کد مطلب: ۴۸۶۷۸۰

اخبار استارتاپی و فناوری روز

تولید دستگاه تشخیص کرونا در یک دقیقه/ محدودیت عجیب بانک مرکزی برای رمزارزها

تولید دستگاه تشخیص کرونا در یک دقیقه/ محدودیت عجیب بانک مرکزی برای رمزارزها

امکان مبادله رمزارزهای استخراج شده فقط برای تامین ارز کشور و تلاش‌ها برای تولید تست‌ها و دستگاه‌های تشخیص سریع کرونا، از جمله اخبار روز فناوری و استارتاپی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شرایطی که فعالان صنعت استخراج رمزارز از سختگیری‌های موجود در کشور که حتی باعث خروج سرمایه از کشور هم شده است، ناراضی هستند، تبصره دیگری به آیین‌نامه فرآیند ماینینگ رمزارز‌ها افزوده شد.

آنگونه که راه پرداخت گزارش داده است، اصل این آیین‌نامه در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ برای ساماندهی به استخراج رمزارزها در کشور به تصویب رسید. اخیرا اما، هیات دولت تبصره‌ای را به آن افزوده است که بر اساس آن، رمزارزهای استخراج شده صرفا برای تامین ارز واردات کشور و براساس مقرراتی که بانک مرکزی تعیین می‌کند، قابل مبادله هستند.

این تبصره پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و بانک مرکزی بوده است و مقرر می‌کند که استخراج‌کنندگان باید رمزارز دست اول تولیدشده خود را تا سقف مجاز و به صورت مستقیم، بدون واسطه به کانال‌های معرفی شده بانک مرکزی عرضه کنند.

سقف مجاز رمز ارز استخراج شده و قابل مبادله توسط هر واحد استخراج کننده، براساس میزان انرژی مصرف شده توسط آن واحد، طبق دستورالعملی که توسط وزارت نیرو تدوین می‌شود، تعیین و به صورت دوره‌ای به بانک مرکزی اعلام می‌شود.

تولید کیت‌های تشخیص کرونا

در خبر دیگری از اکوسیستم فناوری و استارتاپی کشور، خبرگزاری مهر گزارش کرده است که کیت‌های تشخیص سریع کرونا ممکن است تا ماه آینده تولید ‌شوند.

این خبر را وحید یونسی، مدیر کسب و کار یک شرکت دانش‌بنیان اعلام کرده و گفته است که این شرکت برای تولید کیت‌های تشخیص سریع بر اساس آنتی ژن، تلاش می‌کند.

به گفته او، این کیت‌ها که ظرف 15 دقیقه کرونا را تشخیص می‌دهند، هنوز وارد فاز تولید نشده‌اند؛ آنها در حال اخذ مجوز و در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارند. این کیت‌ها تا حدود 10 یا 15 روز دیگر ارزیابی می‌شوند و نهایتا ماه دیگر در خط تولید قرار می‌گیرند.

تشخیص کرونا در یک دقیقه!

در همین رابطه و به گزارش سایت دیجیاتو، یک استارتاپ سنگاپوری، ادعا می‌کند دستگا‌هی را تولید کرده است که ابتلا به کرونا را با تست تنفس در یک دقیقه، تشخیص می‌دهد.

بر اساس این گزارش، محصول استارت بریتونیکس، می‌تواند از طریق تست تنفس، ابتلا به ویروس «کووید-19»را در عرض یک دقیقه و با دقتی در حدود 93 درصد در مقایسه با آزمایش‌های بالینی موجود، تشخیص دهد.

استارتاپ سنگاپوری ادعا می‌کند که از طریق تست تنفس تاکنون، 180بیمار مبتلا کرونا را شناسایی کرده است. این راهکار برای مکان‌های پرترافیک مانند فرودگاه‌ها، مراکز تجاری و خوابگاه‌ها کاربرد خوبی دارد و می‌تواند افراد مبتلا به کووید-19 را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی کند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعيد

    راستي از كروناياب كه يكي از نهادها نويد ساختش را داده بود چه خبرا؟!

  • ناشناس

    با سلام درمان کرونا قرص راینتیدین و مترونیدازوله استفاده کنید تجربیات رو بگیدنترس استفاده کن بخدا درمانشه