خبر فوری:

کد مطلب: ۴۷۱۲۳۱

نظرات مخاطبان درباره امنیت در تاکسی‌های اینترنتی

اسنپ و تپسی چقدر امن هستند؟ ‌

اسنپ و تپسی چقدر امن هستند؟ ‌

امنیت در تاکسی‌های اینترنتی این روزها مورد توجه جامعه است؛ هم مسافران می‌گویند ارزیابی اسنپ و تپسی برای جذب راننده باید دقیق‌‌تر باشد و هم رانندگان گلایه دارند که کسی به فکر امنیت‌ آنها در برابر برخی مسافران نیست.

تجارت‌نیوز ، چندی پیش در گزارشی تصویری، به تبلیغات برای ثبت ‌نام رانندگان اسنپ و تپسی در خیابان‌‌‌های تهران پرداخته بود. این موضوع البته در شهرهای دیگر نیز با وجود حساسیت‌هایی که نسبت به آن شکل گرفته است، ادامه دارد.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز نظرات خود را در این مورد، با این رسانه در میان گذاشته‌اند.

امن هستند؛ خیالتان راحت

گروهی از خوانندگان تاکید دارند که اسنپ و تپسی امن هستند و ایجاد نگرانی در این مورد بی‌دلیل است.

- «اتفاقا من راننده هستم، دوبارم هم سو پیشینه دادم الکی چیزی نگین، اتفاقا راننده امنیت نداره اگر میخاین بدونین.»

- «امنیت در شرکت‌های اسنپ و تپسی در هر زمان از طریق جی پی اس قابل کنترل بوده و زمان و مسیر حرکت راننده را می توان کنترل کرد و در ادامه شایان ذکر است کرایه این شرکت‌ها همیشه مناسبتر از سایر شرکت‌های حمل و نقل بوده و هست؛ یک نفر بر فرض مثال اشتباه می کند نباید خدمات دیگر راننده ها را به چالش کشید.»

- «چرا دوباره خبرنگاران افتاده‌اند پی این موضوع؟ مشکلی نیست. همه ما رانندگان تاکسی اینترنتی را تعطیل کنید که امنیت به سطح جامعه و حمل و نقل برگردد. از خدا می‌خواهیم این کار را بکنید. از صبح تا شب زحمت می‌کشیم و مزاحم نوامیس مردم و گرانفروش معرفی می‌شویم. هزینه های گزاف خودرو را از جیب می‌دهیم و از ارزش خودرو ما کاسته می‌شود. اینها مهم نیست. فقط یک شغلی هم بعد از بیکاری برایمان در نظر بگیرید!»

- «چه کسی شاکیه؟ چرا ما مردم عادی و فقیر را به جان هم می اندازید، من راننده از مسافر می‌ترسم و مسافر بدبخت از من مسافرکش، چرا فقط می‌خواهید مردم بیکار باشند و ما را از نان گنجشکی مان می‌خواهید بیندازید، متاسفام برای چنین جامعه دارانی که فقط در اندیشه آسیب زدنمان هستند.»

- «من بازاریاب تپسی هستم، منتها اینکه بخاطر یک ویدئو که هیچ پایه و اساسی نداره، نباید یک طرفه پیش قاضی رفت. تمام ثبت نامی های ما، بعد از تایید سریعا مدارکشون میره زیر دست تیم تطبیق. کاملا این ثبت نام رو با نرم افزارهایی که دارند چک می‌کنن، اگر موردی نداشت همچنان به کارشون ادامه می‌دن ولی اگر مدارک نقص داشت فورا راننده رو مسدود می کنن و دیگه اون راننده نمی‌تونه تو ناوگان تپسی کار کنه. پیرو پاسخ به اون دوستمون که می گفت با مدارک کسی دیگه با عکس خودش ثبت نام کنن اینو بگم که عصر عصر تکنولوژی هست به هیچ وجه امکان این کار نیست مگر دو قلو باشن و غیر قابل تشخیص. ولی اینهم بگم بازاریاب های تپسی چون تایید در لحظه دارند، جریمه های سنگینی بابت تخلف هایی از این دست هم دارند و ما هنگام استخدام به شرکت هم تعهد دادیم و هم یک سفته ۱۰ میلیون تومانی. من که به شخصه جرات نمی‌کنم بخاطر یک ثبت نام از این تخلف ها کنم. اونهایی هم که تخلف می‌کنن از عاقبت کار بی خبر هستند که شرکت تپسی چقدر سختگیر هست تو این موضوع. در آخر امیدوارم مردم واقع بین باشن به این موضوع که بازاریاب های خیابانی تنها کارشون جذب راننده هست، باقی قضایا رو شرکت و پلیس اماکن انجام می‌ده.»

