خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۱۲۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معروف‌ترین برنامه‌‌ های اعطای وام در سال ۲۰۲۳ کدام‌‌اند؟

معروف‌ترین برنامه‌‌ های اعطای وام در سال 2023 کدام‌‌اند؟

دریافت وام به شکل سنتی از بانک شرایط ویژه‌ای دارد و ممکن است افرادی که به کمک هزینه مالی نیاز دارند واجد این شرایط نباشند. برنامه‌های اعطای وام گزینه خوبی برای جایگزینی هستند و می‌توانند ماهانه بدون مشکل خاصی به کاربران در پرداخت هزینه‌های آنها کمک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا سامانه‌های اعطای وام برای کمک به پرداخت هزینه‌های مشتریان رونق پیدا کرده‌اند. در کشور ما نیز سامانه‌های مختلفی چنین خدماتی را ارائه می‌دهند.

مجله فورچون در گزارش خود از برنامه‌های اعطای وام در سطح بین‌المللی می‌گوید. با استفاده از این برنامه‌ها افراد می‌توانند درصدی از حقوق ماهانه خود را وام دریافت کنند و در زمان دریافت حقوق آن را بازگردانند.

برنامه‌های پیش‌پرداخت نقدی ابزارهایی هستند که می‌توانند شکاف مالی را در زمان کمبود وجه نقد در فاصله بین دو حقوق پرداختی افراد برطرف کنند. افراد حساب بانکی خود را به این برنامه‌ها متصل می‌کنند، اطلاعات شغلی و درآمد خود را آپلود می‌کنند و سپس می‌توانند بخشی از درآمدهای آینده خود را مستقیماً به حساب بانکی خود یا روی کارت تعیین‌شده منتقل کنند. این نوع وام‌ها معمولا برای بازپرداخت کوتاه‌مدت طراحی شده‌اند.

مزایای برنامه‌های اعطای وام

یکی از مزایای اصلی برنامه‌های پیش پرداخت نقدی، راحتی و سرعت آن‌هاست. آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به بانک یا سایر وام‌دهنده‌ها، دسترسی سریع به پول نقد را در صورت نیاز برای کاربران فراهم کنند.

آنها همچنین می‌توانند برای مصرف‌کنندگانی که در صورت کم بودن وجوه حساب جاری آنها با جریمه‌های احتمالی مواجه می‌شوند مفید باشند. هزینه دقیق برنامه‌های پیش پرداخت نقدی متفاوت است. برخی از آنها به هزینه انتقال یکباره یا هزینه اشتراک نیاز دارند.

از مواردی که باید برای انتخاب یکی از چندین برنامه‌های اعطای وام در نظر داشت شامل کارمزدهای برنامه، حداکثر پیش پرداخت نقدی، هرگونه سودی که ممکن است دریافت شود، و سایر مزایایی که ممکن است در سرویس مورد نظر ارائه شود مانند حفاظت از اضافه برداشت یا دسترسی زودهنگام به چک کامل حقوق افراد هستند.

Earnin

ارنین یک برنامه پیش پرداخت نقدی است که در هر دو سیستم عامل اپل و اندروید موجود است. این پیش‌پرداخت نقدی تا 750 دلار در هر دوره پرداخت ارائه می‌دهد و بر روی یک پلتفرم مبتنی بر انعام عمل می‌کند.

کاربران این گزینه را دارند که به هر تراکنش برای پشتیبانی از خدمات ارنین مقداری انعام اضافه کنند. کاربران می‌توانند به 100 دلار در روز و 750 دلار در هر دوره پرداخت دسترسی داشته باشند و برای پیش‌پرداخت‌های نقدی هیچ بهره‌ای پرداخت نکنند.

این برنامه به صورت خودکار در زمان سررسید وام پس از پرداخت حقوق توسط کارفرما از حساب شخص کسر می‌کند. همچنین افراد می‌توانند به‌صورت دستی از طریق حواله پول وام خود را بازپرداخت کنند. این خدمات هیچ کارمزدی ندارند، اگرچه اگر تاریخ پرداخت در سیستم صحیح نباشد، پرداخت خودکار خدمات ممکن است منجر به اضافه برداشت شود.

ارنین چندین ویژگی اضافه را نیز ارائه می‌دهد، از جمله انتقال سریع، که امکان پرداخت را در عرض چند دقیقه فراهم می‌کند. همچنین کارت‌های ارنین که کارت‌های اعتباری ویزا هستند و امکان پیش‌پرداخت نقدی بیشتری را نسبت به پرداخت‌های معمولی مستقیم به بانک فراهم می‌کنند.

با کارت ارنین ، کاربران می‌توانند روزانه تا 1500 دلار خرج کنند یا تا 300 دلار در روز برداشت نقدی داشته باشند. البته تا زمانی که این مقدار از حقوق دریافتی شخص فراتر نرود.

