کد مطلب: ۴۹۳۲۶۶

اخبار فناوری و استارتاپی روز

تاثیر منفی ممنوعیت تبلیغ اینستاگرام بر کسب و کارها

تاثیر منفی ممنوعیت تبلیغ اینستاگرام بر کسب و کارها

تاثیر منفی ممنوعیت تبلیغ اینستاگرام بر کسب و کارها، ورود تپسی به بورس و رکوردشکنی صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در گفتگو با خبرگزاری مهر، از ‌ابلاغیه این مرکز درباره عدم تبلیغ اینستاگرام در صدا و سیما خبر داده بود، اما افشین کلاهی، رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران معتقد است، این امر باعث قطع راه ارتباطی کسب‌وکارها می‌شود.

او به خبرگزاری ایلنا گفته که تنها نتیجه این طرح این است که راه ارتباطی با کسب و کار از دست می‌رود و برقراری ارتباط بین مشتری و کسب‌کار سخت‌تر می‌شود ولی تاثیری به مراجعه مردم به شبکه اجتماعی نخواهد داشت؛ در بهترین حالت یک قانون تصویب می‌شود اما کارکرد مدنظر قانون‌گذار تامین نمی‌شود.

کلاهی تاکید کرده است که به جای سیاست‌های سلبی می‌شود از سیاست‌های ایجابی و تشویقی استفاده کرد. به جای اینکه جلوی بقیه را بگیریم باید کیفیت خود را بهتر کنیم. ضمن اینکه برای بعضی چیزها نیازی به جایگزین وجود ندارد؛ نمی‌دانم نیازی وجود دارد که برای یک شبکه اجتماعی موفق که همه دنیا از آن استفاده می‌کنند یا خیر؛ اما اگر می‌خواهیم جایگزینی هم برای آن بگذاریم باید یک شبکه اجتماعی داخلی خود را جا بیاندازد و بتواند با نمونه خارجی رقابت کند، در این صورت نیازی به وضع مقررات هم نیست.

تپسی به بورس می‌رود

در حالی که بنا به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار بود دیجی‌کالا به عنوان نخستین استارتاپ در هفته اول مرداد ماه وارد بازار سرمایه شود، این موضوع با حدود چهار ماه تاخیر با ورود تپسی به بورس کلید خورد.

آنگونه که دیجیاتو گزارش داده است، تپسی اولین استارتاپ بزرگی است که وارد بورس می‌شود. به گفته میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس عرضه خواهد شد و «بازار هدف» فضای مناسبی برای استارتاپ‌های بزرگ نیست.

او گفته است که: انتظار داریم تا اواسط زمستان نماد تپسی روی تابلو قرار بگیرد. طبق روال عادی، پذیرش‌ها شروطی دارند و باید برخی پروسه‌های قانونی را نیز طی کنیم. در نتیجه احتمالا، رفتن روی تابلو و عرضه سهام به اواسط زمستان می‌کشد و اتفاقا امیدوارم آن زمان بازار سرمایه شرایط مناسبی داشته باشد.

به گفته منشی‌پور هدف تپسی این است که از عرضه اولیه برای رشد استفاده کنیم. در واقع سرمایه‌ای که از این مسیر جذب می‌شود برای رشد و توسعه شرکت استفاده خواهد شد.

صدور هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه از سوی صندوق نوآوری

بر اساس آمار صندوق نوآوری و شکوفایی در 8 ماهه سال جاری تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، در این بازه زمانی 670 فقره ضمانت‌نامه به مبلغ بیش از هزار میلیارد تومان صادر شده که این میزان منجر به فروش محصولات دانش‌بنیان و ایجاد زمینه فروش نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان محصول دانش‌بنیان شده است.

این صندوق در توافقاتی که با بانک‌ها داشته است تا 50 درصد از ودیعه نقدی را به جای شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کند؛ به این ترتیب اگر قرار است شرکت در ازای 10 درصد سپرده نقدی، ضمانت‌نامه دریافت کند، کافی است که 5 درصد آن را پرداخت کرده و باقیمانده آن را صندوق تقبل خواهد کرد.

همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته طبق همین توافقات، تخفیف 30 درصدی را به نفع شرکت‌ها در کارمزد صدور ضمانت‌نامه به دست آورد تا هزینه صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان ارزان‌تر باشد.

رکوردشکنی صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس

زومیت در گزارشی از دنیای فناوری به این موضوع پرداخته است که دیسپلی میت با برسی دقیق صفحه ‌نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس، بیشترین امتیاز را به آن داده است.

بر اساس این گزارش، اپل در هر چهار عضو از خانواده آیفون از صفحه‌نمایش موسوم به ارگانیت LED استفاده کرده است که اغلب آن را به‌نام OLED می‌شناسند و از حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت پشتیبانی می‌کنند.

حال با عرضه‌‌ی هر چهار آیفون، انجمن دیسپلی میت، مرجع سنجش کیفیت صفحه‌ نمایش، به‌سراغ بررسی موشکافانه‌ بزرگ‌ترین آیفون امسال (آیفون ۱۲ پرو مکس) رفته است تا دیدی جامع از کیفیت آن را ارائه دهد.

نتایج این بررسی، نشان می‌دهد که این صفحه ‌نمایش با عملکرد درخشان خود، توانسته ۱۰ رکورد جدید بشکند و به‌طور‌کلی با ۱۱ رکورد در رتبه‌ نخست بهترین نمایشگرهای این وب‌سایت قرار گیرد.

پرداخت میلیون‌ها دلار غرامت به دلیل کندی عمدی آیفون

در خبر دیگری در مورد اپل، دیجیاتو به موافقت این شرکت برای پرداخت ۱۱۳ میلیون دلار غرامت به خاطر کند کردن عمدی آیفون پرداخته است.

بر اساس این گزارش، پرونده شکایت از اپل در مورد کند شدن سرعت آیفون‌های قدیمی هنوز به صورت کامل بسته نشده و این شرکت خود را برای پرداخت ده‌ها میلیون غرامت دیگر آماده کرده‌ است.

در پی شکایت 34 ایالت آمریکا از اپل به خاطر کند کردن عمدی آیفون‌ها، این شرکت بدون قبول اتهامات با پرداخت غرامت 113 میلیون دلاری دیگری علاوه بر جریمه 500 میلیون دلاری قبلی موافقت کرده است.

دادستان‌های ایالت‌های آمریکا مدعی هستند که اپل در موضوع کند شدن گوشی‌های آیفون قدیمی و مشکلات مربوط به باتری آنها، عمدا پنهان کاری کرده و اطلاعات نادرستی به کاربران ارائه داده است.

همین پنهان کاری باعث شده برخی کاربران آیفون مجبور به خرید گوشی جدیدی شوند. در صورتی که تنها با تعویض باتری، مشکل گوشی فعلی آنها به راحتی حل می‌شد.

اپل، موضوع کند شدن آیفون‌های قدیمی را رد نمی‌کند؛ اما گفته اینکار را برای افزایش عمر باتری انجام داده نه مجبور کردن کاربران به خرید مدل‌های جدید. هرچند مخالفتی برای پرداخت غرامت 113 میلیون دلاری جدید هم ندارد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • الماس

    هیچ وقت از آیفون خوشم نیومده.