیشتر در خطره…

    • مسعود

      حداقل 90درصد مسافرایی که میگن کارت به کارت دروغ میگن میخوان کرایه ندن نباید بذارین به راحتی فرار کنه که اگر پیاده شد دیگه رفته پیداش نمیکنی چند مورد مسافرها میگفتن کارت به کارت و کرایه ندادن اما چون زیر 10تومان بود گفتم عیب نداره فرض براینکه صدقه دادم مهم نیست تا اینکه کرایه مسافر 48تومان بود نصف روز وقتم رو گرفت آخرش کرایه نداد گفت کارت به کارت میزنه و دیدم توی کدوم خونه رفت بعد سه روز پیگیری محترمانه فایده نداشت و شماره ام رو بلاک کرد رفتم در خونه اش داد و فریاد زدم همسایه هاشون هم اومدن تماشا و به زور ازشون ازش کرایه گرفتم وقتی هیچ حمایتی از راننده نیست وقتی راه برای دور زدن اسنپ و کلک به راننده وجود داره پس راننده باید به زور حقش رو بگیره تنها انتظار از مسافر همون پرداخت کرایه هست اگر قرار باشه پرداخت کرایه انجام ندن پس نباید تاکسی بگیرن بیشتر مسافربریها اول کرایه میگیرن بعد حرکت میکنن ولی راننده اسنپ بخاطر کرایه ای که خیلی کمتر از عرفشه اذیت هم بشه این دیگه خیلی ظلمه

  • فریدونی

    بنده راننده اسنب هستم خدایش اصلأ راننده اسنب امنیت جانب ندارد ویک شب ساعت چهار و نیم صبح رفتم مسکن مهر خرم آباد که با شهر حدود شش کیلومتر فاصله دارد یک آقایی درخواست ماشین کرد من هم رفتم وقتی رسیدم یک خانم جوان سوار ماشینم شد وایشان رساندم به مقصد منطقه ای بنام کوروش مسافر گفت وایسا می‌خوام برگردم دوباره حدود بیست دقیقه وایسا م خبری از مسافر نشد خلاصه زنگ زدم به آقایی که درخواست ماشین کرده بود بعد از یک ساعت معطلی وبرگشتن به مبدا تازه موفق شدم نصف کرایه بگیرم هر با پشتیبانی تماس گرفتم جوابی نشنیدم و پیام دادم هم جوابی نگرفتم ما نه خودمون نه ماشینمون امنیت نداریم کرایه که همینطور بعضی وقتا هم مسافر میره پایین وفرا. می‌کنه بدون اینکه کرایه ای پرداخت بکنه پا به فرار می‌زاره ما چکار باید بکنیم شرکت اسنب که فقط پول خودشو می‌شناسه دیگه هر بلایی سرما راننده‌ها بیاد واسش مهم نیست پشتیبان هم که الکیه پشتیبانی ما نداریم

  • فریدونی

    موقع ثپت نام به ما قول دادن ماشینتون گازسوز میکنیم هفته ای سی لیتر بنزین به شما میدهیم بنده حدود دوماه تو اسنب کار میکنم نه ماشینم گازسوز کرده اند ونه سهمیه بنزین به من داده اند همه وعده وعید الکی به ما می‌دهند همه این وعده ها تا الان دروغ بوده چون هر چه با پشتیبان هم تماس میگیرم جوابم نمی‌دهد بجز یک بار دیگه هرگز جوابم نداده

  • فریدونی

    بنده شب و روز مدام کار میکنم ولی هنوز موفق نشدم ماشینم را بعد از دوماه گاز سوز کنم هر چه درمی‌آورم پول بنزین بیشتر نمیشه ماشینم داغون شده ولی کسی به داد ما نمی‌رسه آخه با بنزین لیتری سه هزار تومان بنده چطوری کار بکنم خدایی شما قضاوت بکنید مسعولین اسنب تورا بخدا کار واسه بنده وامسال من بکنید حداقل ماشین هایمان را گازسوز کنید که بتوانیم یک لقمه نان واسه خانواده مان دربیاوریم نه همه اش بدیم پول بنزین

  • فریدونی

    دیروز پنج گیگ اینترنت یک ماه گرفته ام امشب که هنوز دو روز نشده پیام واسم آمده 85درصد از شارژ اینترنتی شما مصرف شده .و شارژ اینترنتی شما در حال اتمام است بعد از اتمام مصرف اینترنتی شما بصورت آزاد محاسبه میشود آخه بنده فقط موقع کار کردن اینترنت را روشن میکنم وبجز برای مسافر سوار کردن واسنب دیگه اصلأ از اینترنت استفاده نمیکنم چکار باید بکنم جلوی این دزد اینترنتی را بگیرم پشتیبان کجاست که به داد من راننده برسه تورا بخدا بنده را راهنمایی کنید

  • علی

    من راننده اسنپم مسافر رفته تو مجتمع وایساده برا اینکه دو قدم نیاد کنار خیابون و من مجبور شدم کلی چرخ بخورم وبا مسیریابی غلط مسیریاب دور خودم بچرخم بعد خانم زنگ زده با یه لحن اربابی که برا چی مسیرو بلد نیستی لغو نمیکنی مارو علاف کردی!
    سوار شده بخاری خاموش کن گرممه،خاموش کردم زدم رو تهویه ماشین بخار نکنه روانی از روی لج بازی شیشه رو نه یه ذره که تا وسط باز کرده!
    منم چون نیاز دارم وبرخوردای بد اسنپ رو شنیدم فقط تحمل کردم، وگرنه خداییش با این کرایه و مسیر پرت،سگ ولگردم ایناره آدم حساب نمیکرد چه برسه به تاکسی و آژانس.
    واقعا متاسفم برا همچین آدمایی ،عوضش مسافرای خانم و آقایی هستن خیلی باشخصیت و با ادب وهستند کسایی که حداقل و بیشعور نیستند،واینجا تشکر میکنم از شما و دغدغه ای که برای قشر مظلوم راننده اسنپ دارید و منم اینجا تاکید میکنم ماشین راننده اسنپ باید مجهز به دوربین باشه وگرنه این وضع آزار مسافر و کرایه پایین وعدم پرداخت اینترنتی کرایه قابل تحمل نیست.