کد مطلب: ۷۵۳۰۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استارتاپ‌ها بیمه مسافرتی را تسهیل می‌کنند

استارتاپ‌ها بیمه مسافرتی را تسهیل می‌کنند

بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه اشخاص است که خسارت ناشی از اتفاقات سفر را پرداخت می‌کند. علی‌بابا نیز اخیرا اعلام کرده که امکان استفاده از این خدمات را فراهم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اتفاقاتی که ممکن است در سفر پیش بیایند به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیستند. در چنین شرایطی بیمه مسافرتی بدون شک یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند امنیت روانی شما را تا انتهای سفر تامین کند.

چرا به بیمه مسافرتی نیاز داریم؟

بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه اشخاص است که در آن بیمه شده تحت پوشش هزینه‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و اتفاقات مختلف قرار می‌گیرد.

لغو و تأخیر پرواز، گم شدن چمدان‌ها و وسایل، لغو غیرمنتظره سفر و اعمال تغییراتی در جدول برنامه سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا، از مهمترین نگرانی‌های مسافران در ماه‌های اخیر است.

در شرایط اقتصادی کنونی بدون شک پرداخت خسارت کنسلی بلیت یا مخارج درمانی به اندازه کافی بار روانی منفی داشته و دیگر جایی برای جبران مشکلات اقتصادی باقی نمی‌گذارد. بیمه مسافرتی می‌تواند در زمان وقوع چنین مشکلاتی به کمکتان بیاید.

بیمه‌ های مسافرتی در ایران

این شرکت‌ها در ایران نیز عملکرد قابل قبولی داشته و به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند. ازکی بیمه، بیمه پاسارگاد، ایران، سامان، پارسیان، ملت و البرز از شرکت‌های بیمه‌ای در ایران هستند که به ارائه خدمات بیمه مسافرتی به مشتریان می‌پردازند.

استارتاپ علی‌بابا نیز به تازگی این امکان را به خدمات خود اضافه کرده است. به گفته روابط عمومی علی‌بابا، اعتبار این بیمه‌نامه از زمان خروج از کشور آغاز می‌شود. این در حالی است که برای استفاده از این بیمه‌نامه تا ۶ ماه پس از صدور آن می‌توان از کشور خارج شد، در غیر این صورت بیمه‌نامه فاقد اعتبار خواهد بود. همچنین در صورت عدم استفاده از بیمه‌نامه تا شش ماه پس از صدور، هزینه به‌صورت کامل استرداد خواهد شد. این محصول از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار بوده و مسافران می‌توانند از مشاوره کارشناسان بهره‌مند شوند.

مجید حسینی‌نژاد، بنیان‌گذار و مدیرعامل علی‌بابا در رابطه با این محصول گفت: «یکی از مواردی که در دنیا به‌طور جدی مورد توجه است اما تاکنون نه شرکت‌ها و نه جامعه به آن اهمیتی نداده‌اند، موضوع بیمه‌نامه سفر است. ما در علی‌بابا با مطالعه شرایط سفر کاربران و تجربه آن‌ها در طول این سال‌ها، محصول بیمه را در نهایت با هدف تکمیل سبد محصولاتمان و البته کاهش و جبران خسارت‌های جانی و مالی مسافران در سفر رونمایی کردیم.»

بیمه مسافرتی در علی‌بابا چگونه به ارائه خدمات می‌پردازد؟

او همچنین افزود: «بیمه مسافرتی در علی‌بابا می‌تواند از طریق پارتنرشیپ با یک یا چند شرکت بیمه به فروش برسد. در اولین قدم، ما با بیمه سامان شروع کرده‌ایم و به‌زودی بیمه‌های دیگر نیز اضافه خواهند شد. تعهد ما همواره «توانمندسازی جامعه برای تجربه شایسته سفر» است و خوشحالیم پس از گذر از تکمیل ارائه محصولاتی مثل بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، تور و هتل، به جزئیات تجربه کاربران هم ورود کرده‌ایم.»

با توجه به اختلاف نرخ ارز در کشور ما و اکثر کشورهای خارجی، هزینه‌های درمان در این کشورها بسیار گران است. اگر بیمه‌گذار در صورت بروز حادثه بخواهد هزینه را آزاد پرداخت کند، ممکن است یک سرماخوردگی ساده هزینه‌های سنگینی را برای او در پی داشته باشد. با خرید این بیمه شرکت متعهد می‌شود تا هزینه‌های مربوط به خسارت‌های جانی مثل هزینه‌های درمانی، پزشکی فوری و همچنین خسارت‌های مالی مانند گم‌شدن مدارک شناسایی، چمدان و بار، لغو پرواز و… را جبران کند.

بیمه‌های مسافرتی چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

از خدمات قابل انتخاب بیمه‌های مسافرتی می‌توان به دندان‌پزشکی، مفقودی چمدان، فوریت‌های درمانی و پزشکی، کنسلی و لغو پرواز، مشاوره حقوقی، اورژانس هوایی، بیمه اموال، وقفه سفر، پرداخت در مقصد و پوشش کامل سفر اشاره کرد.

طبق فرآیند وب‌سایت علی‌بابا، کاربر پس از وارد کردن اطلاعاتی مثل مقصد، مسافران، مدت سفر و شرکت بیمه درخواست خود را ثبت می‌کند. به‌علاوه کاربران می‌توانند بیمه‌نامه خود را برای یک یا چند مقصد خریداری کنند. اطلاعاتی مثل جدول پوشش خدمات و قوانین بیمه نیز در وب‌سایت علی‌بابا برای عموم نمایش داده شده است.

آخرین و مهم‌ترین اخبار حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.