کد مطلب: ۴۹۱۵۱۴

گزارش تجارت‌نیوز از آگهی‌های مربوط به دریافت و استخراج رمزارز در دیوار و شیپور

درآمد ۸ میلیون تومانی با دریافت بیت‌کوین / به آگهی‌ها شک کنید

درآمد 8 میلیون تومانی با دریافت بیت‌کوین / به آگهی‌ها شک کنید

کسب درآمد آسان هفتگی یا ماهانه، به مبلغ سه تا هشت میلیون تومان؛ این وعده‌ای است که برخی آگهی‌دهندگان در دیوار و شیپور برای شرکت در بازی‌های آنلاین و دریافت رمزارز یا استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر خانگی می‌دهند؛ وعده‌هایی که یک کارشناس بلاک‌چین تاکید می‌کند، نباید به آنها اطمینان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها که شرایط اقتصادی و کاری برای بسیاری از مردم با چالش‌های جدی همراه است، برخی در فضای مجازی وعده کسب درآمدهای بالا و آسان می‌دهند. برای مثال افرادی زیادی آگهی‌هایی از این دست را در سایت‌های مانند شیپور و دیوار، به ویژه اولی، منتشر کرده‌اند.

تعدادی از این آگهی‌ها وعده درآمدهای بالای دو میلیون تومانی با کار پاره‌وقت در خانه را می‌دهند. بسیاری از آنها افرادی را با تحصیلات زیردیپلم نشانه رفته‌اند.

در میان این آگهی‌ها، موارد زیادی به استخراج بیت‌کوین یا کسب درآمد از طریق این رمزارز اختصاص دارند؛ آنها به درآمدهای تضمینی، حتی تا هشت میلیون تومانی با کارهای ساده‌ای چون شرکت در بازی یا بازدید از یک سایت اشاره دارند. این روزها که بیت‌کوین در روند صعودی قرار گرفته و در آستانه 16 هزار دلاری است، شاید چنین آگهی‌هایی برخی را وسوسه کند؛ اما تا چه حد می‌توان به آنها اعتماد کرد؟

زیرمجموعه بسازید، بیت‌کوین بگیرید

تعدادی از این آگهی‌ها وعده درآمد دلاری با استخراج بیت‌کوین را می‌دهند. برخی از آگهی‌دهندگان تاکید کرده‌اند که کاربران برای این کار فقط باید لپ‌تاپ خود را به اینترنت متصل کنند؛ بر اساس ادعای آنها، این کار آسیبی به دستگاه افراد وارد نمی‌کند و هزینه برق و اینترنت چندانی نیز ندارد.

افراد دیگری به دریافت بیت‌کوین و امکان فروش آن اشاره کرده‌اند. برای مثال فردی آگهی داده است که بدون سرمایه اولیه می‌توان از طریق بیت‌کوین درآمد هشت میلیون تومانی به بالا داشت. آگهی‌دهنده دیگری وعد پولدار و میلیونر شدن عرض چند ماه را به کاربران می‌دهد. فرد دیگری نیز به کسب حقوق سه تا پنج میلیون تومانی، فقط با بازدید روزانه چند دقیقه‌ای از یک سایت اشاره کرده است.

در تماس خبرنگار تجارت‌نیوز با برخی از این آگهی‌دهندگان، آنها ادعا کردند که این بیت‌کوین‌ها با بازدید از سایتی مشخص یا شرکت در یک بازی بین‌المللی به‌عنوان امتیاز به کاربران تعلق می‌گیرند. در واقع افرد باید با با کارهایی چون دعوت از دیگران و ساخت زیرمجموعه، امتیاز کسب کنند.

آگهی‌دهندگان مدعی بودند که پس از اینکه این امتیازهای بیت‌کوینی، به حد نصاب مشخصی رسیدند، کاربر می‌تواند آنها را برداشت کند و در صرافی‌های آنلاین به فروش برساند.

این افراد بر خلاف آنهایی که وعده استخراج می‌دهند، از قیمت بالای تهیه ماینر و هزینه سنگین برق مصرفی آن می‌گویند تا افراد را به مراجعه از این سایت‌ها برای دریافت بیت‌کوین تشویق کنند.

