خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۴۹۲۶

امیر عصرزاد، فعال حوزه استارتاپ‌ها در گفتگو با تجارت‌نیوز:

استارتاپ‌ها از دولت حمایت مالی نمی‌خواهند

استارتاپ‌ها از دولت حمایت مالی نمی‌خواهند

امیر عصرزاد از قول استارتاپی‌ها می‌گوید که انتطار حمایت مالی از دولت نداریم و دولت بیشتر در تسهیل‌گری و وضع قوانین درست می‌تواند به این کسب‌و‌کار‌ها کمک بسیار زیادی کند.

امیر عصرزاد، فعال و سرمایه‌گذار حوزه استارتاپ در گفتگو با تجارت‌نیوز فضای کلی اکوسیستم کارآفرینی را مثبت ارزیابی و عنوان می‌کند: تیم‌ها در فضای استارتاپ‌ها به‌خوبی عمل می‌کنند و اگر پارامتر‌های اقتصادی نیز با استارتاپ همگام شود، فضای رو‌به‌رشدی خواهیم داشت.

وی درباره سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها به مشکل استارتاپ‌ها در تامین مالی اشاره و اظهار می‌کند: برخی استارتاپ‌ها بر پایه‌ صادرات محصولاتشان بنا شده‌اند و متاسفانه فضای این معاملات مهیا نیست. فضای نوآوری اولین فضایی است که از بحران‌های اقتصادی متاثر می‌شود. این بحران‌ها باعث می‌شود سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری امتناع کنند و در نهایت فضای استارتاپی با کمبود پول و سرمایه مواجه می‌شود.

وی تاثیر نوسانات دلار و نرخ ارز بر حوزه استارتاپ را مهم می‌داند و می‌گوید: استارتاپ‌‌های حوزه خدمات شاید زیاد به این نوسانات ارزی اهمیت ندهند اما استارتاپ‌هایی که به ساخت محصولات سخت‌افزاری می‌پردازند، از این نرخ‌ها متاثر می‌شوند. همپنین استارتاپ‌هایی که بر پایه‌ صادرات و واردات بنا ‌شده‌‌اند، از نوسانات تاثیر می‌پذیرند.

عصر‌زاد استارتاپ‌‌های در حال پیشرفت و فراگیر شدن را شتاب‌دهنده‌ها می‌داند و بیان می‌کند: باید بدانیم که نوآوری موتور محرک اقتصاد است. بنابراین کاستی در فضای استارتاپی، کل اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در بحث سرمایه‌گذاری می‌گوید: روی ایده‌ خام نمی‌توان سرمایه‌گذاری کرد و باید مشخص شود که ایده چه بازاری را در بر‌می‌گیرد. همچنین ایده باید با نیروی انسانی همراه شود و لازم است شبکه‌های ارتباطی آنها گسترده باشد. بسیاری ایده ساخت استارتاپی مثل دیجی‌کالا را داشتند اما در نهایت کسانی موفق عمل کردند که ارزیابی درستی از بازار داشتند.

وی توصیه می‌کند: استارتاپی‌ها با محصولات کم و تیم کوچک وارد بازار شوند و بعد از آن به‌دنبال جذب سرمایه بروند تا بازار خود را گسترش دهند.

عصرزاد از قول استارتاپی‌ها می‌گوید که انتطار حمایت مالی از دولت نداریم و دولت بیشتر در تسهیل‌گری و وضع قوانین درست می‌تواند به این کسب‌و‌کار‌ها کمک بسیار زیادی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    بسیار متن عالی و فوق العاده ای بود امیدوارم تا استارت آپ ها در ایران هر روز رشد کرده اند.
    اگر ایده ای دارید و می خواهید آن را ثبت کنید و منتظر سرمایه گذار باشید تا طرح شما را قبول کند.