کد مطلب: ۵۶۲۸۳۶

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

«همدم» اپلیکیشنی که نیامده دچار مشکل شد / حق عضویت در همدم چقدر است؟

«همدم» اپلیکیشنی که نیامده دچار مشکل شد / حق عضویت در همدم چقدر است؟

اپلیکشن همسریابی «همدم» که روزگذشته رو نمایی شد، همچنان دچار اختلالاتی شده که دسترسی به این نرم افزار را محدود کرده است، همچنین این برنامه هنوز روی گوگل پلی قرار نگرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت دانش بنیان تبیان، روز گذشته (۲۱دوشنبه تیر) همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) از اپلیکیشنی با نام « همدم » رونمایی کرد. این اپلیکیشن به عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز برای همسریابی و مشاوره ازدواج در موسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان معرفی شد.

احراز هویت در همدم چگونه است؟

در حال حاضر «همدم» به عنوان اولین اپلیکیشن همسریابی در این زمینه فعالیت می‌کند. پیش از این صدها سایت به صورت غیرقانونی در زمینه همسریابی فعالیت داشتند. فعالیت این سایت‌ها با سواستفاده‌هایی همراه بود. که به گفته مسئولان این سایت‌ها فیلتر شده‌اند.

علیرضا دهفولی، معاون نوآوری تبیان، درباره راه‌های پیشگیری از بروز این اتفاق گفت: «سواستفاده در زمینه‌های مختلفی مانند رسانه و امنیت اطلاعات رخ می‌دهد. اما در برنامه همدم تمام احراز هویت‌ها به صورت یکپارچه از سسیتم‌های سامانه ثبت استعلام گرفته می‌شود. پس احراز هویت‌ها به صورت ولید رخ می‌دهد و کسی نمی‌تواند با اکانت تقلبی وارد سامانه شود. در نتیجه هر گونه عملکردی تحت نظارت و بررسی است.»

به گفته او، اگر کاربری قصد ایجاد اختلال در سیستم را داشته باشد اکانت او بسته و نمی‌تواند وارد سامانه شود.

متقاضایان ازدواج چگونه تایید می‌شوند؟

یکی از روش‌هایی که در اپلیکیشن « همدم » استفاده می‌شود، برگزاری آزمون روانشناسی و روانشناختی برای کاربران است تا هر فردی بنا بر خصوصیات اخلاقی‌ای که دارد فرد مناسب خود را انتخاب کند.

معاون نوآوری تبیان درمورد نوع آزمون‌ها و حوزه برگزاری آن‌ها گفت: « یک سری از آزمون‌هایی که در دفاتر زوج درمانی گرفته می‌شود، در این تست‌ها لحاظ شده است. همچنین غربالگری اولیه همانجا انجام می‌شود. اگر کسی نتواند دقیق‌ از تست‌های غربالگری عبور کند، به مجموعه‌های مشاورمعرفی می‌شوند که تست‌های دقیق‌تر از آنها گرفته شود و بعد از گرفتن تاییدیه از آنجا می‌توانند وارد اپلیکیشن شوند.»

او همچنین درباره استفاده از سوال‌هایی بر اساس استانداردهای جهانی گفت: «تست‌ها بر اساس استانداردهای جهانی استفاده شده است ولی بخشی از سوال‌ها متناسب با تجربه‌های مختلفی است که روانشناسان و صاحب‌نظران، در حوزه روانشناسی داشته‌اند و بر همین اساس تغییراتی در این زمینه اعمال شده است.»

مشکلات کاربران در همدم

تنها ۲۴ ساعت از رونمایی رسمی این اپلیکیشن گذشته اما در همین مدت کوتاه نیز با مشکلات زیادی مواجه بوده؛ این مشکلات در وارد شدن و استفاده از نرم‌افزار وجود دارد. افرادی که در اپلیکیشن بازار و یا مایکت این برنامه را دانلود کرده‌اند بعضا نظرهایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد توانایی ورود به اپلیکیشن را ندارند. همچنین امکان ورود به این سامانه امروز (سه شنبه ۲۲تیر) حدود دو ساعت قطع بود.

همچنین امکان دسترسی و دانلود این برنامه تنها در فروشگاه‌های اینترتی داخلی از جمله بازار، مایکت و یا سایت رسمی تبیان وجود دارد. اما این برنامه هنوز در گوگل پلی قرار نگرفته است.

دهفولی درباره این موضوع توضیح می‌دهد: « در حال حاضر این اپلیکیشن در فروشگاه‌های اینترنتی مانند بازار، مایکت و سایت رسمی تبیان منتشر شده است. بحث انتشار در همه بازارهای اینترنتی داخلی را همزمان آغاز کردیم. اما گوگل پلی در حال بررسی اپلیکیشن است و هنوز آن را منتشر نکرده.»

