کد مطلب: ۲۰۷۱۹۸

جریمه فیس‌بوک در صورت بررسی مخفیانه فعالیت‌های کاربران

جریمه فیس‌بوک در صورت بررسی مخفیانه فعالیت‌های کاربران

رگولاتوری‌های بلژیک خطاب به فیس‌بوک هشدار داده‌اند که در صورت بررسی مخفیانه و ردگیری این غول تکنولوژی از فعالیت‌های کاربران، باید جریمه سنگینی بپردازد.

از آنجا که کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین سرسختانه‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربران اینترنتی و نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها در فضای مجازی دارند، حالا رگولاتوری های بلژیک اعلام کرده‌اند که فیس‌ بوک حق ندارد فعالیت کاربران این کشور را زیر ذره بین خود قرار دهد و وب گردی‌های آنان را نظارت و ردگیری کند و در صورتی که به این کار ادامه بدهد، باید به ازای آن ۲۵۰ هزار یورو جریمه پرداخت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر گزارش‌های منتشر شده، این غول تکنولوژی آمریکایی با استفاده از ترفندهای مختلف اینترنتی همچون Cookies ، scripts و plug-ins اطلاعات گوناگونی از کاربران را گردآوری می‌کرده و سپس آنها را تحت نظارت و بازرسی قرار می‌داده است.

طبق قانون کشور بلژیک، این اقدامات غیر قانونی و غیرمجاز بوده و دادگاهی که در این کشور به خاطر همین موضوع تشکیل شد، حکمی صادر کرده که در آن فیس بوک باید به ازای سواستفاده از قوانین و نادیده انگاشتن حریم شخصی کاربران، جریمه هنگفتی معادل روزانه ۲۵۰ هزار یورو بپردازد. در این دادگاه همچنین فیس بوک به پنهان کاری و عدم شفاف‌سازی در این خصوص متهم شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.