کد مطلب: ۵۹۶۵۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احتمال کلاهبرداری در فروش مسکن ملی / معامله امتیاز مسکن قانونی است؟

احتمال کلاهبرداری در فروش مسکن ملی / معامله امتیاز مسکن قانونی است؟

با وجود ممنوعیت داد و ستد امتیاز مسکن ملی، آگهی خرید و فروش این نوع امتیازها در سایت‌‌های آنلاین به فراوانی دیده می‌شود. اما خرید امتیاز مسکن چه مشکلاتی برای خریداران ایجاد می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اتاق اصناف ایران اعلام کرده است که خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن و دیگر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی غیرمجاز است. اما همچنان داد و ستد امتیاز این طرح‌ها در سایت‌های خرید و فروش آنلاین از جمله شیپور ادامه دارد.

با وجود اینکه خرید و فروش امتیاز طرح‌ مسکن ملی غیرقانونی شمرده می‌شود، اما تعدادی از افراد و مشاورین املاک در سایت‌ شیپور اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح اقدام ملی مسکن می‌کنند.

این در حالی است که ثبت‌نام طرح جهش مسکن که متعلق به دولت سیزدهم است، ۲۸ مهر ۱۴۰۰ آغاز شد. برخی از فروشندگان امتیاز طرح مسکن ملی در این سایت‌ها ادعا می‌کنند بعد از پایان مهلت ثبت‌نام فروش امتیاز این طرح‌ها نیز آغاز می‌شود.

آگهی‌های خرید و فروش چرا ثبت می‌شوند؟

با اینکه نباید آگهی فروش امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن در سایت‌های خرید و فروش آنلاین مانند شیپور دیده شود، اما کاربران می‌توانند این مدل آگهی‌ها را در این سایت‌ها به فراوانی یافت کنند.

IMG 5212 1

روابط عمومی شیپور در این باره به تجارت‌نیوز گفت: سایت شیپور برای مقابله با ثبت این نوع آگهی‌ها فیلتری طراحی کرده است که تا حد امکان آگهی خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ثبت نشود. اما نظارت روی این آگهی‌ها وجود دارد و در صورت ثبت پس از مدتی حذف خواهد شد.

همچنین کاربرانی که قصد خرید و فروش امتیاز‌های مسکن ملی خود را دارند، باید این نکته را در نظر بگیرند که یک شماره حساب به نام فرد دارای امتیاز در بانک ثبت می‌شود، فردی که این امتیاز راخریداری می‌کند تا پایان کار باید پول را به حساب اولیه واریز کند. چه بسا در هر مرحله صاحب امتیاز اول می‌تواند اعلام انصراف کند و همه پول فرد خریدار امتیاز را برداشت کند.

همچنین براساس گزارش‌های به دست آمده وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که هیچگونه مسئولیت و پاسخگویی در برابر فروشندگان و خریداران امتیازها نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه عده ذاتا دلالن یه عده هم نیاز فوری به پول فروش امتیاز دارن. بدبختی این ملت رو نگاه کن. چرا ما نمیتونیم مثل مردم کشورهای دیگه زندگی کنیم و به جای دلالی ملک و املاک با پولمون زندگی کنیم و اگر هم گول اضافی داشتیم در خدمات و صنعت و…. سرمایه گذاری کنیم؟!

  • ناشناس

    کشکه