کد مطلب: ۵۲۷۲۶۷

تولید مودم داخلی کفاف نیاز بازار را نمی‌دهد

تولید مودم داخلی کفاف نیاز بازار را نمی‌دهد

رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: تولید داخلی مودم کفاف نیاز بازار را نمی‌دهد، این در حالی است که واردات این محصول نیز ممنوع است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد فرجی رئیس اتحادیه فناوران رایانه اظهار کرد: قیمت مودم در بازار‌های داخلی با رشد زیادی مواجه شده که مهم‌ترین دلیل آن کمبود این محصول در بازار است.

او افزود: در حال حاضر واردات انواع مودم به کشور ممنوع شده و مواردی که در بازار وجود دارد یا قبل از ممنوعیت به کشور وارد شده یا پس از ممنوعیت، به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه بیان کرد: ممنوعیت در واردات مودم دو مشکل بزرگ را در این صنعت ایجاد کرده که مهم‌ترین آن این است که صنعت تولید مودم در ایران هنوز قوت نگرفته و تصمیم گیری در خصوص واردات آن نیز، بازار را با کمبود مواجه کرده است.

فرجی ادامه داد: از زمانی که با ممنوعیت واردات مودم مواجه شدیم، نتوانستیم نیاز بازار را برآورده کنیم به طوری که فعالان این صنف مجبور به قاچاق انواع مودم هستند.

او تصریح کرد: دومین مشکل ایجاد شده در بازار همان قاچاق است، همه ما می‌دانیم که قاچاق کالا به هر نحو و هر شکلی که باشد به ضرر اقتصاد تمام می‌شود. بنابراین ممنوعیت در واردات مودم و خیلی دیگر از کالاها، کشور را با مشکل قاچاق مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه ابراز کرد: در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده جدیدی راه‌اندازی شده‌اند تا نیاز داخلی بازار را تامین کنند، اما زمان و سرمایه زیادی نیاز دارند.

فرجی در پایان تصریح کرد: درخواست ما از دولت این است که تا زمان رونق گرفتن تولیدات داخلی اجازه واردات مودم را بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.