اول آغاز کار، بعد بررسی هویت

برخی اما مدعی هستند که افراد ابتدا کار خود را در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی آغاز می‌کنند و پس از گذشت چند ماه از فعالیت آنها، هویت و سابقه رانندگان تایید می‌شود.

- «من هشت ماهه تو تپسی کار می‌کنم، هنوز وضعیتم در حال بررسیه.»

- «اونایی که کنار خیابونا راننده شکار می‌کنن، اصلا کارمند تپسی نیستن. بلافاصله بعد از ثبت نام هم شخص، می‌تونه مسافر بگیره و فرایند احراز صلاحیتش حداقل یک هفته زمان می‌بره. اونایی هم که سوپیشینه دارن یا قبلا در اسنپ و تپسی مسدود شدن، مدارک یکی دیگه رو می‌یارن، یه پولی می‌دن به این بازاریاب ها و با مدارک شخص دیگری، ولی عکس خودشون ثبت نام می‌کنن. کلا اسنپ و تپسی فقط دنبال جذب بیشتر راننده اند. چون خیلی از راننده های فعلی با این قیمت ها حاضر به کار نیستن.»

- «من خودم بازاریاب تپسی هستم. خودمونیم، امنیت کجا بود؟ زمان ثبت نام ۱۰ دقیقه طول می‌کشه و بعد ثبت نام راننده همون لحظه می‌تونه مسافر ببره. و تنها مدرکی که از راننده می‌خواهیم عکس از روی گواهینامه و بیمه نامه هست همین و بس. ۳سوته میشه ثبت نام کرد… قبلا خودم راننده بودم اسنپ و تپسی و ماکسیم، هر سه رو روشن می‌کردم هرکدوم زودتر سفر می‌داد، اون رو می‌رفتم. بازم اسنپ و ماکسیم قبلاها سوپیشینه می‌گرفتن، الان دیگه فک کنم اونم دیگه سخت گیری نمی‌شه.»

- «زمان ثبت نام ده دقیقه وشروع به کار لحظه ای!! پروسه دریافت سوپیشینه توسط شرکت‌ها تا سه ماه بطول می انجامد و یعنی در این مدت راننده مشغول کار است!!!… طبق قانون کشوری تمام مسافرکش‌ها باید زیر نظر و پوشش اتحادیه تاکسیرانی فعالیت کنند و غیر این صورت طبق قانون خلاف و جرم محسوب می‌شه!! تا تهش بخونید امنیت ماجرا رو!!!!!»

- «این آقایان نه به فکر راننده هستن، نه به فکر مسافرا، بنزین که درست نمی‌دن، بیمه هم نداره. مسافر هم نه امنیت داره، نه راحتی. مورد چند روز قبل اون خانم که با راننده به مشکل خورد دلیل این مطلب.»

- «بله اسنپ و تپسی رانندگان را در خیابان ثبت نام می‌کنن چون اعتقادی ندارن رانندگان کارمندان آنها هستن. بلکه به چشم ابزار درامد به رانندگان نگاه می‌کنن. آیا کارمندان پشتیبانی و دفتری خودرو هم از کف خیابان استخدام می‌کنن؟ خیر. برای همین بنده اعتقاد دارم هر دو شرکت اسنپ وتپسی باید تحت نظارت تاکسیرانی قرار بگیرن و تمام رانندگان اسنپ وتپسی از فیلتر تاکسیرانی عبور کنن و همانند کارمندان رسمی، داری بیمه نامه و کارت شناسایی شوند. وقتی راننده اسنپ و تپسی احساس امنیت شغلی و آینده خوب با بازنشستگی داشته باشه، خیلی از مشکلات بین مسافر و راننده حل می‌شود. مشکل اینجاست که اسنپ و تپسی دم از قانون می‌زنن ولی پایبند قانون کشور نیستن که می‌گه حمل و نقل شهری به عهده تاکسیرانی می‌باشد وتحت نظارت مستقیم تاکسیرانی.»

