کد مطلب: ۵۱۴۰۷۷

اخبار فناوری روز

تشخیص زودهنگام کووید-۱۹ با ساعت هوشمند اپل

تشخیص زودهنگام کووید-۱۹ با ساعت هوشمند اپل

ثبت تخلفات محاسبه هزینه اینترنت برای تماشای فیلم و سریال، افرایش توجه به کاربردهای بیت‌کوین و تشخیص زودهنگام کووید-۱۹ با ساعت هوشمند اپل، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) از راه‌اندازی سامانه‌ای خبر داد که کاربران می‌توانند تخلفات مربوطه به محاسبه هزینه اینترنت را برای تماشای فیلم و سریال، در آن ثبت کنند.

در حالی که روبیکا، در برخی تبلیغات خود به رایگان بودن تماشای سریال قورباغه اشاره کرده است، هفته گذشته برخی کاربران مدعی شدند، این پلتفرم تعرفه ترافیک بین‌الملل را برای تماشای این سریال محاسبه می‌کند. این موضوع بدون اشاره به نام روبیکا، از سوی ساترا نیز تایید شد.

حالا روابط‌عمومی این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که پیرو انتشار اخباری مبنی بر محاسبه ترافیک اینترنت با تعرفه بین‌الملل توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه در پلتفرم‌های داخلی، ساترا در جهت حمایت از حقوق کاربران، به راه‌اندازی یک سامانه برای ثبت تخلفات هزینه ترافیک اینترنت در محتوای نمایشی رسانه‌ها اقدام کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت «ثبت تخلفات» در سایت ساترا به آدرس www.satra.ir ، هرگونه تخلف در زمینه محاسبه ترافیک اینترنت را از طریق این سامانه گزارش و از نتیجه آن مطلع شوند.

افرایش توجه به کاربردهای بیت‌کوین

به نظر می‌رسد توجه شرکت‌ها و مجموعه‌های فناوری و مالی، روز به روز نسبت به کاربردهای بیت‌کوین بیشتر می‌شود.

برای مثال اپل‌پی، اعلام کرد که در همکاری با بیت‌پی، از امکان پرداخت با بیت‌کوین و ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

آنگونه که زومیت گزارش داده است دارندگان مسترکارت بیت‌پی اکنون می‌‎توانند کارت‌های رمزارز خود را به‌عنوان شیوه‌ی پرداخت در اپل پی اضافه کنند. این شرکت رمزارز می‌گوید گوگل و سامسونگ شرکت‌های بعدی هستند.

همچنین بانک نیویورک ملون، قدیمی‌ترین بانک ارائه دهنده‌ خدمات حساب امانی در دنیا، اعلام کرد وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌شود.

این بانک امانی می‌خواهد با ایجاد «واحد سرمایه‌ی دیجیتال» وارد حوزه‌ بیت‌کوین ‌شود. این بانک نیویورکی بیش از ۴۱ تریلیون دلار سرمایه‌ی امانی و ۲ تریلیون دلار سرمایه‌ تحت مدیریت دارد.

این امر به‌معنای امکان صدور، نگه‌داری و انتقال بیت‌کوین از طرف مشتریان بانک ملون است.

دیجیاتو نیز به نقل از دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر اعلام کرده است این شرکت بین‌المللی تاکسی اینترنتی، افزودن بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت را مدنظر قرار می‌دهد.

او گفته است: «همانطور که در کشورهای مختلف ارزهای محلی را قبول می‌کنیم، می‌خواهیم رمزرارزها و بیت‌کوین را به عنوان یک ارز برای پرداخت‌ها و معامله مورد بررسی قرار دهیم. چنین کاری برای کسب و کارمان، رانندگان و مشتریان ما خوب است و قطعا نگاهی به آن خواهیم داشت.»

تشخیص زودهنگام کووید-۱۹ با ساعت هوشمند اپل

یورونیوز فارسی گزارش داده است، محققان در آمریکا دریافته‌اند که ساعت مچی هوشمند اپل می‌تواند یک هفته پیش از بروز علائم بیماری کووید-۱۹، ابتلای فرد به این بیماری را تشخیص دهد.

پژوهشگران در بیمارستان مونت‌سینا در نیویورک طی این مطالعه بر این پرسش متمرکز بودند که آیا دستگاه‌های سنجش خودکار سلامت می‌توانند ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را پیش از بروز علائم تشخیص دهند یا نه؟

زهی فیاد، از پزشکان این تحقیق، در این باره در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این فناوری به ما اجازه می‌دهد تا وضعیت سلامتی فرد را ردگیری و پیش‌بینی کنیم و همچنین کمک می‌کند بتوانیم به موقع و از راه دور وارد عمل شده و مداخله‌ای موثر انجام دهیم. امری که برای مبارزه موثر با همه‌گیری ضروری است.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.