Brigit

بریجیت یک برنامه سلامت مالی است که هم در فروشگاه اپل هم در گوگل پلی قابل دسترسی است. ویژگی Instant Cash این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت پرداخت حقوق بعدی خود تا سقف 250 دلار پیش پرداخت دریافت کنند اگرچه بریجیت یک مبلغ تایید شده منحصر به فرد را برای هر کاربر بر اساس سپرده‌ها و هزینه‌های آنها محاسبه می‌کند.

وام‌های این برنامه هیچ بهره‌ای ندارد. در زمان درخواست پیش پرداخت نقدی تاریخ بازپرداخت به کاربر اعلام و درآن تاریخ پول را از حساب بانکی کاربر برداشت شود. اما در صورت دیرکرد هیچ جریمه‌ای وجود ندارد و کاربران می‌توانند در صورت نیاز درخواست تمدید بازپرداخت کنند. بریجیت با هزینه اشتراک 9.99 دلار برای اکثر خدمات ارائه می‌شود. البته اگر ابزارهای بودجه‌بندی و نظارت بر حساب رایگان است.

بریجیت دارای چندین ویژگی اضافه نیز هست. از جمله ابزارهای بودجه، هشدارهای اضافه برداشت و اعتبارساز، که به کاربران کمک می‌کند امتیاز اعتباری خود را در طول زمان افزایش دهند. همچنین یک ویژگی Earn Extra وجود دارد که فرصت‌های بالقوه کسب درآمد و بازپرداخت انعطاف‌پذیر را در صورت نیاز به زمان‌بندی مجدد در زمان سررسید پیش‌پرداخت نقدی خود، شناسایی می‌کند.

Chime

چایم یک برنامه بانکداری تلفن همراه است که همچنین دارای ویژگی پیش پرداخت نقدی است که به کاربران واجد شرایط اجازه می‌دهد تا 200 دلار کمک هزینه بدون کارمزد و بهره دریافت کنند. این برنامه همچنین ویژگی‌های اعتبارسازی و پرداخت و دسترسی به بانکداری چایم و حساب‌های پس انداز را ارائه می‌دهد.

چایم مبلغ بازپرداخت، به اضافه هر گونه انعام را به طور خودکار از حقوق بعدی کاربر برداشت می‌کند. برای واجد شرایط بودن کاربر باید یک حساب بانکی چایم داشته باشد. علاوه بر این، کاربران می توانند پس از بازپرداخت موجودی، به چایم انعام بدهند.

چایم همچنین یک برنامه واریز مستقیم اولیه را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد تا دو روز زودتر به چک‌های حقوق خود دسترسی داشته باشند. همچنین یک ویژگی پرداخت وجود دارد که کاربران می‌توانند بدون در نظر گرفتن بانکشان، برای پرداخت به دوستان خود از آنها استفاده کنند.

Dave

وام‌های دیو تا 500 دلار می‌رسد. مبلغ دقیق به واجد شرایط بودن و تأیید هویت کاربر هنگام ثبت‌نام در برنامه بستگی دارد، اما مبلغ متوسط 120 دلار است. دیو هیچ سودی برای پیش پرداخت‌های نقدی خود دریافت نمی‌کند.

اما در برخی موارد برای انتقال پیش پرداخت هزینه‌هایی از 1.99 تا 13.99 دلار وجود دارد. کاربر همچنین می‌تواند با شرکت کردن در نظرسنجی‌های این برنامه پول دریافت کنند.

MoneyLion

مبلغ پیش پرداخت: پیش‌پرداخت‌های نقدی مانی‌لاین می‌تواند تا 500 دلار در هر ماه افزایش یابد، اگرچه این مبلغ از 25 دلار شروع می‌شود و بر اساس سابقه سپرده کاربر افزایش پیدا می‌کند. اگر کاربر یک حساب RoarMoney باز کند، می‌تواند تا 1000 دلار وام دریافت کند.

هیچ سودی برای پیش پرداخت‌های نقدی مانی‌لاین وجود ندارد. هیچ کارمزدی برای پیش پرداخت نقدی وجود ندارد، اما هزینه‌هایی از 0.49 تا 8.99 دلار برای انتقال پول به حساب RoarMoney یا حساب بانکی خارجی وجود از کاربر دریافت می‌شود.

وام‌های Payday خدماتی مشابه برنامه‌های پیش پرداخت نقدی ارائه می‌دهند، اما اغلب با کارمزدهای بالایی همراه هستند که از 10 تا 30 دلار به ازای هر 100 دلار وام گرفته شده متغیر هستند.

برنامه‌های اعطای وام گزینه کوتاه‌مدت خوبی برای پرداخت هزینه‌های در زمان وجود مشکلات مالی هستند اما نباید به آنها به عنوان یک راه حل مالی طولانی‌مدت و همیشگی تکیه کرد زیرا استفاده مداوم از آنها ممکن است به ایجاد حفره‌های مالی عمیق‌تر منجر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.