کد مطلب: ۶۳۷۲۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بلیط سینما ۴۵ هزار تومان شد! / بلیط نیم‌بها هم حذف شد؟

بلیط سینما ۴۵ هزار تومان شد! / بلیط نیم‌بها هم حذف شد؟

قرار است که قیمت بلیط‌ سینماهای کشور در سال آینده با افزایش ۶۶ درصدی روبه رو شود. اما طبق گفته کارشناسان این افزایش قیمت در نهایت منجر به دور شدن مردم از سالن‌های سینما می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز پیش بود که سازمان سینمایی با تصمیم شورای صنفی نمایش، اقدام به افزایش قیمت بلیط سینما کرد. عملی که احتمالا باعث دور شدن عموم مردم از سینماها می‌شود.

به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت بلیط سینما، مردم پیش از پیش از سالن‌های سینما د ور خواهند شد. چرا که حتی در سال‌های اخیر بسیاری از مردم فیلم‌ها را یا در پلتفرم‌های خانگی تماشا می‌کردند یا به صورت غیرقانونی از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای آپلود می‌‌کردند.

واکنش‌ها به گرانی بلیط سینما

با افزایش قیمت بلیط سینما کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش‌های منفی نشان دادند: «جدی‌ جدی بلیط سینماها شد ۴۵ تومان! سینما را هم برای اکثریت از لیستِ تفریح‌های خانوادگی و دوستانه حذف کردید.»

«قیمت کتاب که سر به فلک کشید، بلیط سینما هم که گرون شد، کاش پول برق رو زیاد نکنن حداقل بتونیم تلویزیون ببینیم!»

«‏یه شبه بلیط سینما از ۱۵ تومن شده ۴۵ تومن؟ آقای قاضی مگه ما چقدر حقوق میگیریم اخه؟»

«بلیط سینما تو سال جدید که شد ۴۵ هزار تومن. تئاتری که میخواستم برم هم بلیطش ۱۶۰ تومن بود و سیاست‌نامه که هشتاد و پنج تومنه:)))). ‏به نظرم زودتر بمیریم بهتره با احتساب تورم و خرج کفن و دفن و سقوط ارزش پول میترسم چندسال دیگه یه متر خاک مملکتمون برا دفن هم نتونیم بخریم.»

«‏بلیط سینما شد ۴۵ هزار تومن و ⁧‫یارانه‬⁩ هم همون ۴۵ و ۵۰۰. ‏یعنی هرکس با پول یارانه‌ش می‌تونه در ماه یه بار بره سینما و تازه ۵۰۰ تومن هم می‌تونه… می‌تونه… چیز می‌تونه… ‏واقعا با ۵۰۰ تومن چی میشه آخه؟»

این تصمیم دارای تبصره‌هایی نیز هست که تنها بلیط سینما‌های مدرن در سانس‌های انتهایی و روز‌های پنجشنبه، جمعه و روز‌های تعطیل پنجاه هزار تومان می‌شود و این قیمت برای سینما‌ها و سانس‌های دیگر به نسبت کمترخواهد بود.

بلیط نیم‌بها هم حذف شد؟

علی‌رغم افزایش قیمت بلیط‌های سینما، تعداد روزهای نیم‌بها از یک روز به دو روز یعنی یکشنبه و سه‌شنبه‌ هر هفته رسید. اما در حالی که اعلام شد بلیط تمام سانس‌های اول سینماها هم نیم‌بها خواهد بود، فیلم‌های نوروزی در همه سانس‌ها با سقف قیمت همان سینما به مخاطبان فروخته می‌شوند.

در طول دو سال اخیر، صنعت سینمای ایران با رکود زیادی همراه بود. حالا که دوران و شرایط کرونا به سوی عادی شدن پیش می‌رود، اما فعالان سینمایی دست به افزایش نرخ بلیط سینما زدند.

با اینکه افزایش قیمت‌های بلیط سینما می‌تواند منجر به سودهای بیشتر برای فیلم‌سازان و کارگردانان شود، اما با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت کنونی اغلب مردم، تعداد مخاطبان فیلم‌های سینمایی روبه زوال خواهد رفت. این اتفاق ممکن است که در مرور زمان به صنعت سینمای ایران آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.