کد مطلب: ۴۰۱۲۰۴

گفتگوی تجارت‌نیوز با معاون شهردار تهران :

آغاز تغییرات جدید در اسنپ، تپسی و ماکسیم

آغاز تغییرات جدید در اسنپ، تپسی و ماکسیم

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هرگز به دنبال اين نبوديم كه خودروهای اينترنتی زيرمجموعه شهرداری تهران قرار گيرند، گفت: خودروهای اینترنتی كه به صورت تمام‌وقت در سطح شهر مسافر جابه‌جا می‌كنند مشمول مقررات خودروهای حمل‌ونقل عمومی می‌شوند و موظفند هر شش ماه يک بار معاينه فنی بگيرند، در این خصوص توافقات صورت گرفته و منتظر ابلاغ هستيم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک هفته قبل خبری از سوی شهرداری منتشر شد که براساس آن معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداری تهران اعلام کرد: براساس دستورالعلمی که با هماهنگی وزارت کشور تهیه شد، از ابتدای مهر تمام تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می‌گیرند.

خبر نظارت شهرداری بدون اعلام جزئیات و نحوه این نظارت با واکنش سخنگو و وکیل اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، شرکت‌های تاکسی اینترنتی اسنپ و ماکسیم مواجه شد.

یکی از موضوعاتی که با مخالفت جدی فعالان این صنف مواجه شد، مطالبه مالی شهرداری بود که براساس قانون مالیات بر ارزش افزده چون شرکت‌های تاکسی آنلاین این نوع مالیات را پرداخت می‌کنند و از پرداخت هر گونه پول، تحت هر عنوانی و به هر نهادی معاف هستند، این شرکت‌ها هیچ وجهی به شهرداری تهران پرداخت نمی‌کنند.

مساله‌ دیگری که در این خصوص فعالان صنف جابه‌جایی هوشمند با آن مخالف بودند، لزوم مجوز از شهرداری بود که به گفته محمد رحمانی، وکیل اتحادیه برابر قانون نظام صنفی و نظریات قانونی صادره مجوز اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برای فعالیت این صنف کافی است.

امروز محسن پورسيدآقايی در گفتگو با تجارت‌نیوز تهران اعلام كرد: بر اساس توافقات صورت گرفته مقررات خودروهای حمل‌ونقل عمومی بر تاكسی‌های اينترنتی اعمال خواهد شد.

وی گفت: هرگز به دنبال اين نبوديم كه خودروهای اينترنتی زيرمجموعه شهرداری تهران قرار گيرند. معتقدم، خودروهای اينترنتی به مانند يک تاكسی در سطح شهر تردد می‌كنند، از اين رو بايد مقررات خودروهای حمل‌ونقل عمومی و نظارت بر عملكردشان اعمال شود.

وي با بيان اينكه برابر توافقات صورت گرفته از اين پس، خودروهای اينترنتی نيز مشمول مقررات خودروهای حمل‌ونقل عمومی می‌شوند، گفت: توافقی صورت گرفته كه بر اساس آن، خودروهايی كه به صورت تمام‌وقت در اين سرويس و در سطح شهر مسافر جابه‌جا می‌كنند، به عنوان خودروی عمومی تلقی شده و موظفند هر شش ماه يک بار معاينه فنی بگيرند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: توافقات صورت گرفته و منتظر ابلاغ هستيم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام .خواهشمنداست نان چندین میلیون انسان زحمتکشی راکه درسطح شهرکمک بزرگی به حملونقل شهری میکنندبادریافت پول زوربه اجرتبدیل نکنید.

  • ناشناس

    خدایش شهرداری کم درآمد داره که چشمش دنبال این نوع پولها هست، واقعاََ که خجالت آور هست، هی ازمردم بگیرید بعد یکنفر پیدا بشه اختلاس کنه ببره خارج

  • ناشناس

    شهرداری دیده سرش بیکلاه مونده گفته یچیزی هم گیر ما بیاد به همین سادگی در امد اسنپ واسه خود شرکت و راننده هاس ک زورشون اومد

  • امین

    خب مثل تاکسی ها هم بیمه شون کنید و بهشون خدمات بدین فقط بلدین تیغ شون بزنید‌

  • فرهاد

    شما باید از راه انداز شرکت‌های اینترنتی تشکر کنید شما که عرضه راه اندازی کار رو کاسبی ندارید پس اینو تعطیل نکنید.

