کد مطلب: ۴۹۸۲۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا دیجی‌کالا رقیب می‌خواهد؟

آیا دیجی‌کالا رقیب می‌خواهد؟

دیجی‌کالا تنها فروشگاه اینترنتی ایران نیست؛ اما شاید معروف‌ترین‌ آنها باشد. برخی معتقدند عملکرد دیجی‌کالا نسبت به دیگر رقیبان بهتر است و گروهی تاکید دارند که این فروشگاه به رقیبی بزرگ و جدی نیاز دارد.

تجارت‌نیوز اخیرا دو گزارش را با موضوعات کیفیت کار دی جی کالا و معرفی فروشگاه‌های اینترنتی منتشر کرده است. نظرهای مخاطبان را در مورد مورد آنها در ادامه می‌خوانید.

مشتریانی با تجربه خرید خوب

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، تجربه خرید رضایت‌بخشی از دیجی‌کالا دارند و معتقدند دیگر فروشگاه‌های اینترنتی به پای آن نمی‌رسند.

- «من از مشتریان دیجی کالا هستم کاملا راضی هستم ازش، کالای مرجوعی هم داشتم بعد از ۴۸ ساعت هم با هزینه ارسال‌ پولم عودت داده شد.»

- «من حدود ۳ سال هست مشتری دیجی کالا هستم، واقعا راضیم. به‌نظر من برای اینکه گران خرید نکنیم، در ابتدا قیمت و مارک کالا در دیجی را با فروشگاه های در سطح شهر مقایسه کنیم، بعد خرید کنیم.»

- «اتفاقا خیلی هم ارزون می ده والا به خدا شاید باورتون نشه یه بسته چسب زخم ۱۵۰۰میده ولی همون رو بیرون میده ۱۵۰۰۰تومن یا کاور گوشی که من ۳ سال پیش خریدم ۵۰۰۰۰تومان دقیقا بعد ۳ سال همونو خریدم ۳۰۰۰۰تومان.»

- «دیجی کالا شاید کالای اشتباه بفرسته ولی در عوض زود مرجوع می کنه که خیلی خوبه. بیشتر مشکلات هم بخاطر فروشنده ها هست وگرنه محصولاتی که خود دیجی می فروشه مشکلی نداره.»

- «من خودم یکی از مشتریان پر و پا قرص دیجی‌کالا هستم و تقریباً همه چی رو از این فروشگاه خرید می کنم چون قیمت ها مناسب هستن نسبت به مغازه ها و هفته ای نیست که من خرید نداشته باشم حتی طلا که قیمتش جهانیه ، دیجی‌کالا ارزونتر فروش گذاشته.»

دیجی کالا شاید کالای اشتباه بفرسته ولی در عوض زود مرجوع می کنه که خیلی خوبه، بیشتر مشکلات هم بخاطر فروشنده ها هست وگرنه محصولاتی که خود دیجی می فروشه مشکلی نداره

- «من بالای ۵ میلیون خریدای متعددی داشتم و همه اجناس بهترین بودن چون قبلشم نظرات کاربران رو می خوندم. خیلی از جنسا توی خیابون گیرم نمی یومد ولی اینجا راحت و خوب و ارزون بود.»

- «دیجی کالا مثل قبل نیست که فقط کالای با کیفیت رو بیاره چون قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته. از نظر قیمت هم قیمتهاش لحظه ایه و چون خیلی سریع قیمت جنسی زیاد بشه سریع اعمال می کنه. واسه همین فکر می کنن گرونه اگه بهتر می تونی تو بازار پیدا کنی افرین به تو ولی مقصرش دیجی کالا نیس.»

- «هیچ کدوم از سایت های دیگه دیجی نمیشم، یا کالای باز شده میفرستن یا دست دوم حداقل تو دیجی میتونی پس بدی برای اینا باید اثبات کنی که همینو فرستادی…»

مشتریانی با تجربه خرید بد

گروهی از مخاطبان اما از تجربه خرید خود راضی نیستند یا معتقدند عملکرد این سایت نسبت به گذشته افت کرده است.

- «من از مشتریان دیجی کالا هستم، تا پارسال خیلی راضی بودم ولی متاسفانه امسال مشکلات زیادی داشتم درخصوص خرید و سفارش. کالاهای فیک و تقلبی ارسال کردند. کالای ارسالی با سفارش مغایر بود. سفارش در بازه زمانی مشخص شده ارسال نمی شه. سفارش ناقص تحویل شده بود، حتی تماس نگرفتن که اطلاع رسانی کنند وقتی دو بار پیگیری کردم عذرخواهی کردند و البته باز هم با تاخیر ارسال کردند.»

بنده از دیجی، چند دفعه کالا خریدم. بعد از مدتی متوجه شدم که کالا را گرانتر خریده ام ... بنظرم اگر چند رقیب وارد این عرصه بشوند به نفع مصرف کننده و مردم است

- «نه تنها دیجی کالا بلکه دیوار و هر سایتی که فعالیت اقتصادی، تبلیغاتی راه انداخته اند باعث گرونی و بی نظمی بازار اقتصاد شدند.متاسفانه هیچ نظارتی هم نیست.»

