کد مطلب: ۵۰۸۳۸۴

گزارش تجارت‌نیوز در مورد پروژه ایرتاکسی

آیا تاکسی‌ها به پرواز در می‌آیند؟ / چرا فرودگاه امام خمینی (ره) پاسخگو نیست؟

آیا تاکسی‌ها به پرواز در می‌آیند؟ / چرا فرودگاه امام خمینی (ره) پاسخگو نیست؟

بهمن نزدیک است و طبق وعده مسئولان، پروژه ایرتاکسی باید کلید بخورد؛ این در حالی است روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) ادعا می‌کند که برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در این مورد نادرست است اما حاضر هم نیست در گفتگویی، اطلاعات صحیح را منتقل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماه‌هاست که گفته می‌شود تاکسی‌های هوایی قرار است از بهمن در آسمان ایران به پرواز در بیایند و هر از گاهی اخبار مختلفی در مورد آن رسانه‌ها در منتشر می‌شود.

با وجودی که اخبار عمدتا از راه‌اندازی این پروژه در دومین ماه زمستان و در فرودگاه مهرآباد حکایت می‌کنند، در آذر بود که خبرگزاری مهر از آغاز به کار پروژه ایرتاکسی، در فرودگاه امام (ره) خبر داد؛ همان عنوانی روابط عمومی این فرودگاه نیز بر کاربرد آن تاکید می‌کند.

تجارت‌نیوز، از همان روزها، پیگیر گفتگویی با یکی از مقامات این مجموعه در مورد پروژه ایرتاکسی بوده و بخش ارتباط با رسانه‌های فرودگاه امام خمینی (ره) نیز قول هماهنگ کردن این گفتگو یا ارائه کتبی پاسخ‌ها را داده است، اما با وجود پیگیری‌های مداوم تجارت‌نیوز، هنوز خبری از پاسخگویی نیست.

در شرایطی که روابط‌عمومی فرودگاه حتی از عنوان مطرح شده برای این پروژه در رسانه‌ها (تاکسی هوایی) گلایه می‌کند یا مدعی است که برخی اخبار مرتبط با موضوع، از اساس صحت ندارند؛ معلوم نیست چرا همکاری لازم را برای پاسخگویی از خود نشان نمی‌دهد.

کسی گفتگو نمی‌کند

از جمله مطالبی که به گفته مسئول ارتباط با رسانه‌های فرودگاه به نادرست در رسانه‌‌ها منتشر شد، نقل قولی منتسب به محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی است مبنی بر اینکه مردم می‌توانند از هواپیماهای شخصی خود در این پروژه استفاده کنند.

تجارت‌نیوز بعد از شنیدن همین گلایه‌ها، تاکید کرد که این گفتگو می‌تواند ابهامات و آثار اطلاعات به زعم آنها نادرست را برطرف کند، اما همچنان در انتظار پاسخگویی مقامات مسئول به پرسش‌های خود مانده است.

حتی تلاش برای گفتگو با برخی دیگر از مقاماتی که در گذشته با رسانه‌ها در مورد پروژه ایرتاکسی صحبت کرده بودند نیز به نتیجه‌ای نرسید؛ چرا که این افراد مدعی بودند به آنها گفته شده است دیگر گفتگویی در این مورد انجام ندهند.

کدام شرکت در پروژه همکاری دارد؟

عنوان خبری که خبرگزاری مهر در آذر منتشر کرد این بود که «ایرتاکسی در فرودگاه امام با هواپیمای ۹ نفره راه‌اندازی شد». در متن خبر هم به نقل از سجاد کمالی‌پور، معاون اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، به سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی از سوی یکی از شرکت‌های هواپیمایی اشاره شده بود.

تجارت‌نیوز درخواست صدور مجوز برای عکاسی از این پروژه و هواپیماهای آن را داشت که بخش ارتباط با رسانه‌های فرودگاه گفت هنوز کاری انجام نشده و تاسیساتی وجود ندارد که بتوان از آن عکاسی کرد.

در همان زمان شنیده شد که منظور کمالی‌پور از «یکی از شرکت‌های هواپیمایی»، مجموعه ایرپویا است. چندی بعد خبرگزاری ایرنا هم به این نکته اشاره کرد که احداث ساختمان ایرتاکسی از سوی شرکت هواپیمایی «پویا» در فرودگاه امام خمینی‌(ره)، از بهمن ماه گذشته کلید خورده است (هر چند در همین خبر هم آماده بود که نخستین پروازهای این پروژه از فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود و معلوم نیست چرا اخباری مبنی بر کلید خوردن طرح در فرودگا‌های دیگری چون امام خمینی (ره) یا حتی لار منتشر شده‌اند.)

شرکت ایرپویا در تماس تجارت‌نیوز تمایلی برای صحبت در این باره نداشت اما مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت که او هم در مورد همکاری ایرپویا در این پروژه شنیده است؛ با وجود این قرار نیست موضوع فقط منحصر به همین شرکت باشد؛ مجموعه‌های دیگر هم در صورت تمایل می‌توانند وارد پروژه شوند.

تاکسی‌ها به پرواز در می‌آیند؟

پروژه ایرتاکسی، قرار بود مهر ماه کلید بخورد اما تا بهمن به تاخیر افتاد. در این میان اخباری هم منتشر شد که قرار است تا پایان سال ۱۲ فرودگاه در کشور وارد این پروژه شوند.

حتی وزیر راه از آغاز به کار ایرتاکسی در فرودگاه لار (شهری در استان فارس) خبر داد و گفت در شهرهایی مانند رامسر و خرم‌آباد هم ظرفیت راه‌اندازی آن وجود دارد.

در صورتی که ایرتاکسی واقعا در روزهای آینده و با آغاز بهمن کلید بخورد، افراد می‌توانند هواپیماهای کوچک را برای جابه‌جایی بین دو شهر و خارج از برنامه پروازها، دربست کنند.

تجارت‌نیوز در روزهای آینده موضوع را از روابط‌عمومی فرودگاه مهرآباد نیز پیگیری می‌کند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اوج شکاف طبقاتی در این جامعه بیداد میکنه
    خداکنه راه بیفته شما پولدارا از هوا برید بلکه یکم از ترافیک زمینی کم بشه ما با پرایدمون بتونیم سریع تر به محل کار برسیم