  • ناشناس

    هرجا پول باشه شهرداری هست اول دید چهار نفر با موتور کار میکنن پیک باد پارو زد. بعد جمع اوری زباله وبازیافت کاغذ و پلاستیک و..تازه اونم یک سوم قیمت بازار از زباله گرد بیچاره میخره بعد اعلام کرد هرکی با وانت میخواد کار کنه باید باربرگ داشته باشه(نمیدونم چیه ولی باید از شهرداری خریداری بشه بابت هر باری که حمل بشه) حالا هم اسنپ و تپسی و…

  • محمد

    من میدونم همه راننده‌ای اسنپ یا تپسی یا هر کدوم از تاکسی های اینترنتی قبول میکنن اگه بیمه هم بکنن الکی هر شیش ماه یکبار فقط بتیغن بعدش مثل تاکسی‌ها طرح ترافیک رایگان باید بدن قابل توجه وکلایه اسنپ و بقیه فقط به فکر خودشون نباشن خدا رو در نظر بگیرن که آیا انصافه فقط معاینه فنی

  • محمد

    تاکسی رسمی با پلاک ت taxi زیر ده سال باید هر شش ماه معاینه بگیرد و بالای عمر 10 سال هر سه ماه البته بالای 10 سال تا سقف زدن و اوراق کردن به قیمت اعلامی از سمت دولت و با مجوز اجازه ورود به طرح رو دارند و در صورت اعلام اسقاط خودرو و عدم اسقاط هر روز توسط پلیس و دوربین و بازرسین جریمه میشوند
    مثلا سال 1385 خودرو تاکسی پژو به قیمت 5میلیون اسقاط میشود و تاکسی جدید به قیمت روز به تاکسیران داده میشود(خودرو مد نظر دولت و نداشتن حق اتخاب تاکسیران)
    و در مورد بیمه تاکسیرانان مدت 9 سال است که دیگر تاکسیرانان جدید بیمه نمیشوند و باید خودشون در صورت نیاز آزاد و بیرون خودشون رو بیمه کنند و هیچ کمکی از سمت دولت و شهرداری و تاکسیرانی ندارند!
    خودرو تاکسی برای خروج از شهر نیاز به مرخصی و اجازه نامه دارد!
    برای استفاده شخصی در سطح شهر باید اجازه داشته باشد و….
    برای خرید و فروش تاکسی برای هرخودرو حداقل 2میلیون تومان هزینه باید پرداخت شود به شرکت ها!
    هر تاکسیران باید آزمون شهر شناسی و عدم اعتیاد زیر نظر مرکز خاص پلیس و راهنمایی و رانندگی داشته باشد.
    تاکسیران باید در شیفت بندی ها زیر نظر تاکسیرانی باشد.
    سالانه باید مالیات و عوارض کسب و کار بدهد!
    باید متاهل باشد !
    باید هزینه حکم خط و حکم منطقه و ناحیه و تعویض کارنامه و….. پرداخت کند !!!
    باید بیمه خاص حمل و نقل عمومی پرداخت کند با هزینه بیشتر !
    هر چندماه یک بار باید در کلاس های اجباری سازمان حضور پیدا کند و مدرک بگیرد برای مثال 2جلسه کلاس اجباری امداد و نجات و……
    و هزاران تفاوت دیگر که هیچ وقت نمیشه تاکسی رسمی با پلاک ت را با خودرو شخصی مقایسه کرد
    تنها مشکل عدم وجود شغل است که باعث شده که تمام افراد با خرید یک خودرو شروع به کار در خیابان ها کنند البته کارمندان و چند شغله ها هم به این کار رو اورده اند و همه همه دست در سفره کوچک تاکسیران برده اند و ترافیک شهری را بهم زده اند.
    تنها راه درست این است که تاکسی مثل کل دنیا دارای تاکسی متر دقیق باشد تا نرخ ها درست اعمال شود

  • ناشناس

    سلام مشکل ما اینجاست که توی کشور مدیریت بهدزیر صفر رسیده . هر تکنولوژی باید در خدمت اون صنف قانونی مربوطه قرار بگیره که برای اینکار سالها خاک اون شغل را خوردن و مراحل زیاد و سالهای زیاد و هزینه های فراوانی را برای ورود به اینکار هزینه کردن اینطور اون شعل پیشرفت میکنه و با ارتقاء سطح اون شغل هم فرد فعال در اون عرصه کاری هم افرادی که به عنوان مشتری از اون حرکت استفاده مسکنن راضی خواهند بود ولی اینکه اون عرصه و صنف رها بشه و یکی دیگه برای منافع شخصی اون شغل را از نقطه ای دیگه شروع کنه و با قوانین من درآوردی و شخصی بخواهد تمام آن حرکت قبلی را با خاک یکسان کند و افرادی را که در این شغل سالهای سال خاک آن شغل را خوردن نادیده بگیرد نه تنها حرکتی غیر منطقی و مخرب هست . بلکه ایجاد تنش در جامعه میکند . و باعث هرج و مرج و بی قانونی و تخریب آن شغل خواهد شد که صد البته خواه ناخواه چنین حرکت بی قانون و من درآوردی به مرور زمان افول خواهد کرد و از میان خواهد رفت چون خلاف قوانین جامعه در حرکت هست .

  • ehsanmamosh95

    مشکل بیمه حل میشه