درآمد میلیونی؛ تنها در چند دقیقه!

آگهی‌های دیگری از این دست نیز در دیوار و شیپور وجود دارد. برای مثال کاربری کسب درآمد حدقل چهار میلیون تومانی را تضمین کرده و نوشته است که حتی افراد می‌توانند تا چند برابر این مبلغ درآمد داشته باشند؛ آن هم تنها با اتصال تلفن همراه خود به شبکه بیت‌کوین.

آگهی‌دهنده دیگری ادعا کرده است که افراد می‌توانند با برداشت رایگان بیت‌کوین، درآمد هفته‌ای سه تا چهار میلیون تومانی کسب کنند.

در یک آگهی دیگر نیز وعده درآمد یک تا دو و نیم میلیون تومانی با استخراج بیت‌کوین از طریق یک سایت داده شده است؛ کاربر می‌تواند پس از دو روز کار نخستین برداشت را داشته باشد.

کابر دیگری ادعا کرده است که برای علاقه‌مندان، امکان کسب درآمد آسان با استخراج بیت‌کوین وجود دارد؛ در واقع افراد می‌توانند بدون نیاز به دانش فنی، با روزی چند دقیقه صرف وقت، درآمد چند میلیون تومانی داشته باشند.

استخراج با کامپیوتر شخصی؛ صد در صد ضرر

با وجود وسوسه‌انگیز بودن چنین آگهی‌هایی، سعید خوشبخت، کارشناس حوزه بلاک‌چین و رمزارز در مورد اطمینان به آنها هشدار می‌دهد.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز، در مورد موضوع استخراج رمزارز تاکید می‌کند: ماینینگ با استفاده از کامپیوتر شخصی کاملا اشتباه است و صد در صد برای کاربر با ضرر همراه خواهد بود؛ به گونه‌ای که حتی پول برق مصرفی را نیز برنمی‌گرداند.

خوشبخت می‌افزاید: بر خلاف ادعای آگهی‌دهندگان، استخراج بیت‌کوین هم باعث استهلاک دستگاه می‌شود و هم هزینه برق زیادی را به افراد تحمیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت آریاتک، می‌گوید: استفاده از کامپیوتر شخصی دیگران، بدون شک برای خود این افراد سودآور است اما کاربران باید بدانند که هیچ‌یک از وعده‌هایی که در چنین آگهی‌هایی ذکر می‌شوند و ویدئوهایی که ممکن است به آنها نشان داده شوند، حقیقی نیستند.

او می‌افزاید: استخراج رمزارز کار سودآوری است، اما باید با تجهیزات ویژه و در مزارع مخصوص این کار انجام شود؛ نه با کامپیوتر شخصی.

به گفته خوشبخت استخراج رایگان و ارزان بیت‌کوین بدون شک دروغ است؛ چرا که ماینینگ فرایندی هزینه‌بر دارد و آگهی‌دهندگان از امکانات کاربران استفاده و هزینه‌هایی را به آنها تحمیل می‌کنند.

وعده‌های نجومی، شک‌برانگیز است

این کارشناس حوزه بلاک‌چین، در مورد وعده ارائه بیت‌کوین در صورت بازدید از سایت یا شرکت در بازی‌های آنلاین نیز می‌گوید: برخی سایت‌ها و اپ‌ها، واقعا به چنین وعده‌هایی عمل می‌کنند، اما عدد رمزارزی که آنها به کاربران می‌پردازند، به اندازه‌ای کم است که امکان دارد هزینه اینترنت افراد را نیز پوشش ندهد.

خوشبخت می‌افزاید: در واقع موضوع دو حالت دارد؛ سایت‌ها و اپ‌هایی که واقعا به وعده پرداخت رمزارز عمل می‌کنند، در عمل ارقام بسیار پایینی را می‌پردازند، در مقابل، مواردی که وعده پرداخت مبالغ بالا و میلیونی را می‌دهند، به احتمال بسیار زیاد کلاهبرداری هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت آریاتک، با عقل سلیم هم چنین موضوعی پذیرفتنی نیست که کسب و کاری ارقام نجومی‌ را فقط برای بازدید یا بازی در سایت و ساخت زیرمجموعه به افراد پرداخت کند؛ در نتیجه باید به چنین وعده‌هایی شک کرد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جوان بیکار

