کد مطلب: ۴۹۲۰۷۴

اخبار فناوری روز

نکات مثبت و منفی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

نکات مثبت و منفی آیفون 12 و آیفون 12 پرو

ادعای یک شرکت ایرانی برای امکان تولید ۲ میلیون تست سریع کرونا، نکات مثبت و منفی آیفون 12 و آیفون 12 پرو و طراحی بلندپروازانه سامسونگ از موبایل کشویی با دو نمایشگر، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل توسعه کسب و کار یک شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ ادعا کرده است که این شرکت، امکان تولید ۲میلیون تست سریع را در ماه دارد و تا ۱۰ روز دیگر مجوز تولید این نوع تست از انستیتوپاستور اخذ می‌شود.

وحید یونسی در خصوص تولید تست‌های سریع (Rapid test) به خبرگزاری مهر گفته است که در این هفته، این تست‌‌ها ارزیابی و پس از آن برای اخذ مجوز به انستیتوپاستور ایران ارسال می‌شوند.

او گفته است که بعد از اخذ تاییدیه، شرکت با وزارت بهداشت در زمینه تولید انبوه مذاکره می‌کند و این مجموعه توانایی تولید ۲ میلیون تست سریع در ماه را دارد.

نکات مثبت و منفی آیفون 12 و آیفون 12 پرو

در دنیای فناوری هنوز اخبار زیادی در مورد پرچمداران خانواده اپل منتشر می‌شود. سایت زومیت به بررسی آیفون 12 و آیفون 12 پرو پرداخته است.

این مطلب طراحی مدرن و جذاب، توان پردازشی کم‌نظیر، نمایشگر OLED و پشتیبانی از 5G جزو ویژگی‌های مشترک آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو و مجموعه‌یدوربین پشتی اصلی‌ترین وجه تمایز آنها است.

نویسنده نکات مثبت این محصولات را طراحی جذاب و مدرن با کیفیت ساخت عالی، نمایشگر OLED هر دو مدل با رنگ‌های دقیق و روشنایی بالا، پردازنده‌ قدرتمند A14 Bionic با پایداری مناسب عملکرد، عملکرد مطلوب دوربین اصلی و تله‌فوتو (مدل پرو) در عکاسی روز و شب، بالاترین کارآمدی در فیلم‌برداری، اسپیکرهای استریو با صدای فراگیر و شفاف و پشتیبانی نرم‌افزاری کم‌نظیر آنها می‌دهند.

در مقابل، نکات منفی عبارتند از عرضه‌ گوشی بدون شارژر، نرخ نوسازی نمایشگر محدود به ۶۰ هرتز، شارژدهی، ضعیف‌تر در مقایسه ‌با نسل گذشته، محدودیت شارژ سریع به ۲۰ وات، فریم فولادی نسخه‌ پرو، جاذب درجه ‌‌یک اثر انگشت و قیمت نجومی (در ایران).

طراحی بلندپروازانه سامسونگ

دیجیاتو نیز از ثبت پتنت بلندپروازانه توسط سامسونگ خبر داد؛ موبایل کشویی با دو نمایشگر.

بر اساس این گزارش، سامسونگ پتنت جدیدی برای یک موبایل کشویی ثبت کرده که پنل پشتی آن مثل پنل جلو صفحه نمایش است. طراحی این موبایل بلندپروازانه به گونه‌ای است که لبه نمایشگرها با یکدیگر تماس پیدا می‌کنند تا شمایل یک گوشی سرتاسر نمایشگر تداعی شود.

به گزارش وب سایت هلندی LetsGoDigital که پتنت‌های جدید سازندگان موبایل را شکار می‌کند، سامسونگ با پتنت جدید در فکر ساخت یک موبایل کشویی با دو نمایشگر است.

یکی از نکات جالب توجه این طرح، تماس لبه‌های نمایشگرها با یکدیگر است تا شمایل یک گوشی سرتاسر نمایشگر را تداعی کنند. چنین طرحی علاوه بر زیباتر کردن گوشی، کاربردی هم خواهد بود و برای مثال می‌توان از فضای تماس نمایشگرها با یکدیگر برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها استفاده کرد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.