رانندگان: امنیت ما بیشتر در خطر است

گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز که به عنوان راننده در تاکسی‌های اینترنتی مشغول به کار هستند، تاکید کرده‌‌اند که امنیت آنها بیشتر در خطر است و از این شکایت دارند که چرا کسی به فکر آسیب‌هایی که برخی مسافران به آنها می‌زنند، نیست.

- «من هم به عنوان یه راننده اسنپ، با این روش جذب راننده، بشدت مخالف هستم و حس می‌کنم باید اینقدر ساده گرفته نشه، صحبت جان و مال و ناموس مردمه. اما ای کاش یه کم هم امنیت راننده، مورد توجه قرار بگیره. چند مورد بود که به مسافرها از طرف راننده خسارت یا خدا نکرده تعرض صورت گرفته. اما یه مطلب بزارید ببینید چند تا از راننده ها مورد سرقت یا حتی موارد دیگه از جانب مسافرها قرار گرفتن؟ برای امنیت راننده اسنپ و تپسی چیکار کردن؟»

- واقعا یک طرفه هست، انگار راننده بیچاره اصلا آدم نیست. از اول تا آخر سفر باید سکته کنیم، آخرش مسافر کرایه هم نمی‌ده.»

- «بنده خودم راننده تپسی بودم، یکبار شیشه ماشینم رو خورد کردن و یک بارم درحین کار در تپسی تصادف کردم، پانزده روز بی وسیله بودم و جوابی که تپسی به من داد گفت ما هیچ گونه تبصره در این مورد نداریم و بنده برای خرج زندگی قرض می‌کردم.»

- «برای رانندگان که اطلاعات و مدارک کامل ماشین و مدارک هویتی راننده، همراه با عکس راننده رو اخذ و در سیستم ثبت می‌کنند و راننده مجالی برای خلاف کردن نداره. آیا برای مسافر هم همین قدر وسواس به خرج می‌دهند که راننده هم امنیت داشته باشه و از جهت مسافر خیالش راحت باشه؟ باید به هر دو جنبه قضیه توجه داشته باشند تاکسی های اینترنتی.»

تجارت‌نیوز، چندی پیش نیز در گزارشی به موضوع امنیت تاکسی‌های اینترنتی پرداخته بود.

آخرین اخبار و گزارش‌‌های حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ن. انهاری

    با سلام .من حدود 7 سال بطور مداوم از اسنپ .برای سفرهای داخل و برون شهری استفاده می کنم (تقریبا اکثر افراد خانواده .از اسنپ .استفاده می کنند. به نوبه ی خودم. باید از زحمات این مجموعه تاکسی آنلاین. تقدیر و سپاسگزاری کنم.از کادر زحمتکش اداری و پشتیبانی تا یکایک رانندگان محترم آن. که اکثرا. افرادی تحصیل کرده .مودب. دلسوز و خدوم هستند. تا به حال در ساعات مختلف شبانه روز .چه خودم و یا بستگانم.از اسنپ. اتوم درخواست ارسال کرده ام. حتی یک مورد. تخطی یا رفتار دور از شان .ندیده ام. انصاف نیست. مجموعه ای که تماما. با دلسوزی.خدمات.ارایه می دهند را زیر سوال ببریم. چه خوب است .خدمات خالصانه ی یک مجموعه دا با بوجود آمدن یک اتفاق خیلی نادر. زیر سوال ببریم.برخود واجب می دانم. از خدمات رسانی مجموعه ی تاکسی آنلاین اسنپ قدردانی و تشکر نمایم

  • ناشناس

    سلام بعنوان یک راننده برای هر دو شرکت پیشنهاد میدم که برای تمام تاکسیهای انترنتی باید دوربین مدار بسته وصل بشود تا مشخص شود راننده امنیت نداره یا مسافر

  • محمد

    انشاالله تمام تاکسی های انترنتی تعطیل بشه تا این مردم قدر انهارو بدونند و رانندها هم برم دنبال یه شغل خوب

