خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۵۱۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیام‌های مردمی درباره اینترنت/ امان از سرعت پایین و هزینه بالای اینترنت!

پیام‌های مردمی درباره اینترنت/ امان از سرعت پایین و هزینه بالای اینترنت!

هزینه بالا و سرعت پایین اینترنت در کنار فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، از جمله انتقادهای اصلی کاربران است؛ آنها می‌گویند وقتی می‌توان با فیلترشکن هر سایتی را باز کرد چرا باید با ادامه این سیاست، هم هزینه بیشتری به مردم تحمیل شود و هم امنیت داده‌ها به خطر بیفتد.

تجارت‌نیوز ، در رزوهای گذشته، گزارش‌هایی را با عنوان‌های « افزایش حجم مصرف اینترنت با فیلترشکن » و « اینترنت ملی خیانت است » منتشر کرد.

این گزارش‌ها به تاثیر استفاده از فیلترشکن بر هزینه اینترنت و نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد غیرممکن بودن قطع اینترنت بین‌المللی اختصاص داشت.

نظرهای گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در مورد این موضوع‌ها، در ادامه می‌خوانید.

فیلتر نکنید

گروهی از خوانندگان به فیلترینگ و تاثیر آن بر هزینه و کیفیت اینترنت انتقاد دارند.

- «اینترنت ماهواره ای که بیاد شما هم با اینترنت میلی خودتون روپایی بزنید. زنده باد ایلان ماسک»

- «فیلترشکن روشن باشه مصرف نت می ره بالا، فیلترشکن خاموش باشه امنیت نت میاد پایین. همچنین از مهم ترین سرویس ها یا مراکز علمی و غیره محرومی.»

- «هر چیزی که به نفع خودشون نیست فیلتر می کنند … الان اینترنت کره بدون استفاده از فیلتر شکن تمام سایت های دنیا رو باز می کنه و خیلی هم ارزونه و ۱۷۰ مگابیت بر ثانیه است اونوقت اینترنت ایران با سرعت کند و فیترینگ و هزار فیلترشکن و التماس ۲ مگابیت می شه که خیلیه گرونه و هیچ سایتی هم درست حسابی باز نمی کنه.»

- «برخی از این مسئولین به صورت نمایشی در جایگاهی قرار می گیرند. آنقدر نهادهای بالادستی در این مملکت هست که ما از تصمیمات آنها هیچگاه مطلع نمی شویم. این وزیر هم حرف های به حقی می زنه ولی در این موارد ایشان تصمیم گیرنده نیستند.»

- «تو این کشورمون وضعیت جوریه که با vpn به همه چی دسترسی داری ولی بدون vpn فقط می تونی با شاد یا سروش کار کنی. واقعا متاسفم براشون که فکر می کنن وقتی یه چیزی رو فیلتر می کنن مردم به اون دسترسی ندارند ولی همه با فیلترشکن به اون دسترسی دارند پس الکی هزینه ها را زیاد نکنید.»

- «کلا هرچیزی که به درد مردم می خوره فیلتر می کنن بعد جایگزینش یه چیز به درد نخور میارن الان یوتیوب و تلگرام چرا باید فیلتر باشه؟ خیلیا بیکار شدن به خاطر این فیلترا و هر سایتی هم می ری می گه کشور شما تحریمه»

- «من با برنامه Waze توی اسنپ کار می کردم.خیلی مسیر یاب خوبی بود. متاسفانه فیلترش کردن. با فیلتر شکن هم سرعتش پایینه بیشتر مواقع وصل نمی شه. برنامه های مسیریاب داخلی هم استفاده کردم.ت عریف چندانی ندارن. خلاصه که ما رو از نون خوردن انداختن.»

امان از سرعت پایین و هزینه بالا

برخی از خوانندگان از سرعت پایین و هزینه بالای اینترنت معترضند.

- «مدت یک ماهه که نت خونه ما هم به همین سرعت پایین دچار شده و به هر دری زدیم ، هیچ فایده ای نداشت که نداشت.»

- «سرعت مودم (ADSL) خیلی پایینه. هر ماه سرعت ۴ مگابابت می گیرم ولی سرعت نهایت ۹۰۰ کیلوبایت هست واقعا جای تاسف داره.»

- «واقعا معلوم نیست روز به روز تعرفه های اینترنت رو گرون می کنن که چی بشه. این از وضع اقتصاد و این ملت دیگه همه چی رو گرون می کنن و کیفیتش هیچ.»

- «واقعا جای خنده داره، اینترنت کشور کره ۳۰مگ برثانیهس بعد من رفتم سرعت اینترنت. خانه مان را گرفتم ۵۰۰کیلوبایت برثانیه اس. فکر کنم با این گوشیامون بریم کره به اینترنت اونجا وصل شیم اصلا اقا گوشی می ترکه از سرعت!»

- «اینترنت ادارات خودشون رایگانه با سرعت بسیار بالا، مگه مردم چه گناهی کرده اند که باید با اینترنت ۱ مگ در ثانیه زندگی کنند.»

- «ما دانش آموزها واقعا در حقمون دارین بدی می کنین و اینترنت از جیب خودمون هست…»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.