کد مطلب: ۷۰۲۵۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دسترسی دورافتاده‌ترین منطقه زمین به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

دسترسی دورافتاده‌ترین منطقه زمین به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

شاید جوامع در حال توسعه تاکنون به اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس دسترسی پیدا نکرد‌ه‌ باشند، اما کاربران در دور افتاده‌ترین منطقه جهان در قطب جنوب به تکنولوژی اینترنت استارلیک مجهز شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اخبار منتشر شده‌ اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس، ایلان ماسک به قطب جنوب رسیده‌ است و بنیاد ملی علوم (NSF) در حال آزمایش یکی از پایانه‌های اینترنتی Starlink خود در یکی از دورافتاده‌ترین نقاط جهان است .

ایستگاه McMurdo در قطب جنوب که تابستان‌ها، نزدیک به هزار نفر در تابستان در آنجا زندگی و کار می‌کنند . در حال حاضر آن‌ها به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی دارند که البته طبق گفته‌‌ مهندسان اسپیس ایکس ماندگاری خدمات و دستگاه آن در شرایط سخت قطب جنوب قابل اعتماد نیست .

بر اساس برنامه قطب جنوب ایالات متحده، در حال حاضر یک لینک اینترنت با سرعت دانلود ۱۷ مگابیت بر ثانیه برای همه کاربران قطب جنوب وجود دارد . اما با استارلینک، سرویس اینترنت بهتر خواهد بود و مانند قبل تکه تکه نخواهد شد .

اسپیس ایکس پس از رقابت با ماهواره OneWeb برای پوشش قطب شمال و سایر مناطق قطبی با اینترنت ماهواره‌ای، آن را به حدی بالاتر رسانده است .

بنیاد ملی علوم ( یا NSF) در حال آزمایش یکی از پایانه‌های Starlink خود در ایستگاه McMurdo در قطب جنوب است . NSF می‌گوید افزایش پهنای باند به دانشمندانی که در قاره دوردست نزدیک قطب جنوب کار می‌کنند می‌تواند کمک فراوانی کنند .

همچنین، شرکت NSF در توییتی اعلام کرد که Starlink در حال آزمایش سرویس قطبی با یک پایانه کاربر جدید در ایستگاه McMurdo است که پهنای باند و اتصال را برای پشتیبانی علمی افزایش می‌دهد .

اسپیس ایکس ۵۱ ماهواره استارلینک دیگر را در فضا مستقر کرد

به گزارش The Verge ، قبل استفاده از اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس، ایستگاه McMurdo مانع از استفاده دانشمندان از Netflix و تماس‌های ویدیویی می‌شد، به جز جلسات Skype یا FaceTime یک بار در هفته در یک کیوسک عمومی یا ارتباطات حیاتی .

به طور میانگین، Starlink می‌ تواند سرعتی در حدود ۵۰-۲۰۰ مگابیت در ثانیه ارائه دهد .

استارلینک در صفحه توییتر خود نوشت : « استارلینک اکنون در هر هفت قاره هست ! در چنین مکان دور افتاده‌ای مانند قطب جنوب، این قابلیت توسط شبکه لیزر فضایی استارلینک فعال شده است .»

در اوایل این ماه، اسپیس ایکس با ۵۱ ماهواره استارلینک دیگر را در فضا مستقر کرد و چهلمین ماموریت خود را تا کنون در سال جاری به پایان رسانده است .

ایلان ماسک اخیراً گفت که اسپیس ایکس تقریباً هر پنج روز یک بار ماهواره‌های استارلینک را پرتاب می‌کند و قصد دارد در سال ۲۰۲۳ ۱۰۰ مأموریت مداری را پرتاب کند .

در این میان، گروه رویال کارائیب اخیراً اولین شرکتی در صنعت کروز جهانی است که از فناوری SpaceX Starlink با سرعت بالا استفاده می‌کند تا تجربه بهتری را برای مهمانان و خدمه خود فراهم کند .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.