کد مطلب: ۶۰۳۸۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش والدین به سیم‌کارت‌ انارستان / ضرورت وجود اینترنت مخصوص کودکان

واکنش والدین به سیم‌کارت‌ انارستان / ضرورت وجود اینترنت مخصوص کودکان

مسئله حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر محتویات نامناسب اینترنت در ایران تا حدود زیادی به فراموشی سپرده شده است. اما به نظر می‌رسد همراه اول با ارائه سیم‌کارت‌های انارستان، قصد دارد دسترسی کودکان به هر محتوایی در اینترنت آزاد را کنترل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد با مطرح شدن طرح صیانت از فضای مجازی و طبقاتی شدن اینترنت در کشور، بحث سیم کارت‌های مخصوص کودکان و نوجوانان دوباره داغ شده است.

در دو سال اخیر با برگزاری آنلاین کلاس‌های درس در همه‌گیری بیماری کرونا، اینترنت به بخشی قابل توجه از زندگی اجتماعی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.

دسترسی آزاد به تمامی اطلاعاتی که در اینترنت بین‌المللی وجود دارد، می‌تواند آسیب‌های اجتماعی فراوانی برای کودکان و نوجوانان به دنبال داشته باشد.

با اینکه تاکنون موضوع اینترنت کودکان در ایران تا حدود زیادی نادیده گرفته شده است، اما به نظر می‌رسد همراه اول اولین قدم را برای حفاظت از افراد زیر ۱۸ سال با ارائه سیم کارت‌های انارستان برداشته است.

اجرای اینترنت پاک با سیم کارت انارستان

به تازگی تعدادی از والدین برای حفاظت و کنترل دسترسی کودکان خود از هر گونه اطلاعاتی که در فضای مجازی موجود اقدام به تهیه سیم کارت انارستان کرده‌اند. چرا که این سیم کارت تنها به اینترنت داخلی و محتوای مناسب اجازه دسترسی می‌دهد.

برخی والدین در شبکه‌های اجتماعی رضایت خود را از سیم کارت‌های طرح انارستان اعلام کردند؛ چرا که به عقیده آن‌ها این نوع سیم‌کارت‌ توانایی حفاظت و کنترل از کودکان و نوجوانان را در شبکه اینترنت دارا است.

«همراه اول یه سری سیم کارت انارستان داره که مخصوص نوجوانان هستش و فقط سایتهای داخلی رو باز میکنه. تازه این موضوع رو فهمیدم و این حرکت بسیار خوشحالم کرد. البته بایستی پخش بشه و همه والدین سیم کارت انارستان همراه اول برای دانش آموزاشون تهیه کنن.»

«بچه‌ها تو همون سرچ کردنا خیلی چیزا میبینن، من سیم کارت انارستان همراه اول برای پسرم خودش فیلتر میکنه خیالم راحته وقتی سرچ میکنه.»

«سیم کارت انارستان همراه اول اینترنت پاک داره کاملا هم رایگانه ،محتوای اینترنتش محدود میشه چیزای مثبت هیجده رو سرچ کنن نمیاره.»

کودکان و نوجوانان را نمی‌توان و نباید از اینترنت دور نگه داشت‌ اما می‌‌توان شرایطی فراهم کرد که اینترنت برای آن‌ها مفید، آموزنده و درعین حال امن باشد.

گزارش‌های به دست آمده نشان می‌هد که در بسیاری از کشورهای غربی هم محدودیت‌های جدی برای مدیریت فضای مجازی به خصوص برای کودکان و نوجوانان وضع می‌شود، به نظر می‌رسد این قوانین تاکنون نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کیان

    اینترنت انارستان ، کنترل محتوای نامناسب برای افراد زیر ۱۸ ایده مناسبیه ، ولی اینترنت انارستان بیش از حد محدوده و خیلی از سایت های ساده و یا مفید رو نمیاره ، کلا اینترنت داخلی خیلی مضحکه و نیازهای فرزندانمون رو براورده نمی‌کنه

  • ناشناس

    اینترنت انارستان خیلی مزخرفه یکسری سایت ایرانی رو خودشون تو لیست گذاشته اند، امکان بروز رسانی اش هم دست خودشونه خیلی از سایتهای مهم ایرانی هم تو لیست نیست، اصلا کار آدم رو راه نمی اندازه فقط به درد شاد و واتس اپ می خوره درحالیکه اپراتورهای بزرگ دنیا بروز رسانی رو در اختیار پدر و مادر گذاشته اند.