4 1

مشکل کاربران در وارد شدن و استفاده از نرم افزار همدم

حق عضویت کاربران همدم چقدر است؟

روز گذشته معاون نوآوری تبیان درباره حق عضویت در اپلیکیشن همدم توضیحاتی داده بود، اما مبلغ دقیق آن برای کاربران مشخص نیست

دهفولی به پیوست گفته است: «در مدل فعلی براساس انتخاب‌هایی که کاربران می‌کنند، برای تماشای پروفایل هزینه اندکی دریافت می‌شود. پس از رونمایی اصلی احتمالا این مدل درآمدی تغییر می‌کند و تامین مالی روی موضوع معرفی و معرف‌ها صورت می‌گیرد.

«همدم» با چهار سرویس مهم «همدم‌یاب» برای مجردها، خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری، آزمون‌های روانشناسی، خودآگاهی و سازگاری و مجله آنلاین و محتواهای آموزشی در قالب، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و مقالات مختلف در دسترس جوانان و خانواده‌ها خواهد بود و جوانان مجرد متقاضی ازدواج را از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا چهار سال پس از آن همراهی خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    والا به خدا الان بچه ۱ ساله هم ازش بپرسی میدونه مشکل ازدواج اینا نیست و دست خالیه جووناست ..! که علتش هم نبود کاره و متعاقبا هزارتا مشکل دیگه..!! من نمیدونم مسئولامون اینو نمی دونند…!!!! اصلا اینا از چه دیدگاهی دارند به جامعه نگاه می کنند ..!!؟؟ اصلا انگار تو ایران زندگی نمی کنند..!!! اصلا انگار مال یه کشور دیگند دارند واسه ما تصمیم می گیرند..!!!!فرضا شما تونستی عقد کنی برو ببین ازچه ۷خان رستمی باید بگذری تا وام ازدواجشونو بگیری..!!! یه جورایی همون روز اول ۲زاریت می افته که امکان گرفتن این وام وجود نداره..!! فقط خدا به هممون رحم کنه .. فقط خودش با یه معجزه میتونه مشکلات و رفع کنه ولا غیر…!!

  • محسن

    این برنامه بعد گرفتن تمام اطلاعات زندگی شما برای معرفی 40 تا نزدیک 100 هزار تومان میخواد و کسانی رو معرفی میکنه از شهرهای دور که مشخصه برای حل مشکل جوان ها نیست و کاسبی هست.
    فقط روشون نشده بگن رمز کارتتون رو بدید.
    من ثبت نام کردم ولی پاکش کردم.

  • ناشناس

    آهااااا پس کاسبی جدید راه انداختن. نه ممنون سایت پیوند رایگانه خیلی هم عالیه

    • ناشناس

      این سایتو چ جوری دانلود کنیم

    • فیروزه

      اصلا دانلود نکن

    • گل یاس

      من ۴۰ تومن دادم همدم برام بخرن خوردنش

  • راضیه

    عجب اوضاعی دارد همدم..!!!
    تایید مدارک و پروفایل چند روز طول کشید، بعد از تایید ما ماندیم و 5 پیشنهاد نامتناسب! همه را رد کردم خلاصه برای دیدن پیشنهادهای بیشتر با خرید بسته هایی مواجه شدم. مثلا برای یک پکیج ده تایی باید 4 هزار خرید انجام بدهی و خلاصه ماجرا ادامه دارد…
    اولا عکس متقاضی ها مشخص نیست دوما هزینه بسته ها زیاده
    سوما فیلتر جستجو شهر ندارد و در هنگام ثبت نام هم جایی نپرسیدند از چه شهری برایتان پیشنهاد انجام بشود و ….
    کلا از همدم هم مایوس شدیم

    • ناشناس

      بیا خودم میگیرمت اینم شمارمه خوشتیپ و خوشگل

  • فیروزه

    خیلی برنامه چرتی هست این همدم اصلا خوب نیست

  • فیروزه

    چطور میتونم کلا انصراف بدم از همدم

  • ناشناس

    من که چند سال پیش ثبت نام کردم تو سایتشون چند ماه بعد زنگ زدن برای تایید حضوری برم ولی موقعیت اون روز که گفتند را نداشتم ولی بعدش هیچ اصلا اهمیت ندادن

  • ناشناس

    برای تجدید فراش هم دته حلی پیدا کنید. بخدا ما که زن داربم نیاز به زن دوم مهربان و مناسب داریم. تورا خدا به فکر متاهل ها هم باشید این جوونا سخت پسندن یا مایل به ازدواج نیستن.
    ما زن دوم میخاییم

  • ناشناس

    چطور میتونیم از اول نمایه خود را تکمیل کرد

  • کیا

    آقا چه همه مدرک میخواد. من که جرات نکردم عکس مدارکم رو براشون ارسال کنم. مگه نمیگم این نرم افزار قانونی و دولت پشتیبانش هست. خب کد ملی دادیم باید تمام اطلاعاتمون براشون بره. این همه مدرک نیازی نیس . مگه من می‌خوام با همدم ازدواج کنم.
    من که جرات نمیکنم مدرک بفرستم براشون. بیخیال همدم شدم. اصلا چه نیازی به این همه عکس