    استخراج بیت کوین که کاری نداره یه لپ تاپ cor i7 میخواد بعدش مرور گر crypto tab را دانلود و نصب کنین و با جیمیل ورود کنین و لپ تاپ را در اتاقک خنک روشن بذارید تا با عمل پردازش سریع سی پی یو آسیب نبینه،بعد عمل استخراج شبانه روزی انجام میشه، خواستین سرعت عمل بیشتری در استخراج انجام بشه آی دی خودتون را در شبکه های اجتماعی مثل روبیکا،سروش،تلگرام،واتساپ،اینستا و… به اشتراک بگذارید ودوستاتونو دعوت کنید هرچه عمل استخراج انجام بشه یه درصدی به شما تعلق میگیری ،هر چه تعداد دوستاتون تو شبکه بیشتر شد تعداد ساتوشی (بیت) بیشتری دریافت می کنید

    • taha

      دوست عزیز حدود ۱۰۰سال زمان میبره که ۱ بیت کوین استخراج کنید اصلا منطقی و عقلانی نیست

    • ناشناس

      چطوری باید گذاشت برا اشتراک

  • Itc

    با سیستم خونگی کی میاد بیت کوین ماین کنه کمه کمش ریگ ماینینگ میخاد ۸۰ ملیون یا یه ماینر ۳۰ ملیون به بالا کی اینو باور کرده حلالشهخه

  • محمد

    سایت Iminer کلاهبرداریه؟

    • علی

      سلام به نوعی میشه گفت بله جوری که من تحقیق کردم دستگاه رو اجاره می کنی و با برق شهری استفاده می کنی که اگر سیم کشی خانه آب نشود و وسایل برقی دیگر سالم بماند پول ماین شده در کیف پول مخصوص imainer می ماند و مثلا اگر شما بعد از ۱۰ روز متوجه این موضوع شدید امکان برداشت اون مبلغ رو ندارید
      در مورد مصرف برق هم بسته به دستگاه متفاوت است ولی برای اینکه بهتر متوجه بشید یک مثال میزنم کولر آبی جزو وسایل پر مصرف برقی به حساب میاد هر دستگاه asic بسته به مدل و توانش مصرف برقی در حدود ۳ تا ۸ کولر آبی داره

    • محمدعلی

      بله کلاهبرداریه

    • ناشناس

      اری

  • ناشناس

    بله البته این سایت هستن، که به جهت دیدن تبلیغات که از شرکت ها می ذارن به شما ساتوشی می دن ولی خیلی کم به پول ایران می تونی نهایت 1000 تومن الا 2000 تومن در میاد و اگر بتونی زیر مجموع پیدا کنی که تو معرفشون بودی بیشتر می شه درآمدشون

  • ناشناس

    وقتی جوانان از کسب و کار منطقی ناامید میشوند، به هر دری می زنند تا درآمدی برای گذران زندگی داشته باشند

  • Amatiss57

    سلام
    من توی سایت گرام فری و کریپتوفری کار میکنم و توی گرام فری تا دی ماه میرسم به 500 گرام حد برداشت و اونجا که رسیدم میخوام فیلم برداری کنی و بزارم آپارات که همه ببینن چی شد و اینکه آیا برداشت شده و یا نشده و اسکم بوده

  • ناشناس

    یه سوال دارم من از سایت کرایپتون کش وارد شدم معتبر هست؟؟

  • بابی

    سلام ،کسی از سایت کریپتو فری اطلاعاتی داره که واقعیه یا کلاهبرداری، ممنون میشم اگه کسی میدونه اطلاع دقیق داره خبر بده

  • شهین

    من چگونه این بیت کوین را یاد بگیرم باید چکار کنم

    • ناشناس

      سلام شما دستگاه دارید

  • ناشناس

    استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپ تاب هم امکان پذیر هست فقط کافی مرورگر مربوطه رو، توسط لینک زیر دانلود کنید و جیمیل خودتون رو معرفی کنید وخیلی راحت بیت کوین استخراج کنید خودم ماهی 10-12 تومن استخراج میکنم حتما درباره افزایش استخراج بیت کوین تحقیق کنید به دوستان خود تون