کد مطلب: ۲۷۸۱۹۲

حمله سایبری به بزرگترین مرکز درمانی سنگاپور

حمله سایبری به بزرگترین مرکز درمانی سنگاپور

بنابر تازه‌ترین آمارها، هکرها توانسته‌اند با هک و حمله سایبری به بزرگترین شرکت بهداشتی و درمانی سنگاپور، اطلاعات بیش از ۱.۵ میلیون بیمار را به سرقت ببرند.

به نظر می‌رسد هک و سرقت اطلاعات پزشکی بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز حساس پزشکی رو به افزایش است چراکه در گوشه و کنار جهان بخصوص در یک سال گذشته، شاهد حملات سایبری مشابه زیادی بوده‌ایم که از بزرگترین حملات سایبری این چنینی می‌توان به حملات به مراکز درمانی و بهداشت انگلستان و اوکلاهامای ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اما حالا گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد بزرگترین مرکز بهداشتی و درمانی سنگاپور موسوم به « سینگ هلث » (SingHealth) تحت تاثیر یک حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات بیش از ۱.۵ میلیون بیماری را که در این مرکز پرونده داشتند، به سرقت برده‌اند.

این حمله سایبری آن دسته از بیمارانی را که حد فاصل ماه مه ۲۰۱۵ تا ژوئیه ۲۰۱۸ به این مراکز بیمارستانی مراجعه کرده و پرونده تشکیل داده‌اند، مورد حتحت تاثیر قرار داده است.

البته پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری پیشتر درباره حملات سایبری گسترده به مراکز درمانی، بیمارستانی و کلینیک‌های بخش سلامت و بهداشت تمامی کشورها در جهان هشدارهای جدی داده بودند که باید هرچه زودتر اقدامات پیشگیرانه‌ای را درباره مقابله با آسیب‌پذیری در برابر این حملات سایبری پیشرفته و خطرناک اتخاذ کرده و انجام دهند چراکه در غیر این صورت، به احتمال خیلی زیاد هدف این هکرها قرار خواهند گرفت و متحمل هزینه‌های هنگفت و خسارات جبران‌ناپذیری خواهند شد.

اما با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خساراتی را متحمل شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است.

سال گذشته حمله سایبری بدافزار واناکرای به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بهداشت و درمان و خدمات پزشکی در انگلستان بدون شک یکی از بزرگترین حملات سایبری در طول تاریخ بود که مشکلات بی‌سابقه و وحشتناکی را برای کادر پزشکی و بیماران ایجاد کرد و وضعیت سلامتی بسیاری از افراد را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار داد.

منبع:وب سایت هکرنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.