کد مطلب: ۷۳۲۷۰۴

مدیر سابق امنیت توییتر:

توییتر با مدیریت ایلان ماسک ناامن است

توییتر با مدیریت ایلان ماسک ناامن است

مدیر سابق بخش اعتماد و امنیت توییتر در اولین مصاحبه عمومی ‌خود پس از خروج ناگهانی از توییتر اعلام کرد که توییتر با مدیریت ایلان ماسک، ناامن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخبار مربوط به توییتر با مدیریت جدید خود یعنی ایلان ماسک، این روزها بسیار حاشیه‌ساز شده است. حالا مدیر سابق توییتر می‌گوید که توییتر با مدیریت ایلان ماسک امن نیست.

یوئل راث، مدیر سابق بخش اعتماد و امنیت توییتر در یک مراسم در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا هنوز معتقد است توییتر پس از تصاحب ایلان ماسک، امن‌تر شده، گفت: «چنین اعتقادی ندارم. نظرات راث از آن جهت قابل تامل و دارای اهمیت است که وی یکی از معدود مدیران ارشد توییتری بود که پس از تملک این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، همواره مواردی را در خصوص آشفتگی این پلتفرم مطرح می‌کرد.»

وی که سابقه عضویت طولانی‌ مدت در تیم سیاستگذاری توییتر را در کارنامه دارد، پیشتر جزئیاتی را در مورد کمپین هماهنگ ترولینگ ارائه داد که منجر به افزایش انتشار مطالب توهین‌آمیز نژادپرستانه در این پلتفرم شد.
ایلان ماسک نیز در واکنش به این صحبت‌ها، توییت‌های خود را برجسته و به مواردی اشاره می‌کرد که این شرکت برای جلوگیری از انتشار حملات و محتوای نژادپرستانه در این شبکه اجتماعی انجام داده است.

ماسک برای توییتر بدون مشورت تصمیم می‌گیرد

راث اما عنوان کرد که اگرچه در ابتدا نسبت به آینده توییتر خوشبین بود، اما بی‌توجهی ایلان ماسک به طی شدن روند و روال مرسوم برای تصمیم‌گیری‌ها، باعث شد تا او توییتر را ترک کند. وی گفت ایلان ماسک اعلام کرده بود که می‌خواهد یک گروه متعادل‌سازی محتوا را شکل دهد اما این فقط یک ادعا بود و رفتار او نشان داد که دوست دارد همه تصمیم‌ها را به تنهایی بگیرد.
راث ادامه داد صحبت‌های ایلان ماسک برای تشکیل یک شورای متعادل‌سازی محتوا که از اتخاذ تصمیمات خودسرانه و یکجانبه جلوگیری می‌کرد، خوب بود و من بر این اساس، نسبت به توییتر خوشبین بودم. اما در نهایت، این خوشبینی از بین رفت.
راث همچنین به عرضه ناموفق توییتر بلو و احراز هویت پولی اشاره کرد و افزود تیم تحت هدایت وی قبل از همه به ایلان ماسک هشدار داده بود. اما او ترجیح داد که به این نگرانی‌ها و هشدارها، اهمیتی ندهد.
راث با اشاره به افزایش حجم کلاهبرداری‌ها و جعل هویت‌ها که پس از عرضه اولیه توییتر بلو، شکل گرفت، عنوان کرد: این موارد دقیقا در پیش‌بینی‌های ما بود و از آنجایی که تدابیری برای رسیدگی به آن وجود نداشت، توییتر از ریل خارج شد.
صحبت‌های این مدیر سابق توییتر در حالی عنوان شد که ایلان ماسک این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات راه‌اندازی مجدد قابلیت تایید هویت توییتر بلو در روزهای پیش رو است. ماسک در تازه‌ترین اظهارات خود گفت که نشان‌هایی با رنگ‌های مختلف برای کسب‌وکارها و افراد عرضه خواهد شد و نوعی فرآیند احراز هویت دستی وجود خواهد داشت.
با این حال، راث از کاربران می‌خواهد که نسبت به عملکرد درست برخی قابلیت‌های امنیتی و حفاظتی در این شبکه اجتماعی اطمینان حاصل کنند. وی همچنین گفت که اگرچه ممکن است توییتر قابلیت‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی خود را توسعه دهد، اما نبود سیاستگذاری و کارمندان باسابقه، به این پلتفرم آسیب خواهد زد.
مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.