کد مطلب: ۳۱۰۳۳۷

ایران چهارمین کشور آلوده به بدافزار استخراج ارز دیجیتال

ایران چهارمین کشور آلوده به بدافزار استخراج ارز دیجیتال

با توسعه ارزهای دیجیتالی، بدافزارهای استخراج این رمز ارزها هم رشدی چشمگیر داشته‌اند به گونه‌ای که طبق گزارش مرکز ماهر، سال 2017 شناسایی چنین بدافزارهایی رشدی 8500 درصدی داشته است. یکی از این بدافزارها «کوین هایو»(Coin Hive) است که در جهان گسترش یافته و البته ایران چهارمین کشور آلوده جهان محسوب می‌شود.

تعداد دستگاه‌های آلوده به این بدافزار استخراج ارز دیجیتال ، 11هزار و 360 مورد اعلام شده و البته میزان شیوع آن در شهرهای مختلف ایران متفاوت است. تهران با 606 آلودگی شناسایی شده، اصفهان با 244 آلودگی و تبریز با 144 مورد در رده اول تا سوم قرار دارند. پس از این شهرها نیز بوشهر با 88 مورد آلودگی شناسایی شده و خوی با 40 مورد آلوده به بدافزار« کوین هایو» در جایگاه چهارم و پنجم جای گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگر بخواهیم به این موضوع به صورت جهانی نگاه کنیم نیز باید گفت که برزیل با 81هزار و 848 آلودگی شناسایی شده،آلوده ترین کشور جهان به بدافزار« کوین هایو» محسوب می‌شود و پس از آن،هند، اندونزی،ایران و افریقای جنوبی قرار گرفته اند.

اما رمز ارز چیست و چگونه تولید می شود؟ این ارزهای دیجیتالی از طریق حل مسائل پیچیده ریاضی به نام Mining و توسط رایانه تولید می‌شود . البته باید گفت که نرم افزار های Mining از قدرت پردازشگر استفاده می کنند و موضوع جالب این که تمامی مراحل بدون اطلاع کاربر انجام می‌شود.

در چنین مواردی، سیستم کامپیوتری کاربر بشدت کند می‌شود چرا که مرورگر وب بیش از 50درصد قدرت پردازنده را استفاده می کند. به بیان دیگر از آنجا که سیستم عامل بیش از حد متعارف کار می‌کند، روند اجرای برنامه‌ها کند می‌شود.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.