کد مطلب: ۶۳۹۲۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه پزشک همراه داشته باشیم؟ / اپلیکیشن‌های پزشکی کدام‌اند؟

چگونه پزشک همراه داشته باشیم؟ / اپلیکیشن‌های پزشکی کدام‌اند؟

استفاده از اپلیکیشن‌های سلامت محور در دنیای امروزی، می‌تواند در برخی از مواقع به کاهش هزینه‌های درمانی و موقعیت‌های اوژانسی کمک کند. چرا که تلفن همراه می‌تواند نقش پزشک همراه را اجرا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استفاده از اپلیکیشن‌های سلامت محور در دنیای امروزی، می‌تواند تا حدود زیادی به کاهش هزینه‌های درمانی و موقعیت‌های اوژانسی کمک کند. چرا که تلفن همراه می‌تواند نقش پزشک همراه را اجرا کند.

چه اپلیکیشن‌های می‌توانند نقش پزشک همراه را داشته باشند؟

دایره المعارف پزشکی

اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به عنوان دایره المعارف در رشته پزشکی شناخته می‌شوند. چرا که این برنامه‌ها اطلاعات گسترده‌ای درباره انواع بیماری، داروها و مسائل مروبط به پزشکی را دارند.

توصیه‌های پزشکی برای بیماری‌های مختلف از دیگر ویژگی کاربردی این برنامه‌ها به حساب می‌آید. یا وجود این، توصیه‌ها حالت کلی دارند و از نسخه تجویزی پزشک کاملا مجزا هستند. به همین علت بهتر است قبل از هر چیزی به پزشک مراجعه کرد.

برنامه‌های دواجو، ریسک من، راحت دارو و … از این دسته اپلیکیکشن‌ها هستند که می‌توانند دانستنی‌های فراوانی به افراد بدهند.

مشاوره آنلاین با پزشک

در برخی مواقع ممکن است که بسیاری از بیماران با توجه به نوع بیماری خود نتوانند در مطب یا بیمارستان حاضر شوند. حالا با استفاده از برنامه‌های مشاوره آنلاین پزشکی بیماران می‌توانند پزشک خود را به صورت آنلاین ملاقات کنند و مشکلات خود را با او درمیان بگذارند.

شرکت‌های استارتاپی تلاش کردند که با ارائه اپلیکیشن‌ در زمینه مشاوره پزشکی به بیماران کمک کنند. اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ دکتر، دکتر ساینا، طبیب جو، ۴۰۳۰، دکتر سی و غیره در این حوزه فعال هستند.

بنابراین بیمار می‌تواند با استفاده از مشاوره پزشک، نسخه خود را نیز دریافت کند. البته برای ویزیت برخی بیماری‌ها نیاز به حضور در مطب پزشک است. اما این اپلیکیشن‌ها کمک می‌کنند که تا حد امکان از مراجعه غیرضروری خصوصا در دورنا کرونا مطب پزشک خودداری کرد.

اپلیکیشن‌های نوبت‌گیر

گرفتن نوبت و حضور در مطب دکتر معمولا پروسه وقت‌گیر و سختی است. از این رو برنامه‌های اندرویدی مختص نوبت‌دهی آنلاین به وجود آمده‌اند که انجام این کار را برای بیماران راحت می‌کنند.

این نوع اپ‌ها شامل مجموعه کاملی از شماره تلفن و آدرس پزشک‌های شهر مورد نظر است که با توجه به تخصص به طور منظم دسته‌بندی شدند.

استفاده از اپلیکیشن‌های مانند پذیرش ۲۴، دکتر ساینا، فارگو، ویزیت سنتر و… که در زمینه نوبت‌دهی کار می‌کنند باعث شدند که کار پیدا کردن پزشک را بسیار آسان‌تر کنند.

در چند سال اخیر اپلیکیشن‌هایی در حوزه سلامت طراحی و منتشر شدند که می‌توانند علاوه بر یاری رساندن به بیماران در شرایط خاص، اطلاعات فراوانی به بیماران ارائه دهند. وجود هر کدام از از اینترنت برنامه‌ها در گوشی تلفن همراه، به افراد این امکان را می‌دهد که از اطلاعات پزشکی به‌روز برخوردار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.