    • ناشناس

      انشاا… ، خدا از زبونت بشنوه

  • خفت گیری از راننده

    سلام من یه راننده اسنپم یه شب ساعت یک و نیم بود یه مسافر واسم اومد رفتم دیدم نشسته پیشه یه پیتزا فروشی بعد دیدم اون مغازه پیتزایی واسش اسنپ گرفته منم به خاطره اون مغازه سوارش کردم یهو وقتی رسوندمش پیاده نمیشد بعد میخواست گوشیمو ازم بگیره منم چرا دروغ چون شبا میرم یه چوب کنار دستم بود با هرزوری که شده اونو پرت کردم بیرون ولی کرایه ای بهم نداد منم برگشتم پیشه اون پیتزایی و رفتم گفتمش اقا اینو که واسش اسنپ گرفتین رو میشناختین؟ گفت نه منم دیگه خیلی عصبی شده بودم چون واقعا ترسیده بودم به اون یارو گفتم تو که نمیشناسیش غلط میکنی واسش اسنپ میگیری اونم جا خورد یهو گفت چیشده گفتم این یارو دزد بوده وسطه راه منو خفت کرده بهش گفتم رو حسابه این از مغازه بیرون اومد سوارش کردم گفتم حتما کارگرتونه بعد اونم بیچاره عذرخواهی کرد و کرایه رو بهم داد حالا از اینا بگذریم میخوام اینو بگم باید به فکره امنیت راننده باشید نه مسافر ما که همه چیزمونو دارید پس مشکلتون چیه اون مسافره که هیچی جز یه شماره ازش نداریم که اونم ممکنه مثله قضیه من بره از یکی درخواست کنه واسش اسنپ بگیره از شرکت میخوام فقط به فکره جیبه خودش نباشه ماهم آدمم ماهم چشم به راه داریم تو خونه منتظرمونن اگر بلایی سرمون بیارن کی پاسخگوئه. با تشکر

  • ناشناس

    تمام نظراتی که رانندگان بیان داشتن همگی کاملا درسته،من خودم چندین بار درخواست ملاقات بااقای میلاد منشی پور صاحب تپسی رو دادم که درباره تمام مسایل و مشکلات رانندگان صحبت کنم،ولی کسی جوابگو نبود،فقط فکر درامد روزانه میلیاردی جیبشون هستن

  • مسعود

    اولا متاسفانه مسافر از راننده سو استفاده میکنه چطور
    وقتی سوار میشن بدون اجازه از راننده هر مسیری دلشون بخواد اضافه میکنن در صورتی که قبول نکنی به پشتیبانی دروغگو میگن و … دعوا شده و فلانی اینکارو کرده و… من جلو دوربین بانک پیاده اش کردم جلو چشم اجتماع ایا این مدرک حساب نمیشه یا حرف دروغ مسافر اهمیت میدن
    دوم درخواست کارت به کارت میکنن یا پول واریز نمیکنن و فرار میکنن یا شماره کارتو میدن به کسی که کارت شخص دیگری دزدیده و درد سر درست کنن و مسیر اشتباهی میزنن و چندتا مسیر اضافی در اختیار میگیرن خوب ما با پشتیبانی تماس بگیریم در صف انتظار چطوری تحمل و معطل بشیم راننده ادم نیست بین شرکت و مسافر راننده حساب میشه پس کو امنیت شغلی راننده

  • محسن

    با سلام من راننده اسنپ هستم 2 سال میشه قیمت ها افتضاع برخورد با راننده بد مسافر فکر می کنه 10 تومن می خواد بده داره ماشین می خره واقعا قیمت ها پول پفک چیپس هست شیراز گرونی بیداد بنزین هم شل سفت میکنن یعنی هیچی به هیچی فقط گذران وقت هست

  • ناشناس

    من راننده هستم اتفاقا مسافر ها ۹۹/۹درصدشون در امنیت کاملا تضمینی هستن برای من سواله که این همه راننده مورد سوءاستفاده قرار میگیرن حتی یکیشون هم خبر ساز نشده تا الان ولی تایه مسافر مشکلی پیدا میکنه پرونده کل شرکت تا شورای امنیت سازمان ملل هم میره جدا از تمام مشکلاتی که مسافرها برای رانندگان رقم میزنند از جمله تاخیر و تغیر مسیر و توقفهای ثبت نشده و عد پرداخ هزینه های مربوطه و همیشه شرکتها پشت رانندگان را خالی میکنند با این کرایه ها مگه دوره برده داریه آخه ماها هم زندگی و مخارجی داریم. چرا اینقدر به ما ظلم میکنید؟

  • حسین

    سلام من راننده هستم راننده امنیت نداره نمیدونین چه جور مسافرهای سوار میشن لطفا روی میلغ اسنپ و تپسی یک توجه ای بکنید زیاد بفکر امنیت مالی باشین

  • حمیدرضاصادر

    درباره امنیت
    فقط همین قدر بگم
    درتمام موارد
    توکل به خدا