کد مطلب: ۷۰۷۲۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

الگوبرداری توییتر از تیک‌تاک/ کاربران از شباهت رضایت دارند؟

الگوبرداری توییتر از تیک‌تاک/ کاربران از شباهت رضایت دارند؟

به‌دنبال محبوبیت تیک تاک در جهان، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر تصمیم گرفتند از ویژگی‌های آن الگوبرداری کنند تا بتوانند رضایت کاربران خود جلب کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از زمانی که اپلیکیشن تیک‌تاک (TikTok) در میان کاربران سراسر جهان محبوب شد، شبکه‌های اجتماعی رقیب مانند اینستاگرام سعی کردند از این فرمول کپی کنند. اما هیچ‌کدام نتوانستند جایگزین تیک‌تاک شوند. حالا توییتر که در زمینه محتوای ویدیویی کمی عقب مانده‌ است، قصد دارد به زودی از تیک‌تاک الگو برداری کند.

بروزرسانی توییتر تماشای ویدئو را آسان‌تر می‌کند؟

توییتر در اقدامی به منظور کاهش شکاف بین عملکردهای سرویس خود و رقبا اعلام کرد که در حال ارائه دو بروزرسانی جدید است که نحوه تجربه کاربرانش از ویدیوها را تغییر می‌دهد.

نخستین ویژگی اضافه کردن برگه کاوش (Explore) مخصوص به ویدئو در این پلتفرم است. در آن کاربران توییتر ویدیوهای پیشنهادی را بر اساس روندها و محتوایی که معمولاً می‌پسندند و دوست دارند، پیدا خواهند کرد.

این ویژگی که به نام چرخ فلک ویدئویی مشهور است، در حال حاضر در دسترس مردم کشورهای منتخب است که از توییتر به زبان انگلیسی در iOS و Android استفاده‌ می‌کنند.

مهمتر از آن، کاربران توییتر می‌توانند ویدیوها را بدون توجه به اینکه به صورت افقی یا عمودی گرفته‌ شده‌اند، به تمام صفحه گسترش دهند. شما می‌توانید به سادگی با ضربه زدن یا کلیک کردن روی یک ویدیو در برنامه توییتر، آن را به حالت تمام صفحه تغییر دهید.

این ویژگی کمی فراتر از تماشای یک ویدیو به صورت تمام صفحه است. با اینکه می‌توانید برای مرور محتوای ویدیویی بیشتر از همان صفحه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نمایشگر رسانه خارج شوید و با کلیک بر روی فلش عقب در گوشه بالا سمت چپ به توییت اصلی بازگردید.

توییتر

توییتر همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تجربه رسانه‌ای را که خدمات ارائه می‌دهد، بهبود بخشد. کاربران باید منتظر بروزرسانی‌های جدیدتر و بیشتری در رابطه با محتوای ویدئویی توییتر باشند.

تجربه نارضایتی کاربران از کپی‌برداری شبکه‌های اجتماعی

به عقیده برخی از کارشناسان، از زمانی که محتوای ویدیویی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم شده است، الگو برداری از تیک تاک یک ویژگی بسیار خوب محسوب می‌شود و تمامی شبکه‌های اجتماعی باید به شیوه خود آن را در پلتفرم‌ها جای دهند. اما شبیه‌سازی آن در برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام منجر به نارضایتی کاربران شد.

با وجود این، مطمئناً، همه تغییر را دوست ندارند، به خصوص زمانی که این ویژگی معرفی یک ویژگی کپی برداری از یک پلتفرم دیگر باشد. اینستاگرام این را به سختی یاد گرفت، زیرا چند ماه پیش به دلیل واکنش شدید کاربران، اساساً مجبور شد ویدئو تمام صفحه مانند TikTok خود را کنار بگذارد. این امکان وجود دارد که توییتر بخواهد از یک موقعیت مشابه جلوگیری کند، به همین دلیل است که تصمیم می‌گیرد تجربه قابل کنترل‌تری را در مورد فیدهای ویدیویی قابل پیمایش اضافه کند.

این در حالیست که رویکرد این شرکت به یک فید مشابه TikTok را می‌توان تا حدودی قابل تحمل دانست، چرا که مستقیماً آن را به کاربران تحمیل نمی‌کند. همانطور که آزمایش فید ویدیویی مشابه TikTok قبلی انجام داد.

افرادی که صفحه‌های ویدیویی ادامه‌دار را دوست دارند در صورت تمایل می‌توانند به نمای همه جانبه دسترسی داشته باشند. اما کاربرانی که این ویژگی را نمی‌پسندند، می‌توانند انتخاب کنند که توییتر آن را فعال نکند.

نمایشگر رسانه‌ای جدید توییتر که تجربه‌ای مانند TikTok را ارائه می‌دهد، در روزهای آینده برای همه افرادی که از توییتر به زبان انگلیسی در iOS استفاده می‌کنند، در دسترس خواهد بود.

دو شبکه اجتماعی جهانی یعنی تیک تاک و توییتر در کشور ما از ابتدا با فیلترینگ مواجه شدند و دسترسی کاربران به آن تنها با وی‌پی‌ان و فیلترشکن امکان‌پذیر است. شاید بسیاری از کاربران اینترنت نتوانند این ویژگی‌های جدید را در پلتفرم توییتر تجربه کنند و تغغیرات جهانی عقب نمانند.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.