- «این روزها گاهی قیمت های کالاهای مصرفی تا ۳۰ درصد گران تر از فروشگاه ه‍ای اینترنتی مشابه عرضه می شود. در برخی گروه های کالا، فروشندگان دیگر قیمت خود را با توجه به قیمت های دیجی کالا افزایش می دهند.ضمنا خدمات دهی آن افت کرده است.»

- «دیجی کالا هم گرونی آورده هم خودش قیمت جنسا رو الکی بالا می زنه بعد روشون تخفیف می زنه که با تخفیف قیمت اون جنس از قیمت قبلش بالاتره.»

- «انحصار در هر زمینه ای باعث افت کیفیت می شه.»

- «بنده از دیجی، چند دفعه کالا خریدم. بعد از مدتی متوجه شدم که کالا را گرانتر خریده ام … اشکالاتی که در ارسال بوده، باعث آسیب چاپگر شده بود که بدلیل دوری مسافت و مشکلات بعدی و همچنین نیاز شدید، چاپگر نو را بردم بیرون برایم تعمیر کردند. بنظرم اگر چند رقیب وارد این عرصه بشوند به نفع مصرف کننده و مردم است.»

- «این که جنس را زود مرجوع میکنه، امتیاز خاصی نیست، حق مشتری هست. واسه اینکه حق اولیه شما را رعایت میکنن نیازی به تشکر نباید باشه.»

- «من معلول هستم و گاهی وقتا مجبورم اینترنتی خرید کنم.. تا یک سال پیش خیلی تقریبا خوب بود تا وقتی که یکبار یه موضوعی پیش اومد و من هر دفعه تو سبد خرید مثلا ۷ عددی پنج تا مرجوعی داشتم همه هم به علت های واضح یا سوخته یا خراب یا جنس دیگه فرستادن…»

- «رقیب دیجی کالا سایت خوب بامیلو بود که متاسفانه نتوانست پا به پای دیجی کالا پیش برود ودو سه سالی هست که تعطیل شده … وجود یک یا چند سایت هم طراز با دیجی کالا می تواند مفید باشد.»

- «بنده هم از مشتریان دیجی کالا بودم ولیکن به خاطر عدم تطبیق قیمت دیجی کالا با بازار (به عنوان مثال با پایین اومدن قیمت دلار قیمت اجناس دیجی کالا به جای پایین اومدن بالارفت ، این کار یعنی وسوسه کردن مشتری برای خرید و اعلام کردن به سایر فروشندگان به نحوی ) دیگه از دیجی کالا خرید نمی کنم.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیجی کالا دیگه اون مشتری مداری سابق رو نداره نباید نظارت رو کارش بیشتر بشه

  • ناشناس

    سلام بنظرم قیمتاش فرقی نمی کنه با بازار چون من قیمتای دیجی کالا رو با بازار مقایسه کردم شبیه همن

  • ناشناس

    بزودی فروشگاهی بزرگ در ایران متولد خواهد شد که شاید صدها پله از دیجی کالا بالاتر باشه……. منتظر اون روز نزدیک باشید.

  • امیر محمد

    دیچی کالا در این دو سال اخیر کالا های فیک رو می فروشه مثلا به جای بلندگوی پایونیرtsg-1610f یک کمپوننت میده و حتی آن جنس هم تقلبی است

  • امیر محمد

    واقعا که در این صفحه هم حتی تبلیغات دیجی کالا هست مگه بد بودنش رو نمیگین پس تبلیغات اینجا جیکار میکنند

  • نون گاف

    دیجیکالا چی هست که رقیب بخواد، من چند ساله عمده خریدم رو از سایت های دیگه میکنم. با این روشها تبلیغ میکنید براش زرنگا

    • ناشناس

      ? برات متاسفم

  • ناشناس

    والا من و اطرافیانم خیلی ساله که از دیجی کالا خرید میکنیم هر دفعه هم با بسته بندی خیلی خوب و مرتبی بدستمون میرسه

  • ناشناس

    چرا گیر دادین به دیجی کالا. اگه فروشگاه اینترنتی دیگه ای به بزرگی و محبوبیت دیجی کالا راه اندازی شده که میتونه باهاش رقابت کنه بسم ا.. مردم خودشون انتخاب میکنن

  • ناشناس

    متاسفم ت ج ا ر ت ن ی و ز

  • ناشناس

    من از فروشندگان دیجیکالا هستم، این سایت برای فروش کالا تا ۲۵ درصد با عناوین هزینه های ارسال و پردازش، پرینت لیبل و کمیسیون از ما میگیره و پول مارو ۲ ماه بعد تسویه می کنه. یعنی اگر یک میلیون فروش داشته باشیم ۷۵۰ هزار تومان بعد از دو ماه به ما میده. ما هم مجبوریم این مبلغ رو روی کالا بیاریم مگه چقدر سود داره یک کالا؟ پیشنهاد می کنم اسم فروشنده رو توی نت جستجو کنید و با قیمت بسیار پایینتر از سایت خودش بخرید. اگر نماد اطمینان داشته باشه هم خیالتون کاملا راحته دیگه.